Noua generație Lexus NX ar putea fi unul dintre cele mai importante modele pe care constructorul japonez le-a lansat în ultima decadă. Elementele inovatoare de pe acest model nu doar că vor aduce constructorul nipon la nivelul pieței auto,dar îl vor propulsa într-o poziție clară de lider.
Planurile de viitor ale japonezilor sunt clare – până în 2025 vor fi introduse 10 vehicule noi electrificate, totul pentru a susține datoria producătorilor auto de a face lumea un loc mai bun și mai curat.
Asta nu înseamnă că Lexus va face doar mașini anoste de acum încolo! Lexus NX 450h+ este primul plugin hibrid al constructorului, utilizând un sistem de propulsie similar celui de pe Toyota RAV4 Prime, astfel că performanțele vor fi pe măsura design-ului – modelul va avea 306 cai putere, un sprint de la 0 la 100 km/h în aproximativ 6 secunde și o autonomie pur electrică de circa 63 km. Întâmplarea face că eu am condus de curând Suzuki Across Plugin (RAV4 Prime pentru Europa) și pot să spun cu mâna pe inimă că am fost impresionat – am mers 40 km utilizând doar curent electric și tot mai avea jumătate din baterie la dispoziție!
Pentru cei ce vor un sistem hibrid cu auto încărcare, japonezii pun la dispoziție și modelul NX350h, model ce vine cu 242 cai putere și cu sistem AWD.
Dar poate cel mai impresionant pentru era în care trăim este motorul de 2.4 litri, turbo, ce dezvoltă 279 cai putere puși pe asfalt de o cutie automata nouă în 8 trepte. Și acest tren de rulare va beneficia de AWD, dar trebuie să recunosc că apreciez grija celor de la Lexus pentru clienții ce nu vor să se complice cu sisteme electrificate. Poate că alți producători ar fi obligat cumpărătorii să migreze către sistemele electrificate oferindu-le opțiuni neelectrificate mai slabe, dar nu Lexus – fie că alegi un sistem electrificat, fie că alegi un tren de rulare convențional, vei obține performanță și satisfacție.
Mezinul NX250 va beneficia de un motor pe benzina de 2.5 litri ce dezvoltă 199 cai putere, dar tind să cred că această motorizare nu va fi atât de căutată precum celelalte.
Pentru că suntem în 2021 și tehnologia a invadat mașinile (atât în interior cât și în exterior) Lexus avea ceva teren de recuperat la capitolul infotainment și a făcut această recuperare într-un mare stil! Noul sistem de infotainment ce debutează odată cu acest model se numește Lexus Link Pro HD și vine cu un ecran de 14 inch, Apple Car Play wireless și Android Auto. Lăsând la o parte faptul că ecranul arată infinit mai bine decât vechile sisteme Lexus, s-ar putea să nu fii nevoit să-l utilizezi prea des, având în vedere că mașina va răspunde la comenzile tale atunci când tu spui “Hei, Lexus!”, astfel că nu vei fi nevoit să-ți iei prea des ochii de la drum. Totuși, mulțumită tehnologiei mașina mai știe să facă și altceva, nu doar să-ți ia ochii – ceva mai important – se ocupă activ de siguranța ta și a celor din jurul tău. O dotare importantă este Steering Assist-ul evoluat – dacă mașina observă un obstacol în față, va vira automat astfel încât să nu iasă de pe banda de circulație, dar să evite pericolul iminent. Dacă până acum sistemele de siguranță puneau frână în locul nostru, acum au început să și vireze pentru a ne salva de propria noastră neatenție. Din punct de vedere al siguranței, Lexus vine și cu o premieră mondială – blind spot monitor-ul mașinii (cu care suntem cu toții învățați deja) acum poate bloca ușile dacă tu dai să ieși din mașină și nu observi că din spate vine un biciclist sau chiar o altă mașină. Sistemului nu te va lăsa să cobori pentru ca neatenția ta să nu provoace un accident grav.
Una peste alta, cred cu tărie că acest model înseamnă mai mult pentru brand-ul Lexus, decât ne putem da seama acum.