0

Noile Audi A6 si Q8 au fost lansate la Bacau

Aboneaza-te!

Calitatea unui producător auto este susținută de rețeaua de dealeri și servicii pe care o oferă, fenomen ce creează fidelizarea cumpărătorilor. Ținând cont de aceasta bună practică de business, Cybernet Auto Center a ales sa organizeze evenimentul propriu de lansare a modelelor Audi A6 și Audi Q8. Aperitive fine, vinuri pe placul tuturor, muzică bună și două modele de autoturisme pe măsura așteptărilor. Dacă v-am făcut curioși, puteți urmări sinteza evenimentului organizat de eblogauto alături de Cybernet Auto Center, aici:

 

NOUL AUDI Q8

Audi Q8 îmbină eleganţa specifică modelelor coupé de lux, cu versatilitatea practică a SUV-urilor de talie mare. Modelul acesta cu dotări generoase, conectivitate amplă şi caracteristici adecvate deplasării pe teren dificil este companionul optim pentru business, dar şi pentru timpul liber. Audi Q8 va fi lansat pe pieţele europene în al treilea trimestru al anului 2018.

Versatil, sportiv, elegant, graţie dimensiunilor şi a modului de organizare a spaţiului.

Audi Q8 emană mai multă sportivitate şi prestigiu decât orice alt SUV al mărcii cu patru inele. Cu o lungime de 4,99 metri, o lăţime de 2,00 metri şi 1,71 metri înălţime, acest SUV-coupé este mai lat, mai scund şi cu garda la sol mai redusă decât fratele său, modelul Q7. Cu un ampatament de aproape 3,00 metri, acest model oferă un interior extrem de spaţios, care îi întrece pe concurenţii direcţi la cele mai multe dintre dimensiunile importante, inclusiv la lungimea interiorului şi la spaţiul de la nivelul capului. În spate este montat un sistem cu trei scaune, care, opţional, poate fi ajustat longitudinal. Cu spătarele rabatate, portbagajul de sub hayónul cu acţionare electrică are o capacitate de 1.755 de litri.

O alură nouă în familia Q: designul exterior

Modelul Audi Q8 introduce acum un nou membru în familia Q, datorită grilei impunătoare a radiatorului specifică mărcii, numită Singleframe. Grila din față emană forţă şi este dispusă vertical, iar alături de spoilerul care a fost mutat mai în faţă şi de prizele de aer mari şi marcante, accentuează atitudinea dominantă a maşinii. Linia plafonului coboară cu eleganţă şi se încheie cu montanţii D uşor înclinaţi, sprijinindu-se pe blisterele quattro de deasupra pasajelor roţilor, care găzduiesc jante cu dimensiuni de până la 22 de inchi. Numeroase detalii amintesc de modelul quattro original. Contururile profilate şi suprafeţele tensionate atletic transmit senzaţia de forţă, sofisticare şi sugerează caracteristicile dinamice speciale ale tracţiunii integrale permanente. Spoilerul, evazările pasajelor roţilor, bandourile de decor de pe uşi şi difuzorul sunt finisate într-o culoare contrastantă, pentru a accentua şi mai mult aspectul off-road al maşinii.

Farurile LED sunt incluse în dotarea standard şi opţional iluminează şoseaua cu tehnologie HD Matrix LED, la care atât semnătura luminoasă tridimensională a luminilor de zi, cât şi blocurile optice din spate au caracter digital. Unităţile din spate sunt legate între ele de o bandă luminoasă. La fel ca la modelul original Audi quattro, aceasta este aplicată pe un fundal negru.

Sportivitate la volan: suspensiile şi sistemul de transmisie

Audi este quattro, iar quattro este Audi! Fireşte că se aplică mai ales modelului Q8, modelul din vârful gamei SUV a mărcii. În mod uzual, diferenţialul blocabil central pur mecanic transferă cuplul la puntea din faţă şi la cea din spate în raport 40:60. Când este necesar, sistemul transferă cea mai mare parte a cuplului către puntea care are tracţiunea mai bună. Plusul de 254 de milimetri adăugat la garda la sol, consolele scurte şi asistentul pentru coborârea pantelor ii permit noului Audi Q8 să poată trece de punctul unde se opresc drumurile asfaltate. Suspensiile cu sistemul de control al amortizării sunt incluse în echiparea standard. Audi oferă suspensia pneumatică adaptivă cu sistemul de control al amortizării ca dotare opţională, fie cu reglaje confort sau sport. Aceasta ajustează garda la sol cu până la 90 de milimetri, în funcţie de situaţia de mers şi de preferinţele şoferului.

Direcţia progresivă este inclusă în dotarea standard şi ajustează reglajele astfel încât direcţia să dea un răspuns mai nemijlocit pe măsură ce volanul este rotit mai tare. Opţional, Audi oferă şi sistemul de direcţie all-wheel. La viteze reduse, aceasta poate braca roţile din spate cu până la 5 grade în direcţia opusă faţă de direcţia în care se îndreaptă maşina, pentru a spori agilitatea. La viteze mai mari, roţile din spate sunt îndreptate în direcţia de virare, pentru a spori stabilitatea.

Toate sistemele de propulsie sunt deosebit de eficiente, datorită noii tehnologii micro-hybrid (MHEV).
Sistemul electric principal de 48 de volţi încorporează două module tehnice importante: o baterie litiu-ion şi un alternator cu curea. La frânare, sistemul poate recupera până la 12 kW. Această energie este stocată înapoi în baterie. Tehnologia MHEV permite etape lungi de rulare liberă, la care motorul este dezactivat, iar sistemul start-stop poate să intervină încă de la 22 km/h.

Claritatea este noua trăsătură definitorie a unui produs premium: interiorul

Simbolurile intuitive indică precizia digitală de la bordul modelului Audi, precum şi nivelul înalt de integrare a arhitecturii şi posibilităţilor de operare. Elementul central este afişajul tactil MMI touch response. Datorită designului său special, se transformă într-o suprafaţă neagră unitară când nu este activ. Toate elementele sunt îmbinate logic, de la fanta îngustă a ventilaţiei, la consola lată, de pe tunelul central, pe care este montat levierul transmisiei tiptronic. Pe întuneric, sistemul opţional de iluminare a contururilor accentuează liniile de design distinctive ale interiorului şi iluminează fundalul emblemei tridimensionale quattro de deasupra torpedoului: încă un exemplu pentru atenţia pe care Audi o acordă detaliilor. Printre dotările opţionale, se numără scaunele profilate cu funcţie de masaj şi cu ventilaţie, sistemul automat de climatizare şi pachetul pentru calitatea aerului, pentru a spori confortul în această ambianţă elegantă.

Sensibilitate şi design marcant: butoanele şi afişajele

Sistemul de operare MMI touch response de la bordul noului Audi Q8 permite accesarea tuturor funcţiilor prin intermediul a două ecrane de mari dimensiuni. Ecranul superior, de 10,1 inchi este utilizat pentru a controla sistemul de infotainment şi de navigaţie. Șoferul utilizează afişajul de 8,6 inchi poziţionat în partea de jos pentru sistemul de încălzire şi de aer condiţionat, pentru funcţii de confort şi pentru introducere de text. În timpul acesta, încheietura mânii sale se poate odihni în poziţie confortabilă şi ergonomică pe levierul transmisiei.

Operarea este rapidă şi simplă: un „click” tactil şi acustic confirmă când degetul a activat o funcţie. La acestea se adaugă funcţia de comandă vocală naturală, care transformă Audi Q8 într-un partener inteligent de dialog. Şoferii îşi pot formula liber comenzile. Sistemul de comandă vocală poate recunoaşte, de exemplu, propoziţia: „I am hungry!” (Mi-e foame!) şi poate sugera ca răspuns restaurante aflate în apropiere.

Instrumentele de bord sunt afişate pe ecranul 100% digital, Audi virtual cockpit. Afişajul său de 12,3 inchi poate reda informaţiile în două moduri diferite de afişare. Acestea pot fi selectate cu ajutorul volanului multifuncțional. Versiunea opţională plus include un al treilea mod de afişare, care este deosebit de sportiv. Display-ul head-up proiectează informaţiile importante pe parbriz, inclusiv direcţionarea detaliată adaptivă pe bandă, în cadrul navigaţiei.

Interconectare inteligentă: Audi connect şi sistemele de asistenţă pentru şofer

Pe piaţa germană, Audi Q8 oferă, în echiparea standard, sistemul de infotainment premium, MMI navigation plus. Acesta include modulul Audi connect pentru transferul de date, cu standardul LTE Advanced şi hotspot Wi-Fi. Sistemul de navigaţie recunoaşte preferinţele şoferului în baza călătoriilor anterioare şi poate face astfel sugestii inteligente. Serviciile online Audi connect includ aspecte predictive în procesul de planificare a rutei. Astfel, cele două servicii Car-to-X, pentru informaţii privind indicatoarele de circulaţie şi privind potenţiale riscuri, pot beneficia de inteligenţa colectivă (engl. swarm intelligence) a flotei Audi. Cheia opţională Audi connect îi permite şoferului să încuie şi să descuie automobilul şi să pornească motorul folosind un smartphone Android compatibil. Profilurile individuale pentru diferiţi şoferi permit memorarea a 400 de setări preferate pentru mai mulţi şoferi. Utilizând aplicaţia myAudi, şoferii pot, de asemenea, transfera destinaţii speciale către sistemul de navigaţie, pot asculta muzică în streaming sau pot transfera calendarul smartphone-ului în MMI.

Audi Q8 oferă sunet şi conexiuni de calitate, datorită echipării cu Audi phone box şi voice-over LTE. Aceleaşi caracteristici sunt oferite şi de sistemul de sunet Bang & Olufsen Advanced. Acesta generează un sunet 3D fascinant pentru toate cele cinci locuri. Muzica se aude exact aşa cum a fost înregistrată în sala de concerte.

Audi Q8 îşi ajută şoferul în variate situaţii: la manevrele de parcare, în oraş, dar şi la drum lung. De exemplu, printre sistemele care susţin şoferul în acest sens se numără tempomatul adaptiv, asistentul pentru eficienţă, asistentul pentru intersecţii, funcţia de avertizare la schimbarea benzii de rulare, avertizarea pentru borduri, plus camerele video de 360 de grade. Printre dotările deosebit de speciale se numără pilotul telecomandat pentru garaj, care va fi lansat la începutul anului 2019. Acest asistent, supravegheat de şofer, direcţionează autonom SUV-ul în garaj şi apoi din nou afară din garaj. Şoferul iese în prealabil din automobil şi activează procesul folosind aplicaţia myAudi pe smartphone. Pilotul pentru parcare oferă un nivel similar de confort. Pe fundalul tuturor cestor funcţii lucrează sistemul central de comandă a sistemelor de asistenţă a şoferului. Acesta analizează în permanenţă situaţia curentă din jurul maşinii şi utilizează aceste informaţii pentru a controla sistemele de asistenţă. Datele necesare sunt obţinute, în funcţie de opţiunile alese, de până la cinci sisteme radar, şase camere video, 12 senzori cu ultrasunete, plus scannerul laser.

 

NOUL AUDI A6

Noul Audi A6 este mai versatil decât oricând – cu digitalizare totală, confort sporit, sportivitate sporită și un design tehnic și elegant. Sistemul de răspuns tactil MMI digital oferă o operare intuitivă și chiar mai multă personalizare. Sistemele extinse de conectivitate și asistență demonstreazăconectivitatea inteligentă pentru automobile. Suspensia combină confortul la rulare și stabilitatea ridicată cu sportivitatea sporită. Toate motoarele folosesc un sistem ușor-hibrid. 

Sistem de operare cu răspuns tactil MMI – personalizabil și intuitiv

Acces rapid la funcții și un grad înalt de personalizare – afișajul și sistemul de operare asemănător smartphone-ului se utilizează intuitiv în Audi A6. Acesta este, prin urmare, cel mai modern concept de operare din clasa sa. Două afișaje mari înlocuiesc cele mai multe butoane și comenzi ale modelului anterior. Ca atare, este un prim exemplu de digitalizare end-to-end pe care noul A6 îl aduce clasei business. Sistemul de operare complet digital oferă, de asemenea, un grad înalt de personalizare. În ecranul superior, butoanele pentru toate funcțiile pot fi setate în mod liber, similar experienței utilizatorilor cu aplicațiile smartphone. În ecranul de jos, utilizatorul poate crea până la 27 de comenzi rapide individuale pentru funcțiile cheie ale vehiculului și de multe ori utilizează funcții favorite cum ar fi numere de telefon, posturi de radio sau destinații de navigare.

Utilizatorii aud și simt un clic de confirmare de îndată ce degetul lor declanșează o funcție prin apăsarea ecranului tactil. Utilizatorul poate regla intensitatea acestui feedback acustic și tactil, după cum este necesar. Șoferul gestionează panoul de infotainment de pe afișajul superior, care are o diagonală a ecranului de 10,1 inch dacă a fost specificat sistemul de navigație MMI plus. Afișajul inferior de 8,6 inch, situat în consola din tunelul central, este utilizat pentru controlul climatizării și pentru funcțiile de confort și introducere a textului; încheietura mâinii șoferului poate sta pe maneta selectorului transmisiei automate.

Navigarea MMI plus include, de asemenea, bordul virtual Audi al cărui afișaj de înaltă rezoluție măsoară 12,3 inch. Funcționarea se face prin butoanele multifuncționale de pe volan. Există, de asemenea, un afișaj frontal care proiectează informații relevante pentru șofer în câmpul vizual al șoferului pe parbriz, de exemplu o hartă detaliată a intersecțiilor pentru navigație.

Pe lângă sistemul de operare cu răspuns tactil MMI, A6 oferă de asemenea sistemul de control vocal cu conexiune online. Acest lucru permite ca o gamă largă de funcții ale vehiculului, cum ar fi controlul sistemului de aer condiționat, să fie realizate folosind în mod curent comenzile de control vocal. A6 este astfel un partener inteligent de dialog și un partener de călătorie.

Sistemul de navigație MMI plus și Audi connect – mai mult confort în clasa business

A6 oferă o gamă completă de funcții de navigație, infotainment și de conectare Audi care o fac din acesta un sedan inteligent de clasă business. Cu fiecare profil, până la șapte șoferi pot stoca individual aproximativ 400 de setări preferate. Comanda vocală cu limbaj natural răspunde comenzilor și întrebărilor de operare pe baza datelor stocate la bord; de asemenea, cu informații detaliate din cloud împreună cu sistemul de navigație opțional MMI plus. Cu noul sistem, de conectivitate, noul Audi A6 este mereu online. Navigarea puternică MMI este în versiune standard. Audi oferă opțional navigația MMI plus – un hub media foarte bine conectat. Modulul de transfer de date utilizează noul standard LTE Advanced. În ce privește navigația, ambele sisteme oferă multe inovații, inclusiv o funcție de auto-învățare bazată pe rutele parcurse. Ghidarea traseului este calculată online pe serverele partenerului AICI; șase actualizări online gratuite sunt asigurate pentru hartă în primii 3 ani.

Serviciile de conectare online Audi includ informațiile privind indicatoarele rutiere și pericolele „car-to-X”. Aplicația myAudi conectează telefonul smartphone al proprietarului la ecosistemele digitale ale celor Patru Inele. Tasta de conectare Audi permite șoferului să blocheze/ să deblocheze vehiculul și să pornească motorul cu ajutorul unui smartphone Android care utilizează o comunicație NFC.

Navigația MMI plus este mult mai atractivă cu modulele opționale suplimentare, inclusiv posibilitatea de a alege între două sisteme de sunet. Versiunea de ultimă generație, sistemul avansat de sunet Bang & Olufsen, oferă, de asemenea, un sunet 3D fascinant datorită informațiilor privind înălțimea.

Telefonia este, de asemenea, dusă la un nou nivel în ceea ce privește funcționalitatea, precum și calitatea sunetului și a conexiunii datorită dispozitivului de telefonie Audi.

Sisteme de asistență pentru șofer pentru mai multă siguranță și confort

Cu până la 39 de sisteme de asistență pentru șofer, noul A6 stabilește noi standarde în clasa premium. Este astfel alegerea ideală pentru șoferii cu rulaj ridicat, pentru clienții cu flote auto și pentru navetiști. Sistemele de asistență a șoferului cu mecanisme de control rafinate sporesc confortul și asigură suportul suplimentar pentru sarcinile șoferilor. Aceasta include asistența de rulare adaptivă, care, pe lângă controlul adaptiv al rulării, și asistența pentru estimarea eficienței cuprinde, de asemenea, asistența de blocare și, astfel, ajută șoferul să manevreze vehiculul longitudinal pe drumuri.

De asemenea, sunt incluse sistemul de asistență activă în cazul blocajelor de trafic și de asistență pentru schimbarea benzii de rulare Audi, care ajută la menținerea vehiculului în banda de rulare cu o intervenție ușoară din partea direcției. Asistența de urgență îmbunătățește siguranța prin oprirea vehiculului în caz de urgență și efectuarea unui apel de urgență. Acestea și alte funcții sunt reunite în pachetul de asistență „Tour”. Diferitele sisteme de asistență pentru șofer sunt grupate în cele trei pachete „Park”, „City” și „Tour”. Pachetul de asistență City include caracteristici precum noul sistem de asistență la trecerile de pietoni.

În spatele sistemelor ample de asistență se află un modul de înaltă tehnologie de la Audi: controlerul central de asistență pentru șofer (zFAS). Acesta calculează în mod continuu un model detaliat al mediului printr-o cumulare a datelor senzorilor. În versiunea de vârf, setul de senzori A6 include până la cinci senzori radar, cinci camere pentru lumină vizibilă și o cameră cu infraroșu pentru asistență la vizibilitatea nocturnă, doisprezece senzori ultrasonici și un scaner laser – o altă inovație de la marca celor Patru Inele.

Electrificarea pe scară largă – toate motoarele sunt electrificate

Pentru a spori confortul și eficiența, toate motoarele disponibile în noul A6 sunt echipate cu un sistem hibrid ușor. Aceasta înseamnă că, după modelele A8 și A7, Audi a electrificat pe deplin o a treia gamă de modele. Aceasta include un demaror cu alternator cu curea (BAS) care funcționează împreună cu o baterie litiu-ion cu capacitatea de 10 Ah. În combinație cu motoarele cu șase cilindri, se utilizează un sistem hibrid ușor de 48V. A6 se poate deplasa între 55 și 160 km / h (34,2 și 99,4 mph), iar sistemul start-stop cuplează de la 22 km / h (13,7 mph). În timpul decelerației, BAS recuperează până la 12 kW de energie. În conducerea în mediul real, tehnologia MHEV reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri.

Caroserie și dimensiuni – mai mult spațiu pentru picioare în clasa business

Călătoriile lungi sunt atuul noului Audi A6. Cu un spațiu generos, multe caracteristici de confort și zgomot interior minim, sedanul de clasă business își încântă atât șoferul cât și pasagerii. Interiorul sau este chiar mai mare decât pe modelul care nostru anterior- A6 depășește competitorii săi principali prin criterii importante cum ar fi spațiul pentru picioare pe locurile din spate.

A6 este perfect echipat pentru călătorii lungi cu noi funcții de confort. Scaunele sunt noi. Opțiunile de vârf includ scaunele frontale cu contur personalizat, cu numeroase funcții de reglare, dotate opțional cu funcție de ventilație și masaj. Pachetul opțional de calitate a aerului oferă un parfum subtil și îmbunătățește aerul cu un ionizator. Acoperișul panoramic din sticlă opțional inundă interiorul cu lumină. Compartimentul de bagaje, cu o capacitate de 530 litri (18,7 cu ft), poate găzdui două genți de golf în cruce, în timp ce capacul portbagajului poate fi închis electric opțional prin mișcarea piciorului sub portbagaj.

Nivelul redus de zgomot al lui A6 îl face de asemenea ideal pe distanțe lungi. Structura caroseriei este un factor major în atingerea acestui obiectiv. Proiectat cu o construcție mixtă din oțel și aluminiu, corpul este extrem de rigid. Acesta oferă baza pentru rigiditate ridicată la torsiune, mișcare minimă a corpului și manevrabilitate sportivă și precisă. Cu un coeficient de tracțiune de 0,24 (cu un motor care urmează să fie introdus ulterior), noul Audi A6 are un coeficient aerodinamic ridicat.

Datorită acusticii sale sofisticate la contactul cu aerul, inclusiv a sticlei acustice, interiorul rămâne mereu foarte silențios, chiar și la viteze mari.

Tehnologie de suspendare pentru manevrabilitate sporită și agilitate

Manevrabil în oraș, sportiv pe drumurile de țară, pregătit și confortabil pe autostradă – noul Audi A6 este mai dinamic decât modelul anterior. Motivul este reprezentat de diferitele componente ale suspensiilor – de la controlul centralizat al tuturor sistemelor prin strategii de control, axe nou dezvoltate până la noi caracteristici, cum ar fi direcția opțională dinamică pe toate roțile.

Direcția progresivă standard are, în general, un raport direct, iar unghiul de virare îl face și mai sportiv. Asistența electromecanică a puterii transmite informații utile șoferului, dar elimină în același timp șocurile neplăcute. Aceasta asigură o legătură directă între volan, roți și drum. Opțional, Audi livrează noul A6 cu sistemul de direcție dinamic pe toate roțile. Cu această configurație, A6 se comportă mult mai compact decât un model de dimensiuni medii și cu o manevrabilitate mai mare decât orice alt model din segment, în ciuda lungimii sale exterioare de aproape cinci metri (16,4 ft). Combinația dintre direcția superioară și direcția pe osia posterioară rezolvă astfel conflictul clasic de obiective în ce privește suspensia. Acesta combină răspunsul direct al direcției cu o stabilitate formidabilă. În funcție de viteză, raportul general de direcție variază între 9,5: 1 și 16,5:1.

Direcția pe osia din față este dotată cu un dispozitiv de acționare cu unde; puntea spate este prevăzută cu o transmisie cu arbore care rotește roțile până la 5 grade – fără egal în segment. La viteze de până la 60 km / h (37,3 mph), acestea se rotesc în direcția opusă față de roțile din față, reducând astfel cercul de întoarcere cu până la un metru (3.3 ft).

La viteze mari de la 60 km/h (37.3 mph), roțile se rotesc în aceeași direcție, optimizând astfel stabilitatea atunci când rulați în linie dreaptă sau la schimbarea benzilor. Și, la rândul său, îmbunătățește siguranța manipulării. În același timp, pasagerii se bucură de un confort sporit al direcției atunci când schimbarea benzilor de circulație se simte mult mai puțin în spate, în special.

Suspensia modernizată a roții modelului Audi A6 se face în mare parte din aluminiu ușor. În ciuda roților mai mari comparativ cu modelul predecesor – până la 21 de inch cu anvelope de 255/35 – confortul la rulare și zgomot este de primă clasă. Frânele cu etriere fixe din aluminiu sunt montate pe puntea din față. Audi oferă o gamă de patru variante pentru configurația suspensiei, mărind astfel și mai mult echilibrul între sportivitate și confort. Suspensia cu arc de oțel este specificația de bază; clienții pot alege de asemenea între suspensia cu control al amortizoarelor ca suspensie generală, suspensia sportivă are și arcuri din oțel și suspensia pneumatică adaptivă cu amortizare controlată.

Pe lângă amortizoarele de șocuri și suspensiile cu aer, platforma electronică a șasiului (ECP) controlează de asemenea sistemul de direcție dinamic integral și diferențialul sportiv actualizat, care distribuie în mod activ cuplul, după cum este necesar, între roțile din spate în timpul virajelor rapide. Șoferul poate ajusta setările pentru toate suspensiile controlate în sistemul de manevrare dinamic al unității Audi – în modurile de confort, automat și dinamic. Sistemul de direcție dinamică pe toate roțile variază de exemplu raportul de direcție și gradul de reacție.

Tag-uri: , , , , , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.