Astăzi încheiem mini-seria premierelor de la Salonul Auto de la Geneva cu partea a treia.
Puritalia Automobili
Brandul italian a venit la Geneva cu modelul Berlinetta. Această mașină sport este plug-in hybrid, motorul este V8 de 5.0 litri ce produce 760 de CP, dar cu ajutorul motorului electric, puterea poate ajunge la 979 de CP și cuplu de 1247 Nm. Transmisia e una automată în 7 trepte, 0-100 KM/H în 2,7 secunde, iar viteza maximă este de 334 KM/H. Autonomia electrică este de 20 de kilometri.
Renault
Cea mai importantă lansare a francezilor a fost cea a noului Clio. Modelul de clasă mică a primit la exterior elemente ce le putem găsi pe modele precum Megane sau Talisman. La capitolul motoare, Clio vine cu noutăți. Varianta de 1.0 Litri TCe dezvoltă 100 de CP, dar mai fi cumpărată și o versiune de 1.0 natural aspirat cu putere între 65-75 CP. Cel mai puternic motor este de 1.3 litri și 130 de CP. Motoarele diesel vor fi de două feluri, unul de 1.5 Litri DCI de 85 de CP și altul de 115 CP. Transmisiile vor fi manuale în 5 trepte și două automate, CVT și EDC. Interiorul se prezintă și el schimbat, cel mai important fiind ecranul de aproape 10 inch instalat pe consola centrală a bordului. Mașina va fi disponibilă la noi din această vară.
Totodată, francezii au venit și cu noul Twingo. Acesta vine cu un design restilizat și cu un nou sistem de infotaiment și opțiuni pentru personalizare.
Seat
Spaniolii au adus la Geneva două concepte. Primul se numește el-Born și este full electric. Motorul dezvoltă 204 CP și e capabil să facă 0-100 KM/H în 7,5 secunde. Autonomia este de 420 de km.
Celălalt concept este un cvadriciclu numit Minimo, un rival pentru Renault Twizy. Mașinuța va fi full electrică, dar alte detalii tehnice nu se cunosc încă.
Skoda
Cehii au venit cu Kamiq: https://eblogauto.ro/skoda-kamiq-a-fost-dezvaluit/
Dar și cu conceptul Vision IV. Reprezintă un prototip SUV coupe electric, iar ca performanțe remarcăm: două motoare electrice ce împreună dezvoltă 306 CP, 0-100 în 5,9 secunde, autonomie de 500 Km. Interiorul este unul futurist, predominând zonele digitale.
Smart
Compania germană a prezentat la Geneva conceptul Forease+. Despre zona tehnică nu sunt multe de spus, doar că este electrică. Conceptul vine cu un plafon textil și fără geamuri laterale, producția în serie fiind stabilită pentru 2020.
Ssangyong
Coreenii au adus la salon noul Korando. Suv-ul vine cu un aspect nou și multe aspecte tehnologice, dar și de siguranță noi. Motorizările sunt următoarele: benzină de 1.5 litri, 163 de CP, 280 Nm, diesel de 1.6 litri, 136 CP și 324 Nm. Transmisiile sunt manuală în 6 trepte și automată în 8 rapoarte. Vine standard cu tracțiune 4×4.
Subaru
Legendara marcă niponă a prezentat Viziv Adrenaline Concept. Prototipul este la bază un SUV, detalli tehnice nu au fost comunicate, dar acest concept prezintă viziunea celor de la Subaru pentru viitoarele lor modele.
Tata Motors
Indienii au prezentat H2X Concept. Acesta prefațează apariția unui Suv în 2020. Detalii despre mașină nu au fost prezentate, dar la exterior observăm o multitudine de LED-uri.
Toyota
Japonezii au adus un concept dedicat curselor. Este vorba aici despre GR Supra GT4 Concept. Toyota intră astfel în zona categoriei GT4, acolo unde în ultimii ani există o creștere semnificativă a modelor ca de exemplu: Mustang, M4, R8, AMG GT și multe altele. În zona tehnica, conceptul beneficiază de spoilere modificate, aripa spate aerodinamică, suspensii și frâne modificate, rollcage, iar motorul va fi unul pe benzină de 3.0 litri. Mașina a fost dezvoltată de divizia de motorsport a niponilor.
Volkswagen
Încheiem partea a treia cu germanii de la VW care au adus 4 noutăți.
T-Roc R: https://eblogauto.ro/noul-volkswagen-t-roc-r-suv-ul-hot-al-germanilor/
Multivan a primit un facelift numit 6.1. Microbuzul vine cu schimbări la partea exterioară, instrumental de bord digital și sistem nou de infotaiment MIB3. Motoarele sunt diesel cu puteri cuprinse între 90 CP și 150 CP. Mai este și o variantă biturbo tot de 2.0 litri ce ajunge la 199 CP, dar și o versiune electrică de 112 CP.
Touareg a primit și el o motorizare nouă la Geneva. Este vorba despre un V8 TDI de 4.0 litri ce dezvoltă 421 de CP și 900 Nm. 0-100 KM/H în 4,9 secunde, v.max-250 KM/H limitată electronic. Pe grila frontală va apărea inserția V8. Modelul va fi disponibil din luna mai.
Ultima noutate adusă de VW este un buggy electric. Numit ID. Buggy, el prezintă un motor electric ce dezvoltă 204 CP și cuplu de 310 Nm. Cutia de viteze are doar o treaptă, are tehnologii LED, 0-100 în 7,2 secunde, v.max-160 KM/H Limitată. Vine standard cu tracțiune spate, dar ca opțional se poate monta un motor pe puntea din față pentru a oferi tracțiune integrală.
Așadar, acestea sunt cele mai importante premiere de la Salonul Auto de la Geneva 2019. Noi vom acoperi în continuare și celelalte saloane din lume în acest an. Primele două părți de la Geneva 2019 le puteți găsi pe site-ul nostru.
Foto-www.gims.swiss