0

Noul BMW Seria 3 facelift – date oficiale si video

BMW Seria 3 este modelul care a creat segmentului sedanurilor sport moderne, iar de 40 de ani este privit ca un simbol al acestei clase de automobile. De-a lungul celor şase generaţii, BMW Seria 3 a impus standardele pentru excelenţă dinamică, eficienţă şi design, realizând o conexiune emoţională puternică între experienţa condusului sportiv şi caracterul practic cotidian. Acum, aproape fiecare al patrulea BMW vândut la nivel mondial este un BMW Seria 3 Sedan sau BMW Seria 3 Touring, ceea ce face ca această gamă de modele să fie cea mai de succes din portofoliul mărcii. Cu un design mai puternic, o tehnologie şi mai avansată şi motoare de ultimă oră, noile BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring reprezintă o propunere mai atractivă ca niciodată.

Noua gamă de modele BMW Seria 3 va fi disponibilă, încă de la lansare, cu şi mai multe motorizări. Patru motoare pe benzină şi şapte diesel sunt disponibile, dezvoltând de la 85 kW/116 CP la 240 kW/326 CP (consum mediu mixt: 7,9-3,8 l/100 km; emisii CO2: 185-99 g/km)*. Acestea pot fi combinate cu transmisia manuală cu şase trepte sau cu transmisia Steptronic cu opt trepte (standard la BMW 330d, BMW 335d şi BMW 340i Touring). Noul BMW Seria 3 este disponibil atât cu tracţiune spate, cât şi cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive (la anumite modele).

Posesor al unei dinamici sportive şi al unei eficienţe remarcabile, BMW Seria 3 a definit mereu standardele în ceea ce priveşte experienţa de condus. Acest aspect se reflectă şi în succesul vânzărilor BMW în clasa medie: de la lansarea sa în 1975, peste 14 milioane de automobile BMW Seria 3 au fost vândute la nivel mondial – iar în ultimii ani, versiunile Sedan şi Touring reprezintă aproximativ 25% din totalul vânzărilor BMW. Astfel, mai mult decât orice alt model, BMW Seria 3 întruchipează sufletul mărcii BMW.

Noul BMW Seria 3 continuă istoria de succes a acestei game şi intenţionează să-şi consolideze poziţia de lider al clasei medii sport. De patru decenii, ca versiune sedan sport, modelul a reunit designul dinamic şi foarte atractiv cu nivelul excepţional al dinamicii, al eficienţei şi al caracterului practic. Din 1988, ca variantă Touring, BMW Seria 3 a combinat calităţile dinamice superioare cu versatilitatea crescută.

Prezenţă exterioară deosebită, interior sofisticat şi de înaltă calitate
Designul noului BMW Seria 3 aduce liniilor elegante şi foarte apreciate o atenţie mai mare şi o rafinare a detaliilor. Prizele laterale de aer largi din spoilerul faţă oferă noilor BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring o prezenţă stilistică şi mai puternică. Această apariţie puternică este subliniată suplimentar de forma sculpturală şi precisă a barelor. Structura nouă, elaborată, a prizei centrale de aer permite ca senzorul radar pentru tempomatul activ (Active Cruise Control / ACC) să fie integrat mai discret.

Designul sculptural al spoilerului spate, care include decoraţiuni specifice fiecărei linii de design, şi stopurile LED standard accentuează lăţimea automobilului – în consecinţă, şi apariţia sportivă a acestuia. Un concept inovator de iluminare, care dispune de farurile cu design nou şi de lumini LED pentru zi, subliniază impactul vizual puternic şi sportiv al automobilului. Farurile LED integrale pot fi comandate ca opţiune. Totodată, interiorul lasă o impresie şi mai elegantă, cu materiale noi şi detalii cromate suplimentare pentru butoanele de control, prizele de aer şi panoul central de control. Nou creată, consola centrală, cu capac glisant pentru suporturile de pahare, permite o utilizare mai bună a spaţiilor de stocare din faţa levierului schimbătorului de viteze şi duce ergonomia remarcabilă a BMW Seria 3 la un nivel superior. O gamă vastă de opţiuni de personalizare – precum tapiţeria şi decoraţiunile interioare, noile jante, culori pentru exterior şi echipamente opţionale – completează specificaţia noilor BMW Seria 3.

Perfecţionarea caracterului BMW M3
Reflectând designul dinamic şi mai îndrăzneţ, dar şi interiorul de calitate superioară ce au fost introduse la noua gamă de modele BMW Seria 3, BMW M3 primeşte acum stopurile LED integrale cu design nou şi detaliile cromate, executate cu precizie, de foarte bună calitate, pentru interior. Ce două culori noi BMW Individual pentru exterior (Smoked Topaz metalizat şi Champagne Quartz metalizat) pot fi comandate pentru noul BMW M3, alături de nuanţele BMW Individual exclusive Tanzanite Blue metalizat şi Azurite Schwarz metalizat.

Performanţe optimizate din punct de vedere al eficienţei
Toate motoarele din noua familie de propulsoare BMW EfficientDynamics sunt echipate cea mai nouă generaţie a tehnologiei inovatoare BMW TwinPower Turbo, care, în cazul motoarelor pe benzină, dispune de turbocompresor TwinScroll, injecţie directă High Precision şi distribuţie variabilă a axului cu came Double-VANOS. Suplimentar, motoarele dispun de gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC. Cumulat, acestea asigură un dozaj deosebit de precis al amestecului aer-combustibil, asigurând astfel o eficienţă sporită dar şi un răspuns excelent al motorului.

Tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motoare diesel cuprinde turbocompresor VNT (supraalimentare twin la BMW 325d şi BMW 335d) şi cea mai recentă generaţie a injecţiei directe common-rail, care, la o presiune maximă de injecţie de 2.000 bar, furnizează o modalitate foarte eficientă de reducere a consumului şi emisiilor.

Datorită optimizării foarte eficiente a performanţelor, pe baza tehnologiei unice TwinPower Turbo, motoarele noi ce vor echipa noile modele BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring impun încă o dată standardul în segment în privinţa performanţelor şi a eficienţei combustibilului.

Stabilirea punctelor de referinţă – mai sportiv, şi mai eficient
Toate modelele din noua familie de motoare îndeplinesc standardele EU6. În cadrul gamei BMW Seria 3 îşi va face debutul motorul pe benzină, cu patru cilindri, care va echipa modelele BMW 320i Sedan şi BMW 320i Touring (135 kW/184 CP, 290 Nm, consum mediu mixt: 5,9-5,3/100 km, respectiv 6,3-5,5 l/100 km; emisii CO2: 138-124 g/km, respectiv 147-129 g/km)*. Alte premiere sunt propulsorul cu patru cilindri de la BMW 330i Sedan/BMW 330i Touring (185 kW/252 CP, 350 Nm, consum mediu mixt: 6,5-5,5/6,7-5,8 l/100 km; emisii CO2: 151-129/157-135 g/km)* şi cel pe benzină, cu şase cilindri, de la BMW 340i Sedan/BMW 340i Touring (240 kW/327 CP, 450 Nm, consum mediu mixt: 7,7-6,5/7,0-6,8 l/100 km; emisii CO2: 179–152/164–158 g/km)*. În ciuda unei puteri superioare, îmbunătăţiri suplimentare au fost aduse la nivelul eficienţei motoarelor; consumul şi emisiile CO2 au fost reduse cu 11%.

Noul model 320d EfficientDynamics Edition Sedan (consum mediu mixt: 4,3-3,8 l/100 km; emisii CO2: 113-99 g/km)* dezvoltă 120 kW/163 CP, dar emite doar 99 g CO2/km în echiparea cu transmisie Steptronic cu opt trepte şi roţile din echiparea standard. De altfel, noua transmisie contribuie la creşterea eficienţei tuturor variantelor de motorizare.

Noi transmisii manuale şi automate
Noile BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring pot fi echipate cu o transmisie manuală cu şase trepte sau cu una Steptronic cu opt trepte (standard la BMW 330d, BMW 335d şi BMW 340i Touring). Transmisia manuală dispune de volantă dublă cu amortizoare cu pendul centrifugal. Această tehnologie, care are premiera mondială la modelul de serie 320d EfficientDynamics Edition, contracarează funcţionarea neuniformă a motoarelor cu cuplu ridicat, astfel încât conducătorii să poată urca treptele cursiv şi fără nici un zgomot neplăcut, chiar şi la turaţii reduse. Alături de o funcţionare lină, prin asigurarea funcţionării motorului pe o plajă mai mare de turaţii, se obţine o reducere suplimentară a consumului şi a emisiilor CO2. Transmisia manuală cu şase trepte dispune şi de control al vitezei de cuplare, ceea ce înseamnă că motorul este adus automat la turaţia potrivită pentru următoarea treaptă, iar rezultatul este o cursivitate îmbunătăţită.

