Planul de a reînvia legendarul producător italian care s-a remarcat prin numeroasele victorii la campionatele de raliuri a început încă din anul 2024, cu ajutorul Lanciei Ypsilon. Sunt de acord cu voi, ar fi trist ca un producător cu o istorie atât de bogată să se limiteze la a produce doar modele care să nu reflecte în totalitate pedigree-ul mărcii.
Tocmai din acest motiv, italienii au hotărât să lanseze și două versiuni care să readucă în prim plan istoria în motorsport care i-a consacrat, prin intermediul noilor Ypsilon HF și HF Line!
Noua Lancia Ypsilon HF a avut parte de câteva modificări în ceea ce privește designul exterior, cu scopul de a accentua nota sportivă a acestui model și pentru a-i întări identitatea de hot-hatch.
Bara față a fost redesenată și ilustrează cu mândrie bine-cunoscuta sigla „HF”. Pe laterale, pot fi observate inserțiile negre ale aripilor, dar și jantele dedicate cu diametrul de 18 inch. În partea din spate se pot observa atât un difuzor specific, cât și stopurile care aduc aminte de clasicul Stratos, detaliul din urmă fiind prezent pe toate versiunile lui Ypsilon.
În cazul lui HF Line, vorbim de niște modificări mai puțin evidente, dar care totuși o diferențiază de celelalte variante. Bara față este de asemenea desenată în jurul emblemei HF, iar jantele au un design specific și un diametru de 17 inch.
Noua temă de design folosită de Lancia, denumită „Pu+Ra” (pur și radical), care presupune o reinterpretare a unor elemente clasice se continuă și la interior.
Ypsilon HF vine echipată cu niște scaune sport inspirate de la faimoasa Delta Integrale, un volan din piele perforată, un pedalier din aluminiu, dar și o interfață a sistemului de infotainment S.A.L.A redesenată. În cazul lui HF Line, vorbim, de asemenea, despre niște scaune cu un design specific, mai exact, despre un model denumit sugestiv „cannelloni”.
Atât Ypsilon HF, cât și HF Line vin cu un ecran dublu cu diagonală de 10.25 inch, unul fiind dedicat instrumentarului de bord, iar celălalt fiind destinat sistemului de infotainment. De asemenea, sunt disponibile funcții precum Android Auto și Apple CarPlay, fără necesitatea folosirii unui cablu.
Echipamente precum un sistem automat de climatizare, încărcare fără fir sau luminile ambientale sunt și ele disponibile la bordul noilor Ypsilon HF și HF Line.
În ceea ce privește sistemele de siguranță și asistență, HF și HF Line nu duc lipsă în acest sens. Este disponibilă conducerea autonomă de nivel 2, dar și sisteme precum frânarea automată în caz de urgență cu recunoaștere a pietonilor sau a bicicliștilor, asistentul pentru unghiul mort, pilotul automat adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație și două camere, una frontală și una montată în spate.
În cazul noii Ypsilon HF, vom discuta despre un hot-hatch în adevăratul sens al cuvântului, dar cu o mică diferență: este electrică!
Sistemul de propulsie electric dezvoltă 280 de cai-putere și 345 Nm cuplu maxim. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 5.6 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h. Motorul electric transmite puterea spre puntea față, unde este gestionată de către un diferențial Torsen cu alunecare limitată.
Bateria folosită este una de tip Li-Ion, cu arhitectură de 400V și o capacitate de 54 kWh. Conform WLTP, autonomia cu anvelopele standard se situează în jurul valorii de 370 kilometri. De asemenea, Ypsilon HF poate recupera 100 kilometri de autonomie în 10 minute de încărcare.
În ceea ce privește trenul de rulare, Ypsilon HF a suferit niște modificări și la acest capitol. Ecartamentul a crescut cu 30 mm, iar garda la sol a scăzut cu 20 mm, ambele pentru stabilitate și agilitate îmbunătățite.
De asemenea, datorită reglajelor operate asupra șasiului, Ypsilon HF a devenit mai rigidă cu 67% în partea din față și cu 153% în partea din spate, la nivelul barelor stabilizatoare.
Sistemul de frânare este unul Alcon și folosește etriere cu 4 pistonașe și discuri cu diametrul de 355 mm pentru puntea față.
Ypsilon HF Line are o abordare în totalitate diferită, aceasta folosind un sistem de propulsie convențional. Mai exact, HF Line este echipată cu un motor turbo benzină, cu 3 cilindri în linie și o capacitate de 1.2 litri și tehnologie mild-hybrid de 48V.
Noua Lancia Ypsilon HF Line dezvoltă 110 cai-putere, care sunt gestionați de o transmisie automată. Viteza maximă este de 190 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 9.3 secunde.
Lancia Ypsilon HF Line este deja disponibilă, iar varianta performantă HF urmează să se lanseze oficial după vara anului 2025. Momentan, nu există informații în ceea ce privește prețurile pentru hot-hatch-ul electric HF.