0

Jochen Neerpasch a venit in Romania

Aboneaza-te!

În 1972, la iniţativa lui Robert Lutz, pe atunci Membru în Consoliu de administraţie, responsabil pentru sales şi marketing, Jochen Neerpasch creează BMW Motorsport, o companie independentă care trebuia să demonstreze sportivitatea mărcii prin performanţe pe circuit. La foarte scurt timp se lansează BMW 3.0 CSL, un model care avea să domine campionatele de turisme în anii care au urmat. În 1975 BMW 3.0 CSL debutează în campionatul american IMSA şi obţine o vicotire deja din a doua cursă şi o serie de perfromanţe care contribuie mult la formarea imaginii mărcii peste ocean. Succesul este continuant de BMW 320 Groupa 5 şi prima echipă importantă de juniori din istoria motorsportului. În aceeaşi perioadă, Jochen Neerpasch lansează şi prima şcoală de pilotaj a unei mărci – BMW Fahrer Training, acum cunoscută ca BMW Driving Experince. În acceaşi filozofie, în urma unor colaborări cu universităţi sportive, demarează un program de pregătire fizică şi psihologică în motorsport, o acţiune fără precedent în lumea sportului cu motor. Pe finalul anilor ’70 se lansează BMW M1, primul model BMW cu motor central. Acesta stă la baza campionatului BMW M1 Procar, o competiţie unică organizată în weekendurile de Formula 1 şi care aducea în maşini similare cei mai buni piloţi din Marele Circ alături de piloţii de uzină BMW. Procar s-a desfăşurat în 1979 şi 1980 şi i-a avut campioni pe Niki Lauda şi Nelson Piquet.

Tot Neerpasch este cel care recunoaşte potenţialul interacţiunii dintre artă şi motorsport şi, în colaborare cu dealerul de artă Hervé Poulain, crează primul BMW ArtCar în 1975. Acesta a fost semnat de marele artist american Alexander Calder şi a participat în cursa de 24h de la LeMans. S-au pus bazele astfel celui mai important şi longeviv proiect de artă din lumea auotmobilistică, proiect care continuă şi în prezent şi a astras nume mari din artă precum Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Olafur Eliasson, Jeff Koons sau John Baldessari.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.