Transmisia Steptronic cu opt trepte, asemenea celei manuale cu şase trepte, are o contribuţie importantă în reducerea emisiilor CO2. Eficienţa îmbunătăţită, rapoartele mai lungi şi patinarea redusă a convertorului de cuplu în timpul schimbării vitezelor reduc emisiile CO2 cu 3%. În acelaşi timp, amortizarea îmbunătăţită a motorului oferă un confort îmbunătăţit şi o schimbare cursivă. Modul sport al transmisiei permite conducătorului să tureze motorul până la limita superioară, dar şi să efectueze multiple retrogradări secvenţiale folosind maneta schimbătorului de viteze. Pentru o plăcere a condusului şi mai mare, transmisia Steptronic Sport cu opt trepte este disponibilă cu clapete de schimbare a vitezelor poziţionate pe volan.

Alte beneficii de economie sunt oferite de modul „coasting” al transmisie Steptronic. Când conducătorul eliberează acceleraţia la viteze mai mari, de exemplu la o coborâre lină pe autostradă, motorul este decuplat automat de la sistemul de propulsie. Astfel că se economiseşte combustibil şi se asigură că nu există frână de motor nedorită la viteze mari. O altă dotare ce contribuie la reducerea consumului, îmbunătăţind şi confortul călătoriei, este noul Proactive Driving Assistant** (asistent de condus proactiv), care utilizează informaţiile de la sistemul de navigaţie pentru „a anticipa” sensurile giratorii, virajele şi intersecţiile ce vor urma şi pentru a selecta momentul potrivit de schimbare a vitezelor.

Sistem dinamic de tracţiune integrală, disponibil opţional
Ca alternativă la configuraţia clasică BMW – tracţiunea spate -, modelele BMW 320i, 330i, 340i, 318d, 320d şi 330d ale noii game BMW Seria 3 pot fi comandate opţional cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. BMW 335d este echipat standard cu această tehnologie. BMW xDrive combină avantajele obişnuite ale tracţiunii integrale, precum transfer optim al puterii către şosea, siguranţă excelentă şi tracţiune maximă – de exemplu, în condiţii de iarnă -, cu comportamentul agil şi precis specific BMW. BMW xDrive reduce, în mod eficient, caracterul subvirator şi cel supravirator la abordarea virajelor şi îmbunătăţeşte dinamica, de exemplu la virare într-o curbă sau în momentul accelerării la ieşire chiar şi din virajele foarte strânse.

Suspensie sportivă, agilă şi confortabilă
De generaţii, BMW Seria 3 este un punct de referinţă în privinţa dinamicii condusului. Dezvoltate suplimentar, tehnologia amortizoarelor şi suspensia mai rigidă ale noilor BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring sunt combinate cu un reglaj mult mai rafinat al direcţiei pentru a furniza calităţi dinamice semnificativ îmbunătăţite, fără nici un compromis privind confortul. Suspensia revizuită îmbunătăţeşte dinamica transversală şi cea longitudinală indiferent de sarcina utilă. Aceasta se exprimă prin ruliu redus, stabilitate direcţională foarte bună şi un nivel foarte înalt al preciziei direcţiei. Acestea sunt valabile pentru suspensia standard, precum şi pentru variantele opţionale de suspensie, M Sport şi M adaptivă. Aceasta din urmă oferă amortizoare gestionate electronic şi permite, prin apăsarea unui buton, ajustări individuale ale reacţiilor dinamice ale automobilului. Senzorul monitorizează continuu acceleraţiile longitudinală şi laterală, viteza şi unghiul direcţiei, ceea ce permite ca amortizarea să fie adaptată perfect la caracteristicile traseului şi la situaţia de condus. Variantele cu tracţiune spate dispun şi de o gardă la sol mai mică cu 10 milimetri. În orice moment, conducătorii pot folosi butonul Driving Experience Control (disponibil standard) pentru a alege între o setare orientată spre confort şi una mai sportivă.

BMW 320d EfficientDynamics Edition: consum de combustibil de doar 3,8 l/100 km
Potenţialul de reducere a consumului de care dispune BMW EfficientDynamics este reflectat cel mai clar de noul BMW 320d EfficientDynamics Edition Sedan/BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring (consum mediu mixt: 4,3-3,8/4,5-4,0 l/100 km; emisii CO2: 113-99/118-104 g/km). Aceste modele sunt propulsate de un motor turbodiesel modificat, de 2,0 litri, care dezvoltă o putere maximă de 120 kW/163 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 şi 2.250 rpm. Echipat cu configuraţie modificată a transmisiei, indicator modificat al punctului de schimbare la modelele cu transmisia manuală cu şase trepte, anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare, grilă a radiatorului parţial mascată şi gardă la sol redusă, BMW 320d EfficientDynamics Edition Sedan înregistrează un consum (modelul cu transmisie Steptronic cu opt trepte şi anvelope standard) de doar 3,8 l/100 km* şi emisii CO2 de 99 g/km*.

Hybrid plug-in cu emisii CO2 de doar 49 g/km* 1)
BMW 330e (consum mediu mixt: 2,1 l/100 km; emisii CO2: 49 g/km)* 1), care se va alătura gamei din 2016, va marca un nou punct de referinţă în eficienţa combustibilului pentru acest segment. Tehnologia hybrid plug-in de ultimă oră combină un motor pe benzină, de 2,0 litri, ce dezvoltă 135 kW/184 CP1) cu un electromotor de 80 kW. Puterea combinată maximă de 185 kW (252 CP) 1) şi cuplul maxim combinat de 420 Nm1) permit ca modelul BMW 330e să realizeze sprintul 0-100 km/h în doar 6,3 secunde1) şi să atingă o viteză maximă de 225 km/h1). BMW 330e combină aceste noi standarde cu un consum de combustibil de 2,1 l/100 km* 1), ceea ce corespunde unor emisii CO2 de numai 49 g/km* 1). De asemenea, noul BMW 330e este capabil să ruleze până la 35 de kilometri 1) – de exemplu, prin oraş – în regim integral electric,ceea ce înseamnă emisii locale zero.

Nou sistem de navigaţie Professional
BMW joacă un rol de lider în realizarea unei conexiuni între conducător, automobil şi mediul înconjurător. Portofoliul de produse şi servicii BMW ConnectedDrive oferă o selecţie unică de servicii bazate pe internet şi sisteme inovatoare de asistare a conducătorului, concepute pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei. De exemplu, BMW Head-Up Display integral color de la noul BMW Seria 3 permite ca toate informaţiile relevante să fie afişate direct în câmpul vizual al conducătorului, astfel că acesta se poare concentra complet pe drumul din faţa sa. Sistemul de navigaţie Professional impresionează, în special, în centrul oraşelor prin porniri rapide, calculări semnificativ mai rapide ale traseului şi o grafică 3D mult mai realistă. Hărţile de navigaţie sunt actualizate automat gratuit pentru o perioadă de trei ani. În regiunea de origine a clientului, cardul SIM integrat permite ca aceste actualizări să fie făcute automat „over the air” prin reţeaua de telefonie mobilă**.

Parking Assistant pentru parcare şi garare
Asistentul la parcare (Parking Assistant) de la noul BMW Seria 3 ajută conducătorul atât la parcare laterală, cât şi la garare. La viteze sub 35 km/h, senzorii ultrasonici măsoară posibilele locuri de parcare, apoi acestea sunt afişate pe monitorul central de informare. În cazul în care conducătorul activează Parking Assistant, automobilul va efectua singur manevrele de intrare în spaţiul de parcare, în timp ce conducătorul va controla acceleraţia şi frâna sau va schimba vitezele atunci când i se solicită. Parking Assistant include acum şi noua funcţie Auto PDC, care permite activarea automată a Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) când automobilul se apropie de un obiect aflat în faţă şi afişează distanţa rămasă. Când sunt detectate ambuteiaje cu trafic cu porniri şi opriri dese, funcţia Auto PDC este dezactivată.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *