0

Test Drive Ford Mondeo Titanium AWD 2.0 TDCi 150 CP REVIEW & VIDEO

Ca sa pui probleme berlinelor din segmentul executive, trebuie sa vii cu ceva care sa uimeasca si sa ii permita produsului tau sa fie vazut cat mai bine de cumparatori. Cei de la Ford cred ca au reteta perfecta ce va permite noului Mondeo sa fie cat mai vizibili posibililor cumparatori: un ingredient important este, cu siguranta, design-ul exterior al masinii.

Motor/Cutie: Masina testata de noi a venit echipata cu un motor diesel de 2.0 litri, 150 cai putere si o cutie
manuala in 6 rapoarte. Tractiunea integrala cu care a venit echipata masina tinea noul Mondeo pe drum chiar si la accelerari mai violente in curbe. Dar sa continuam sa vorbim despre motor. Din pacate, motorul nu este punctul forte al acestei masini: un pic letargic si lipsit de caracter. Cuplul de 350 Nm incepe sa isi faca treaba abia dupa 2000 rpm si de multe ori nu prea aveam incredere sa fac depasiri pentru ca nu stiam exact daca masina ma va ajuta in caz ca va trebui sa fac vreo manevra de urgenta. Cutia de viteze era o unitate in 6 rapoarte, usor de folosit si ascultatoare, adica asa cum trebuie sa fie pentru un condus relaxat. Trebuie notat si faptul ca unitatea diesel de 2.0 litri este destul de galagioasa, auzindu-se un pic si in habitaclu. In rest, ambreiajul este usor de folosit pentru un stil de condus cat mai lejer.

ford-mondeo-testdrive-eblogauto (2)

Consum: Discrepanta dintre ceea ce estimeaza producatorul si ceea ce se intampla in lumea reala atunci cand vine vorba de consum este destul de mare in cazul acestei masini. Cei de la Ford estimeaza un consum de 5.5 litri/100 km in oras. Noi am condus masina in mare parte in oras, dar am fost si la drum lung cu ea, reusind un consum de 8 litri/100 km. Ce-i drept, era cam racoare afara si sistemul start-stop nu prea a avut cum sa isi faca treaba.

Performante: La acest capitol trebuie sa vorbim de doua lucruri: sistemul de tractiune integrala si coloana de directie. Tractiunea integrala este cea care salveaza masina atunci cand iei curbele mai sportiv sau cand vremea de afara nu coopereaza. Tot tractiunea integrala este cea care tine in sah masa de 1581kg si permite masinii sa atinga 100 km/h in 10.3 secunde. Nu sunt numere extraordinare, dar sunt performante de ajuns pentru o masina din acest segment. Insa, ce m-a uimit cu adevarat este coloana de directie, mult mai agila decat m-as fi asteptat de la o masina din acest segment. Chiar daca motorul nu este cea mai stralucita unitate diesel din lume, dinamica masinii cauta sa dea soferului macar un pic de entuziasm atunci cand conduce. E bine de stiut ca Ford nu uita si de cei ce vor sa simta mai mult din partea masinii atunci cand conduc sportiv.

ford-mondeo-testdrive-eblogauto (3)

Siguranta: Nici nu se pune problema sigurantei in noul Ford Mondeo: o limuzina din acest segment nu are voie sa aiba vreo scapare la acest capitol foarte important pentru publicul tinta al acestui tip de automobil. Masina vine inca din echiparea standard cu airbag-uri frontale + laterale pentru sofer/pasager, airbag genunchi pentru sofer si airbag-uri cortina fata/spate. O mentiune interesanta merge catre centurile de siguranta din spate ce dispun de un sistem special: atunci cand urmeaza un impact, centurile se umplu cu aer marindu-si volumul si astfel prevenind rani ale pieptului si gatului pentru pasagerii din spate. Pentru a preintampina diferite evenimente nedorite, Ford ofera un sistem de avertizare la depasirea benzii de rulare, precum si un sistem de recunoastere a semnelor de circulatie. Toate aceste sisteme precum si altele precum ABS, ESP, etc. ajuta masina sa treaca testul Euro NCAP cu 5 stele!

ford-mondeo-testdrive-eblogauto (4)

Tehnologie: Masina noastra dispunea si de sistemul de infotainment Sony SYNC II ce vine cu un ecran tactil de 8 inch, bluetooth, USB si un sistem audio cu 9 difuzoare. Eu personal sunt fan Sony, dar este clar ca nu au dat prea multa importanta acestui sistem de infotainment atunci cand l-au realizat. Ecranul tactil lasa impresia ca ar fi unul rezistiv, asa ca trebuie sa apesi foarte bine pe el atunci cand vrei sa iti fie inregistrat input-ul. Acest lucru te incurca atunci cand incerci sa introduci diferite comenzi din mers. Sistemul propriu zis e destul de intuitiv, dar de multe ori esti nevoit sa bagi aceleasi comenzi pe care te-ai chinuit sa le bagi in ultimele 10 minute doar pentru ca ai gresit penultimul pas. Dupa ce ai reusit sa iti conectezi telefonul si sa introduci adresa pe care o doresti in sistemul de navigatie, totul functioneaza ca uns; probleme apar inaintea acestor pasi. Totusi, din punct de vedere al finisajului estetic, consola sistemului de infotainment este bine pusa la punct si pare ca va rezista cu usurinta in anii ce vor urma.

ford-mondeo-testdrive-eblogauto (5)

Interior: Mi-a placut atat de mult interiorul lui Ford Mondeo incat nu imi mai venea sa ies din masina. Nu as putea sa spun de ce mi-a placut atat de mult; chiar si acum cand scriu aceste randuri, stau si ma uit la poze cu interiorul masinii si nu inteleg de ce mi-a placut atat de mult habitaclul. Scaunele erau confortabile iar pozitia la condus relaxata, exact cum ar trebui sa fie intr-o masina din acest segment. Liniile interiorului se imbinau foarte frumos astfel ca, fara sa iti dai seama, deveneai foarte comod. Butoanele de pe consola centrala iti ofereau un simt placut la atingere, iar bancheta spate abia astepta sa primeasca pasageri. Totusi, nu interiorul este cea mai reusita parte a aceste masini, din punctul meu de vedere.

ford-mondeo-testdrive-eblogauto (6)

Exterior: Aici se intampla magia! Si daca masina aceasta ar veni fara motor si podea si ar trebui sa o pui in miscare precum Fred Flinstone, tot ar merita cumparata. Exteriorul este mai mult decat reusit: denota o eleganta clasica ce cu siguranta va intoarce la fel de multe priviri si peste 5 ani. Farurile imprumutate de pe Mustang completeaza perfect grila inspirata de la Aston Martin dand masinii un aspect agresiv, acesta fiind accentuat si de liniile capotei. Din spate, liniile sunt putin mai “cuminti”, dar asta nu inseamna ca nu atrag privirile. Nu putem sa incheiem discutie despre exteriorul lui Ford Mondeo fara sa amintim de semnalizarea progresiva: ai impresia ca masina trimite sageti catre locatia spre care vrea sa mearga. Poate ca acest lucru ii va face pe soferii bucuresteni sa semnalizeze mai des!

Vezi si alte teste cu modele FORD: Click aici! Vezi galeria foto completa: Click aici!

Pret: Modelul testat de noi, Ford Mondeo 2.0 TDCI MT6 AWD Titanium, atinge un pret de 29.895 Euro. Tot cam in acest pret se plimba si Passat-ul, poate cu 1000-1500 Euro in plus, dar daca pui masina nemtilor langa cea a americanilor, Volswagen-ul paleste din punct de vedere al design-ului. In rest, alegerea este a voastra! Mai multe informatii gasiti pe site-ul fordbdt.ro.

PRO: design exterior, coloana directie, confort

CONTRA: sistem infotainment

Productie:
tester Adi Dima
video Claudiu Bodrug
foto Orosanu Alex Photography

Parteneri:
BDT Ford si F64
powered by f64.ro
SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon Acumulator LP-E6
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Canon EOS 60D body

 

Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *