1

Porsche prezintă noul 718 Cayman

Porsche 718 Cayman vine cu același motor boxer cu patru cilindri, cu supraalimentare, ca și noul 718 Boxster. Astfel, pentru prima dată, atât versiunea coupé, cât și versiunea roadster, au o putere identică a motorului. Versiunea entry-level are o putere totală de 220 kW (300 CP) și o cilindree de 2 litri, în timp ce modelul S generează 257 kW (350 CP), cu o cilindree de 2,5 litri, o creștere de 25 CP, comparativ cu modelele anterioare. Noul 718 Cayman are un consum NEDC de combustibil de la 8,1 până la 5,7 litri la suta de kilometri.

Cuplul impresionant al noilor motoare promite agilitate și plăcere la condus chiar și la turații joase. Motorul de doi litri al versiunii standard 718 Cayman are un cuplu maxim de 380 Nm (un câștig de 90 Nm), disponibil între 1.950 rpm și 4.500 rpm. Motorul de 2,5 litri al versiunii 718 Cayman S folosește un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG), o tehnologie utilizată până acum exclusiv pentru modelele 911 Turbo. Pentru prima data, este utilizat un wastegate pentru acest tip de turbină cu geometrie variabilă. Modelul atinge până la 420 Nm (cu 50 Nm mai mult), disponibil între 1.900 și 4.500 rpm. Pentru conducătorul auto, acest lucru se traduce printr-un cuplu mai bun, indiferent de turație. 718 Cayman, cu transmisia automată PDK și pachetul opțional Sport Chrono sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Versiunea 718 Cayman S, cu aceeași echipare, ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge 718 Cayman este de 275 km/h, în timp ce 718 Cayman S are o viteză maximă de 285 km/h.

Pachetele Sport Chrono și Porsche Torque Vectoring (PTV) sunt disponibile opțional, oferind pasionaților posibilitatea să personalizeze și mai mult caracterul sportiv al noului 718. O altă opțiune disponibilă este sistemul PASM, care coboară garda la sol cu 10 milimetri. Pentru prima dată, șasiul sport PASM, care coboară garda la sol cu 20 milimetri, este disponibil ca opțiune pentru 718 Cayman S. La fel ca în cazul celorlalte modele sport Porsche, pachetul Sport Chrono poate fi reglat prin intermediul comutatorului încorporat pe volanul automobilului. În plus față de modurile: „Normal”, „Sport” și „Sport Plus” este disponibil și modul de condus “Individual”, care permite setări individuale pentru diferite sisteme.

La interior, modificările sunt vizibile atât pentru 718 Cayman, cât și pentru 718 Boxster. Partea superioară a panoului de bord, care include guri de aerisire, este nouă. Au fost adăugate ca standard atât volanul sport cu design inspirat de modelul 918 Spyder, cât și opțiunile extinse de conectivitate, împreună cu noul sistem Porsche Communication Management (PCM). Printre opțiunile standard ale sistemului PCM se numără și opțiunea de încărcare a smartphone-ului, interfețele audio și sistemul Sound Package Plus, de 150 W. De asemenea, sistemul PCM poate fi extins prin module opționale care să se adapteze cerințelor personale. Modulul Connect, de exemplu, include extensii speciale pentru smartphone, precum portul USB, aplicația Apple CarPlay și Porsche Car Connect. O altă opțiune disponibilă este modulul de navigație cu acționare vocală, pentru a ajunge cu ușurință la orice destinație. Atunci când modulul Connect Plus este selectat, acesta poate fi actualizat cu informații din trafic în timp real. Șoferii pot utiliza, direct de pe smartphone-ul lor, servicii suplimentare complexe, prin Porsche Connect App și Porsche Car Connect App.

Noile modele 718 Cayman și 718 Cayman S sunt disponibile deja pentru comandă iar lansarea pe piața din Europa începe la sfârșitul lunii septembrie.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

1 COMMENT

  1. Dan

    Interesante noile modele Porsche. Sunt curios cum se vor prezenta si la pret.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *