La mai bine de 6 ani de la lansarea oficială, Aston Martin Vantage a fost lovit de criza vârstei mijlocii. Acesta a beneficiat de un facelift important care v-ar putea face să-l considerați un model complet nou.
La exterior, Vantage a beneficiat de câteva modificări subtile care îi ofera acum un aspect și mai agresiv decât înainte. Cea mai evidentă schimbare este la partea din față a mașinii. Grila, blocurile optice și capota au fost redesenate pentru a îmbunătăți atât aspectul, cât și aerodinamica mașinii.
Cea mai mare problema a vechiului Vantage era, de fapt, interiorul său. Pe scurt, majoritatea oamenilor consideră că nu este suficient de deosebit pentru o mașină care costă atât de mult. Englezii au ținut cont de aceste nemulțumiri și au schimbat radical interiorul.
Din punct de vedere al ergonomiei, interiorul noului Vantage reprezintă nu un pas, ci un salt înainte față de generația anterioară. Instrumentarul de bord digital a fost schimbat pentru unul complet nou, iar demodatul sistem de infotainment de origine Mercedes-Benz a fost înlocuit și el. Butoanele pentru cele mai importante funcții precum controlul stabilității sau reglajele suspensiei adaptive au fost frumos organizate în jurul selectorului cutiei de viteze.
Iar acum, să trecem la detaliile mult așteptate, și anume la modificările aduse atât grupului motopropulsor, cât și suspensiei și direcției. Deși vechiul Vantage reușea să se descurce cu puțin peste 500 de cai-putere, cineva la sediul Aston Martin a hotărât că în 2024 pur și simplu nu mai e suficient. Rezultatul? O creștere a puterii substanțială, de peste 150 de cai-putere.
Bine-cunoscutul propulsor de origine AMG cu o cilindree de 4,0 litri dezvolta acum o putere uriașă de 665 de cai-putere și un cuplu la fel de intimidant de 800 Nm. Un gest al celor de la Aston Martin, pe care o să-l numim îndrăzneț, este acela de a rămâne fideli propulsiei. Da, cei peste 660 de cai-putere ai lui Vantage sunt transmiși exclusiv roților din spate.
Pentru a face față, coupé-ul englezesc este echipat cu un diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic, care lucrează împreună cu un sistem inteligent de control al tracțiunii. Anvelopele joacă și ele un rol foarte important în acestă ecuație, având niște dimensiuni pe măsură: 275/35/R21 pentru roțile din față, respectiv 325/30/R21 pentru cele din spate.
Modificări importante au fost aduse și direcției, care promite să transmită mai multe informații șoferului, datorită unui sistem inteligent de servodirecție asitată electronic. Frânele sunt și ele pe măsura așteptărilor, și anume 400 mm pentru puntea față, respectiv 360 mm pentru puntea spate. Pentru doritorii de senzații tari pe circuit, Vantage poate fi echipat și cu frâne ceramice, care promit atât o performanță îmbunătățită, cât și o reducere cu până la 27 kg a masei mașinii, care este undeva în jurul a 1700 kg.
La o primă vedere, noul Aston Martin Vantage pare să fi rămas același coupé cu un farmec englezesc greu de egalat, dar realitatea este că prea puține elemente au rămas aceleași cu cele ale vechiului model.
Va fi Vantage o bestie greu de stăpânit sau va fi un rival serios pentru Porsche 911 sau Mercedes-AMG GT? Răspunsul la această întrebare îl vom afla curând.
Nota:
ARTICOLE SIMILARE