După ce au lansat Mondeo Ecoboost Hybrid, cei de la Ford au anunțat că în data de 2 aprilie la Amsterdam, capitala Olandei vor prezenta și celelalte modele ce vor primi tratamentul Ecoboost Hybrid.
Acestea vor Fiesta și Focus. Ele vor fi Ecoboost Hybrid cu un sistem mild-hybrid de 48 V, americanii dorind să își dezvolte astfel, gama de mașini hybrid.
Sistemul se numește BISG și va funcționa astfel:
Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.
BISG se comportă și ca un motor, completându-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost* cu trei cilindri. În momentul rulării normale și al accelerării, BISG utilizează energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, alimentând totodată și sistemele electrice auxiliare ale mașinii.
Suplimentul de cuplu permite dezvoltarea unui răspuns mai energic și a unui nivel de performanță mai ridicat, rezultatul fiind o experiență de șofat mai flexibilă și mai conectată. BISG le-a oferit în același timp inginerilor Ford posibilitatea de a îmbunătăți puterea dezvoltată de motorul 1.0 EcoBoost printr-un turbocompresor mai mare, diminuând fenomenul turbo-lag.
Totodată, acest sistem urmează să fie implementat și pe utilitarele Transit de două tone, Transit Custom, dar și Tourneo Custom.
Foto-Ford