0

Test Drive Ssangyong Tivoli 1.6 115 CP DLX

Timp de 3 zile am avut pe mana un SsangYong Tivoli, despre care chiar nu stiam mare lucru atunci cand am acceptat sa ii fac testarea. Am fost determinata sa testez acest Tivoli din mai multe motive: nu mai condusesem niciun model de SsangYong pana atunci, design-ul masinii – care mi s-a parut interesant inca de la lansare, dar si faptul ca acest crossover poate sa fie o buna alternativa a Duster-ului nostru.

Motor/Cutie: Am plecat la drum cu ‘0’ asteptari pentru a putea sa imi fac o parere cat mai obiectiva. Recunosc ca masina m-a surprins din primii 50 de metri parcursi prin faptul ca se conduce foarte usor si pentru ca m-am acomodat imediat cu ea. Chiar daca este un crossover, este o masina care poate fi condusa cu usurinta de catre oricine si care se poate adapta pe orice stil de mers, cel putin mie aceasta super impresia mi-a lasat. Am condus sportiv, elegant, in oras pe un trafic infernal, pe autostrada, putin off-road si tot nu mi s-a schimbat impresia.

Avand in vedere pretul pe care acest model il adopta si faptul ca are o capacitatea de tractare este de 1500 kg, m-am gandit sa testez masina inclusiv pe zona de off-road, unde un posibil target pot fi si fermierii. Astfel, am urcat spre Talea si m-am jucat un pic pe iarba cu ea. Singurul lucru negativ pe care pot sa il spun este legat de anvelope si aderenta acestora pe iarba uda, dar si pe nisipul uscat de pe asfalt (am avut surpriza ca la o viteza mica sa imi fuga spatele pe asfaltul care avea si ceva nisip uscat). Insa, cu un set de anvelope bune, este o masina foarte fiabila pe care o recomand cu drag (cine nu crede, sa faca un drive test).

ssangyong-tivoli-romania-testdrive-eblogauto (1)

La drum lung masina adopta o tinuta foarte comoda (este foarte confortabila si stabila pe carosabil) si te poti baza pe ea in depasiri.

Masina de test a avut urmatoarea echipare: motor diesel cu o capacitate de 1,6 litri, cutie manuala cu 6 trepte de transmisie, 115 CP si 300 Nm cuplu motor, tractiune pe fata si nivel de echipare DLX (al 3-lea din 4 posibile).

Consum și performanță: Cand am plecat de la reprezentanta am resetat consumul pentru a vedea cat este consumul ei real in Bucuresti vineri seara (testul suprem al consumului). Cei 10 km parcursi de catre mine in seara aceea, au fost realizati la un consum de 9,3 litri (trebuie sa recunosc ca am utilizat waze si uneori am mai fentat traficul). Sambata de dimineata, tot prin Bucuresti pana la iesirea de pe autostrada, am avut un consum de 8,2 litri, iar ulterior ajungand la un consum mixt de 6,5 litri.

Personal, mi se pare un consum chiar decent.

ssangyong-tivoli-romania-testdrive-eblogauto (3)

Pot sa mai spun ca nu stii cum ajunge de la 100 km/h la 140 km/h, iar viteza maxima este de 181 km/h. Vreau sa subliniez din nou ca masina sta bine in curbe si ca te poti baza pe ea in depasiri.

Siguranţă: La capitolul siguranta, caroseria Tivoli a fost proiectata sa fie deosebit de puternica si masiva (71,4% este construita din otel de inalta rezistenta), iar elementele de caroserie cele mai expuse fortelor care survin in cazul unei coliziuni sunt fabricate cu o tehnologie speciala care tripleaza rezistenta otelului normal. O echipare exceptionala in categoria sa este data si de faptul ca are in componenta 7 airbaguri. Bineinteles, toate acestea sunt completate de sistemele electronice: ESP, ABS, EBD (sistemul de distributie automata a fortei de franare), ARP (controlul electronic al traiectoriei), HSA (asistenta la pornirea in rampa), FTCS (sistem de control al tractiunii), HBA (asistenta activa la franare) – ESS (sistem de semnalizare la franare de urgenta).

ssangyong-tivoli-romania-testdrive-eblogauto (4)

Tehnologie: Modelul pe care eu l-am testat nu a avut in dotare optiunea Smart Audio cu ecran tactil, dar a avut o serie de alte dotari precum Bluetooth care a mers rapid si usor. Neavand insa optiunea Smart Audio, puteam doar sa raspund la apeluri si nu puteam sa apelez pe cineva decat din telefon. Mi-a placut mult ca a avut pilot automat si ca dupa ce depaseai viteza de 20 km/h, masina se bloca automat (stiu ca pare ceva mainstream, dar am avut surpriza ca multe masini sa nu aiba disponibila optiunea asta pe care eu o gasesc destul de utila pe partea de siguranta daca mergi mult prin Bucuresti). Alte dotari au fost: oglinzi care se rabateaza automat, semnalizarea de 3 secunde pentru depasiri scurte, senzori de parcare, mufa AUX si un conector USB. De asemenea, aveai un buton disponibil pentru a iti alege modul de condus in ceea ce priveste sensibilitatea volanului: Sport, Confort si Normal (cel confort mi s-a parut cel mai ok).

Interior: Despre interior pot sa spun in primul rand ca este foarte spatios, 5 persoane stau foarte confortabil, chiar si cele mai inalte. Este adevarat ca portbagajul ma astepam sa fie mai spatios si ca nu prea m-a incantat plasticul de pe consola centrala. Accesibilitatea butoanelor din consola este un alt atuu, ele fiind usor de utilizat in timpul condusului. Cotiera a fost pozitionata perfect, cel putin pentru soferii de talie mica si medie.

ssangyong-tivoli-romania-testdrive-eblogauto (5)

Exterior: Asa cum am mentionat si mai devreme, design-ul a fost unul din motivele principale pentru care mi-am dorit sa testez aceasta masina. Partea din fata are un aspect foarte futurist, iar LED-urile ii dau o agresivitate care a facut multe capete sa se intoarca pe strada dupa aceasta masina. Masina testata a fost alba, iar plafonul negru, mixul acestor doua culori mi-a placut (desi eu prefer masinile negre). Un alt lucru care mi-a placut, a fost dat de forma geamului si faptul ca nu au mers pe stilul clasic.

ssangyong-tivoli-romania-testdrive-eblogauto (19)

Preţ: Pretul de pornire este de 12.990 euro pentru echiparea STD cu motor pe benzina de 1.6 cu 128 CP. Model testat vine la un pret de 17,770 euro tva inclus (14,808 euro fara tva) si cu 5 ani sau 100,000 km de garantie din bara in bara. Din punctul meu raportul calitate – pret este unul foarte bun!

Vezi si alte teste cu modele SSANGYONG: Click aici! Vezi galeria foto completa: Click aici!

PRO: fiabila, design-ul, pretul

CONTRA: anvelopele, plasticul de pe consola

Productie
tester Adina Pitigoi
foto George Trasca si Adina Pitigoi

Parteneri
Ssangyong Romania si F64

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Pasionata de mica de masini, condusul fiind un prilej de relaxare, destindere si voie buna.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *