Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Noul Dodge Charger 2024

Noul Dodge Charger 2024

Șoc și groază în rândul tuturor împătimiților de mașini americane: Dodge Charger va putea fi comandat cu un sistem de propulsie 100% electric! După aproape 60 de ani de la intrarea în producția de serie a primei generații a lui Charger, cei de la Dodge au ales să urmeze și ei cea mai nouă modă din industria auto, și anume, cea a electrificării.

Deși americanii au anunțat introducerea unei variante complet electrice, aceasta nu va fi singura din ofertă. Dodge Charger va putea fi comandat în continuare și cu un motor cu ardere internă, dar, din păcate, nu cu un motor V8.

Legendarele motoare cu 8 cilindri, adesea supraalimentate, au fost înlocuite de un motor cu 6 cilindri în linie, echipat cu un turbocompresor. Rămâne de văzut în ce măsură vor fi încântați pasionații modelului, dar noi nu ne-am face speranțe prea mari în acest sens.

Noua platformă folosita de Charger se numește STLA Large, și va putea oferi atât variante cu 4 uși, cât și cu două, cele din urmă fiind menite să înlocuiasca vechiul Challenger.

Din fericire, aspectul exterior este unul pe care noi l-am numi clasic, și care aduce aminte de modelele precedente. Principalele elemente de design care îl deosebesc pe noul Charger de modelul pe care îl înlocuiește sunt benzile LED aplicate atât părții frontale, cât și părții din spate.

Dimensiunile noului Charger sunt generoase, acestă măsurând aproape 5,25 metri lungime și cântărind aproape 2650 de kilograme în varianta sa electrică.

Interiorul este și el schimbat, având un design care sugerează mai mult ideea unei mașini sport decât cea a unui muscle car, acesta fiind concentrat în jurul șoferului. În partea centrală se regăsește un sistem multimedia cu ecran de 10,25 inch, care poate ajunge la 16 inch în cazul în care clientul optează pentru versiunea Scat Pack în locul versiunii R/T.

Portbagajul poate ajunge până la 1090 de litri, la care se adaugă încă 42,5 litri ai portbagajului din față ai variantei electrice, loc în care, în trecut, se afla un V8.

Modelul electric se va numi Charger Daytona, iar acesta va putea fi comandat în doua versiuni diferite: R/T și Scat Pack. În ambele situații, arhitectura este una de 400V, iar bateria are o capacitate de 93,9 kWh. Cei de la Dodge au anunțat și introducerea unei variante cu arhitectură de 800V, care va apărea mai târziu.

Charger Daytona R/T va dezvolta 503 cai-putere și 548 Nm, ceea ce rezultă într-un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Varianta Scat Pack va avea 680 de cai-putere și 850 Nm, același sprint efectuându-se acum în numai 3,4 secunde. Se pare că totuși a rămas ceva din gena de muscle car a modelului.

Trebuie să menționăm că versiunea Scat Pack nu aduce doar un plus de putere, dar și un sistem de frânare Brembo, amortizoare adaptive și un sistem de telemetrie, destinat celor care doresc să meargă cu Charger la circuit.

În cazul ambelor modele, este necesară apăsarea unui buton denumit Power Shot pentru a beneficia de întreaga putere pentru o perioadă de 15 secunde. Autonomia declarată este de 510 kilometri pentru R/T, respectiv 418 kilometri pentru Scat Pack. În ambele situații viteza maximă este undeva între 215 și 220 km/h.

Revenind la motorul termic, după cum am menționat deja, acesta va fi unul de 3,0 litri, supraalimentat cu un turbocompresor și va fi disponibil în două niveluri de putere: 426 și 558 de cai-putere.

Noi considerăm că cei de la Dodge au ales să țintească spre un nou segment de clienți și să se concentreze mai puțin pe clienții fideli, cei amatori de V8-uri și cerculețe, motiv pentru care credem că succesul noului Charger nu este unul cert. Lansarea oficială este programată pentru toamna anului 2024.