Continuăm seria lansărilor de la Salonul Auto de la Geneva 2019 cu partea a doua.
Ginetta
Constructorul britanic Ginetta cunoscut pentru realizarea unor modele strict pentru motorsport au prezentat primul lor model de stradă. Este vorba despre Akula, iar ca detalii tehnice avem: motor V8 natural aspirat de 6.0 litri, 600 CP, cutie automată cu padele, șasiu din fibră de carbon, cuplu de 700 Nm. Vor fi realizate 20 de mașini și își va face debutul în 2020.
Honda
Japonezii au avut doar o premieră importantă, cea a lui E Prototype despre care am vorbit aici: https://eblogauto.ro/honda-vine-la-geneva-cu-e-prototype/
Jeep
Marca americană a prezentat versiuni plug-in hybrid pentru Renegade și Compass. Pe ambele modele, motorul termic va fi unul 1.3 turbo, dar vor avea și un motor electric. La Renegade, sistemul va furniza între 190 și 240 CP, iar la Compass 240 CP. Motorul electric va fi amplasat pe puntea spate, în standard modele venind cu tracțiune integrală și 0-100 KM/H în 7 secunde. Range-ul electric va fi la ambele modele de 50 KM.
Totodată, modelele Renegade S, Compass S, Cherokee S, Gran Cherokee S Limited vor primi o ediție specială cu mici restilizări la exterior.
Kia
Coreeni au venit la Geneva cu 3 noutăți. Prima este conceptul Imagine by Kia. Este un concept 100% electric și prezintă direcția companiei în materie de design și tehnologie. La bază este un SUV, iar interiorul este unul digital format cu ajutorul a 21 de ecrane Ultra HD. Detali tehnice nu au fost comunicate de Kia.
Kia a mai prezentat și versiuni restilizate ale modelelor Niro Hybrid și Niro PHEV. Aceste modificări sunt doar la exterior, în plus noutăți vin la partea de infotaiment și sisteme de siguranță.
Koenigsegg
Trecem acum la ceva greu. Noul hypercar al suedezilor se numește Jesko, iar performanțele sale sunt unele greu de egalat. Motorul este un V8 biturbo de 5 litri și produce 1280 de cai putere. Dar dacă mașina este alimentată cu combustibil E85, puterea poate să ajungă la 1600 de CP. Cuplul este de 1500 Nm la 5100 RPM, dar suedezii spun că 1000 Nm sunt disponibili de la 2700 RPM. Transmisia este una automată cu padele în 9 rapoarte numită Light Speed Transsmision. Are tracțiune spate, iar viteza maximă este estimată de producător la 482 KM/H. Despre 0-100 KM/H nu se cunosc detali. Va fi produsă în 125 de exemplare, prețul fiind 2.5 milioane de euro.
Lamborghini
Italienii au adus la Geneva, Huracan Evo Spyder, detalii aici:https://eblogauto.ro/lamborghini-huracan-evo-spyder-o-noua-bestie-italiana/.
Dar și Aventador SVJ Roadster. Este o ediție specială ce va fi construită în 800 de unități. Prezintă un motor V12 de 6.5 litri, 770 CP, 720 Nm cuplu motor, transmisie automată în 6 viteze, 0-100 KM/H, 2,9 secunde, viteză maximă 350 KM/H.
Maserati
Cei de la Maserati au venit doar cu o premieră, Levante Trofeo, varianta sport a Suv-ului italian. Vine cu motor V8 de 3,8 litri, 590 CP, 730 Nm, transmisie automată în 8 trepte, tracțiune integrală, 0-100 KM/H în 4,1 secunde, v.max 300 KM/H. Va fi produs în 100 de exemplare.
Mazda
Marca niponă a prezentat Suv-ul CX-30. Mașina va avea motoare pe care le putem găsi și pe modelul 3, dar vine în plus cu o unitate de 181 de CP și cuplu de 220 Nm numită Skyactiv-X. Are tracțiune integrală, iar interiorul se aseamănă cu Mazda 3. Mașina va fi disponibilă din această vară.
Mclaren
Britanicii au adus versiunea cabrio a lui 720 S numită Spider. Detalii tehnice: motor V8 4.0 litri, 720 CP, 770 Nm, 0-100 KM/H 2.9 secunde, tracțiune spate, cutie automată cu padele, viteză maximă 325 KM/H(decapotată), 341 KM/H(cu plafonul pus).
Mercedes Benz
Marca germană a venit cu cele mai multe premiere la Geneva în 2019. Începem cu AMG GLE 53 4Matic+: https://eblogauto.ro/mercedes-amg-gle-53-4matic-primele-informatii-despre-noul-suv-german
Un alt model AMG este AMG GT R Roadster. Supercar-ul cabrio prezintă un motor V8 de 4.0 litri, 585 CP, 700 Nm, cutie automată cu 7 viteze, sistem de direcție integrată, 0-100 3,6 secunde, v.max 317 KM/H. Va fi produs în 750 de bucăți, iar prețul în România va fi unul de 120.139 de euro.
Încheiem asaltul AMG cu modelul S65 Final Edition. Acesta reprezintă ultima dată când un motor V12 va mai fi prezent pe un model AMG. Despre mașină se pot spune: unitate propulsoare V12 de 6.0 litri, 630 CP, 1000 Nm, transmisie automată, 0-100 4,3 secunde, 250 KM/H viteza maximă limitată electronic. Va fi realizat în 130 de exemplare.
Trecem acum la modelele mai liniștite și ajungem la noua generație a lui CLA Shooting Brake. Mașina vine cu un aspect nou, este mai spațioasă față de generația precedentă, iar singura motorizare despre care știm este pe benzină de 2.0 litri, 225 CP, 350 Nm. Are cutie automată cu 7 viteze și dublu ambreaj. În plus împrumută sisteme de siguranță de la Clasa S.
GLC a venit la Geneva cu facelift. La exterior nu sunt schimbări mari, dar la interior avem un nou sistem de infotaiment numit MBUX. GLC Facelift vine cu 3 noi motorizări, 300 4Matic pe benzină de 2.0 litri cu 4 cilindri în linie de 258 CP și 370 Nm plus un motor electric ce aduce un plus de 14 CP. 300d 4Matic diesel 2.0 de 245 CP și 500 Nm, iar ultimul motor este 220d 4Matic tot diesel de 194 CP și 400 Nm. Toate versiunile vor veni cu tracțiune integrală și cutie automată cu 9 viteze.
Ultima noutate importantă este reprezentată de o versiune pre-serie numită EQV. Este bazată pe microbuzul V Class și este full electric cu un motor ce dezvoltă 204 CP. Autonomia este de 400 de Km, iar viteza maximă este de 160 KM/H. Versiunea oficială va fi prezentată la Frankfurt în toamna acestui an.
Mitsubishi
Japonezii au venit cu un concept numit Engekberg Tourer ce prezintă viitorul modelelor plug-in hybrid din gamă. Conceptul vine cu un sistem plug-in hybrid, motor pe benzină de 2.4 litri și două motoare electrice, unul în față, altul în spate. Singurul detaliu tehnic spus de niponi este autonomia, una de 70 de kilometri.
Morgan
Noul model al britanicilor se numește Plus Six. El vine cu tradiționalul aspect retro cu care ne-au obișnuit cei de la Morgan, un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie ce dezvoltă 340 CP și 500 Nm. Are cutie automată, 0-100 în 4,2 secunde . Prețul de pornire este de la 90.000 de euro.
Nissan
Singura premieră de la Nissan a fost conceptul IMq Concept. Prototipul reprezintă direcția în care se îndreaptă viitorul Suv-urilor din Japonia. Ca detalii tehnice, conceptul vine cu două motoare electrice ce produc 483 CP și o autonomie de 612 Km.
Peugeot
Francezii au venit cu două premiere, noul 208: https://eblogauto.ro/noul-peugeot-208-primele-informatii-oficiale/
Și conceptul 508 Performance: https://eblogauto.ro/concept-508-peugeot-sport-engineered-neo-performance-primele-detalii-despre-conceptul-frantuzesc/
Pininfarina
Cea mai cunoscută companie din zona de design auto au lansat la Geneva primul lor model de serie. Se numește Battista. Este un hypercar electric ce dezvoltă 1900 de CP, iar 0-100 KM/H va fi sub două secunde, mai rapid decât Tesla Roadster 2.0 sau o mașină din Campionatul Mondial de Rallycross. Viteza maximă este estimată la 350 KM/H, iar autonomia va fi de 450 de KM. Prețul va fi în jurul sumei de 2 milioane de euro.
Polestar
Marca din Suedia a prezentat Polestar 2: https://eblogauto.ro/polestar-2-a-fost-dezvaluit/
Porsche
Încheiem partea a doua cu noutățiile aduse de Porsche și sunt în număr de 4. Primul este 911 Carrera S Cabriolet. El vine cu un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, 450 CP, tracțiune spate și cutie automată în 8 trepte.
Vorbim acum tot de 911, de data asta Carrera 4S Cabriolet. Acesta se aseamănă la capitolul tehnic cu 911 de mai sus, doar că 4S vine cu 4×4 și 6 viteze.
Celelalte două premiere sunt 718 Boxster T și 718 Cayman T. Ambele au un motor de 2.0 litri în 4 cilindri în linie turbo ce dezvoltă 300 de CP. Vin cu tracțiune spate și cutie automată în 6 viteze.
Acesta este sfârșitul părții a doua, mâine vom veni cu ultima parte!
Foto-www.gims.swiss
ARTICOLE SIMILARE