0

Porsche a prezentat in premiera noul 919 Hybrid la Autodromo Nazionale di Monza

Premieră mondială în Royal Park: astăzi, Porsche a prezentat noul 919 Hybrid la Autodromo Nazionale di Monza. Prototipul pentru Le Mans, cu o putere totală a sistemului de aproximativ 900 CP (662 kW), a fost complet reconstruit. Porsche își propune să obțină trei victorii cu el: obiectivul este să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans (17-18 iunie), precum și titlurile din clasamentul constructorilor și cel al piloților, în cadrul Campionatului Mondial de Anduranță FIA WEC, pentru al treilea an consecutiv, după 2015 și 2016.

„Fiecare dintre cele nouă curse de anduranță reprezintă o provocare”, spune Fritz Enzinger, Vicepreședinte LMP. ”Încrederea este cerința de bază; șase ore de pilotat printre atâtea mașini, din diferite categorii, fiecare deplasându-se cu viteze diferite, fac fiecare cursă imprevizibilă – și, de multe ori, doar câteva secunde separă câștigătorul de restul concurenților. Cu o durată de patru ori mai mare decât a celorlalte curse, Le Mans este punctul culminant al campionatului. Această cursă de 24 de ore împinge la limită atât piloții, cât și mașinile. În sezonul 2017, la LMP1, categoria cu cel mai înalt grad de dificultate, Toyota este un adversar puternic, pe care îl vom înfrunta cu un Porsche 919
Hybrid meticulos îmbunătățit și cu o echipă de șase piloți de top.“

Modelul Porsche 919 Hybrid din 2017 include o serie de inovații, în special în ceea ce privește
aerodinamica vehiculului, șasiul și motorul cu ardere internă. „Pentru sezonul 2017, 60%-70% din vehicul este reconstruit,” explică Andreas Seidl, liderul echipei, care ocupă, în continuare, funcția de director tehnic. „Conceptul de bază al 919 Hybrid încă oferă posibilitatea de a optimiza prototipul în cel mai mic detaliu și de a-i crește, încă și mai mult, eficiența. Monococa a rămas neschimbată din 2016, însă am analizat potențialul de optimizare al tuturor celorlalte componente și, în majoritatea cazurilor, am adus îmbunătățirile necesare.“ La fel ca la Formula 1, monococa este realizată dintr-un compus din fibră de carbon, având un design de tip sandwich.

Ca parte a pachetului de măsuri de îmbunătățire, inginerii Porsche au crescut eficiența și performanța trenului de rulare. Transmisia pe puntea față și spate, motorul cu ardere internă, motorul electric și sistemele de recuperare a energiei au fost, toate, optimizate, dar principiul de bază din spatele sistemului de propulsie este neschimbat: puntea spate a prototipului 919 este pusă în mișcare de un motor V4, de 2 l, cu ardere internă, extrem de compact. Motorul combină sporirea eficienței tehnologiei turbo cu eficiența injecției directe de combustibil; acesta generează puțin sub 500 CP
(368 kW) și este cel mai eficient motor cu ardere internă din istoria Porsche de până acum. Două sisteme diferite de recuperare a energiei – un sistem de recuperare a energiei la frânare pe puntea față și un sistem de recuperare a energiei din gazele de evacuare – alimentează o baterie litiu-ion, care, la rândul său, alimentează un motor electric, capabil să genereze, la nevoie, un boost de putere de peste 400 CP (294 kW) către puntea față. Prototipul 919 Hybrid, dezvoltat în Weissach, este singurul prototip care poate recupera energie atât în timpul accelerării, cât și la frânare. Acesta dispune de o putere totală a sistemului de peste 900 CP (662 kW), profitând de puterea enormă de tracțiune, generată atunci când autovehiculul accelerează la ieșirea din curbe cu un boost de 400 CP pe puntea față, transformând prototipul 919 într-un vehicul cu tracțiune integrală.

Aproximativ 60% din energia recuperată provine de la KERS (Kinetic Energy Recovery System), de la frânele punții față. Restul de 40% este generat de sistemul de recuperare a energiei din gazele de evacuare. Aproximativ 80% din energia recuperată la frânare, pe puntea față, este transformată imediat în energie de propulsie. Dacă motorul cu ardere internă ar fi nevoit să livreze această energie suplimentară, ar trebui să genereze o putere mai mare cu peste 100 CP (74 kW), ceea ce ar crește consumul de carburant al prototipului 919 cu peste 20%. La Le Mans, acest lucru ar însemna un litru în plus de combustibil la fiecare tur de circuit. Un alt avantaj al sistemului de recuperare extrem de eficient este acela că îi permite prototipului 919 să funcționeze cu frâne mai mici și mai ușoare – un aspect ce reduce nu doar greutatea, ci și rezistența aerului, deoarece frânele mai mici necesită mai puțin aer pentru răcire.

Pentru a recupera energia din gazele de evacuare, o mică turbină a fost montată pe țeava de eșapament. Această turbină se rotește cu peste 120.000 rpm, alimentând un generator. La fel ca energia recuperată la frânare pe puntea față, energia generată este stocată într-o baterie litiu-ion, până în momentul în care e nevoie de ea. Pilotul poate accesa energia stocată, printr-o simplă apăsare de buton și o poate utiliza pentru un boost de putere, atunci când accelerează la ieșirea din curbe, recuperând, în același timp, energia provenită din gazele de evacuare și generată în timpul accelerației. Pentru a asigura o funcționare a turbinei la fel de eficientă și la viteze mici, când presiunea gazelor de evacuare este scăzută, aceasta este prevăzută cu geometrie variabilă. Deși tehnologia este una sofisticată, echipa de ingineri a reușit, totuși, să reducă greutatea sistemului de evacuare.

Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *