Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Alfa Romeo Tonale 2023

Alfa Romeo Tonale, ce te face să fii atât de Speciale? La fel ca mai toate modelele Alfa Romeo, nu există multe motive logice pentru care sa dai 60.000 euro pe Alfa Romeo Tonale, dar italienii știu să-ți ia banii prin atenția lor obsesiva pentru design și detalii. Hai să discutăm despre propulsor. În primul rând, motorul termic de 1.3 litri turbo în 4 pistoane dezvoltă 180 cai putere. Cu ajutorul pe care îl primește de la motorul electric aflat la puntea spate, mașină dezvoltă în total 280 cai putere. Cum să ceara 60.000 euro pentru 280 cai putere?! Sunt nebuni italienii?! Pai, în primul rând, da. Sunt italieni. Deci sunt nebuni. In al doilea rând Tonale a reușit să aducă Afla Romeo pe primul loc în topul satisfacției clienților Americani, deci ceva face bine mașina asta.

Bateria sistemului hibrid are 15.5 kWh, capacitate brută și în testele mele, cu AC și ventilație în scaun, am mers lejer 50 km prin București. Dar partea impresionantă acum vine – bateria este dispusă în formă de L, o parte sub partea stângă a banchetei spate și restul în tunelul central. Sub partea dreaptă a banchetei spate se afla rezervorul. De ce vă spun toate astea? Pentru că, în nebunia lor, italienii au oferit unui cross-over compact o distribuție a maselor aproape perfectă 53%/47%. De ce vă spun asta? Ca să înțelegeți că cei 60.000 euro nu sunt în totalitate nejustificați.

Când te propulsezi în oraș doar cu motorul electric ce se află la puntea spate, circuli cu 122 cai putere într-o mașină ce are o masă de 1.9 tone. Pot să vă spun cu mâna pe inimă că nu mi-aș fi dat seama niciodată că Tonale are 1.9 tone, atât de bună este distribuția maselor.

0-100 in 6.2 secunde, mulțumită faptului că mai există un mic motor electric de 45 cp ce ajută motorul termic să funcționeze cât mai lin – îl ajută la pornire, încarcă bateria electrică utilizând motorul termic și ajută turbina să nu aiba întârziere atunci când accelerezi.

Toate ca toate, dar accelerația e mai puțin impresionantă față de forța de frânare: mașina utilizează IBS – integrated braking system, un sistem brake by wire ce este mai ușor cu circa 4kg decât cel convențional și care funcționează de minune – am impresia că orice viteză aș avea, pot să opresc mașina aceasta cu mare ușurință.

Transmisia automata în 6 trepte și sistemul de tracțiune eQ4 îți oferă o accelerație constantă, fără să simți că aștepți după turbina sau mai știu eu ce. În schimb, s-ar putea să aștepți puțin la rand la chiropractor.

Aceasta nu e cea mai confortabilă suspensie când ești în oraș. Sunt sigur că dacă vei opta pentru un Tonale doar cu motor termic, ai toate șansele să obții o suspensie mai buna, dar aceasta, deși e adaptivă, e puțin cam dură pentru oraș.

În încheiere – 60.000 sunt prea mulți bani. Dar acesta este cel mai bun cross-over din clasa sa. Q3 și X1 și-ar dori să aibă o direcție atât de rapidă, iar GLA nu va avea niciodată stilul lui Tonale. Din 60k mai scazi rabla și așa mai departe, dar și la 53 k, tot o mașină scumpă e. Dar e cea mai buna din clasa sa.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook