0

Noul Mercedes-Benz GLA a primit un facelift si vine cu motorizari noi

Noul Mercedes-Benz GLA începe primăvara anului 2017 cu o gamă extinsă de motorizări, o stilizare accentuată atât la interior, cât și exterior, dar și cu noutăți la nivelul versiunilor de echipare. Astfel, SUV-ul compact Mercedes-Benz se remarcă printr-o prezență mai impunătoare, caroseria având un aspect considerabil mai robust. Noul Mercedes-Benz GLA va fi disponibil în România începând cu luna aprilie a acestui an, prețurile pornind de la 29.339 euro pentru modelul GLA 180. Vârful de lance al seriei este noul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, disponibil acum și într-o versiune de echipare eminamente sportivă, intitulată Yellow Night.

Lansat inițial în 2013, Mercedes-Benz GLA a devenit rapid un model de succes într-un segment pe care l-a rescris și redefinit încă de la prima sa apariție. SUV-ul este caracterizat de un design dinamic și sportiv, manevrabilitatea deosebită și gama extinsă de opțiuni de personalizare. Fiind primul SUV compact al Mercedes-Benz, GLA a dat un nou suflu acestui segment de piață, în cadrul căreia a devenit rapid unul dintre cei mai importanți jucători.

Cu cele șapte modele de serie (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS și G), Mercedes-Benz oferă cea mai amplă gamă de SUV-uri dintre toți producătorii auto premium europeni. În același timp, niciun alt producător auto nu oferă o gamă mai vastă de motorizări la nivelul segmentului din care face parte GLA – de la modelul de bază, Mercedes-Benz GLA 180d, cu 109 CP (80 kW) și o valoare de emisii de CO2 de doar 103 g/km, până la modelul Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC.

Modelul GLA 220 4MATIC va suplimenta gama de motorizări pe benzină disponibile cu tracțiune integrală. Cu o putere de 184 CP (135 kW), acest model reprezintă o propunere atractivă și este, totodată, unul dintre cele mai economice modele din clasa sa, cu un nivel de emisii de CO2 de doar 152 g/km. Versiunea diesel GLA 180d este campionul eficienței la nivelul segmentului, cu un nivel de emisii CO2 de doar 103 g/km.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC a primit noi funcționalități, fiind modificat atât tehnic, cât și vizual. Dinamica și stabilitatea mașinii au fost îmbunătățite prin restilizarea pragului frontal și a marginii spoilerului de pe plafon, reducând rezistența la înaintare, ceea ce a îmbunătățit coeficientul aerodinamic al modelului AMG GLA până la valoarea de 0,33.

Trăsătura distinctă a noului Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC este secțiunea frontală, mai agresivă decât la modelul anterior. Pragul frontal a primit o formă chiar mai dinamică decât a predecesorului, alături de grilele noi pentru gurile de admisie și splitterul frontal argintiu cromat. Acestea ghidează aerul rece către radiatoarele mașinii într-un mod mai eficient. Echipamente anterior opționale, precum farurile LED High Performance fac acum parte din dotarea standard a modelului AMG.

Noul AMG prezintă noutăți și în partea din spate, cu noul difuzor încorporat în pragul posterior, ornamentele de culoarea argintie cu finisaje de crom și plafonul, prevăzut cu un nou eleron care contribuie la îmbunătățirea dinamicității noului GLA 45 4MATIC.

Raportul de transmitere a puterii către trenul motor este asistat de cutia de viteze sportivă AMG SPEEDSHIFT DCT 7. Datorită rapoartelor mai scurte de transmitere între treptele de viteză trei și șapte, șoferul experimentează accentuat senzația de accelerație încă de la viteze mici. În plus, timpii de răspuns optimizați permit realizarea aproape instantanee a schimbării într-o treaptă superioară.

Pentru a asigura cea mai bună tracțiune chiar și în condiții nefavorabile de drum, tracțiunea integrală este disponibilă standard pe modelul AMG 4MATIC, transferând forța motoare către toate roțile. Cuplul este distribuit variabil către ambele axe. Rezultatul acestei configurații este un raport optim de dinamism, eficiență și tracțiune. Ambreiajul cu mai multe discuri, integrat în diferențialul din axa spate, transmite cuplul motor către roțile din spate într-o fracțiune de secundă, în eventualitatea în care roțile din față pierd tracțiune. Cu un consum mixt de 7,4 litri la suta de kilometri, Mercedes-AMG își consolidează rolul de pionier în materie de eficiență.

Vezi mai multe teste cu modelele Mercedes-Benz, aici!

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *