0

Porsche participă la Le Mans cu 919 Hybrid

Porsche intră în cea mai grea cursă din lume cu 919 Hybrid, un model cu care a doborât recorduri, a cucerit titlul anul trecut și s-a impus ca lider în Campionat, atât în clasamentul constructorilor, cât și în cel al piloților. Așteptările publicului sunt ridicate înainte de cea de-a 84-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc pe 18/19 iunie, fiind și cea de-a treia etapă din Campionatul Mondial de Anduranță (WEC). Înaintea punctului culminant al sezonului, trio-ul format din Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) și Marc Lieb (DE) se află în fruntea clasamentului piloților, în timp ce campionii mondiali care conduc celălalt prototip: Timo Bernhard (DE), Brendon Hartley (NZ) și Mark Webber (AU) au fost mai puțin norocoși în primele două runde (un accident la Silverstone, pană la Spa-Francorchamps) și așteaptă nerăbdători să recupereze. Echipele și piloții primesc puncte duble pentru participarea la tradiționala cursă de pe La Sarthe, comparativ cu celelalte opt curse din campionat, a câte șase ore.

Porsche participă anul acesta pentru a treia oară în competiția de la Le Mans, după revenirea constructorului în grupa de elită a curselor. În 2015, în cel de-al doilea an de participare, Porsche și-a asigurat primele două poziții. Modelul 919, cu un motor turbo, cu patru cilindri și ardere internă, ce angrenează puntea spate și două sisteme de recuperare a energiei (energia la frânare de pe puntea față și energia din gazele de evacuare), a primit o serie de modificări conceptuale. Prototipul dezvoltă o putere de 900 CP și concurează pe circuitul de la Le Mans cu o configurație mai aerodinamică. Pe porțiunile de circuit drepte și lungi, modelul 919 atinge frecvent viteze maxime de peste 320 km/h.

Cei șase piloți au participat, cumulat, de 49 de ori în cursa de la Le Mans. Echipa formată din Bernhard/Hartley/Webber a terminat pe locul doi anul trecut și conduce în prezent prototipul futurist cu numărul de concurs 1. Dumas/Jani/Lieb au ieșit pe locul cinci în 2015 și pilotează prototipul Porsche 919 Hybrid cu numărul de concurs 2. Campionul de anul trecut a fost condus de Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (DE) și Nick Tandy (GB).

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *