Deși a fost prezentat oficial încă de anul trecut, debutul noului FIAT Grande Panda pe piața din România a avut loc doar în luna iunie a anului în curs. Acest nou model reprezintă revenirea mărcii FIAT în segmentul B, promițând să continue succesul generațiilor trecute.
Își mai amintește cineva de prima generație a lui FIAT Panda? Eu cu siguranță, da! O mașină de dimensiuni mici cu un design pătrățos, angular, tipic anilor ’80.
Originalul s-a dovedit a fi un succes răsunător, fiind în prezent considerat un adevărat clasic. Tocmai din acest motiv, italienii au hotărât ca cea mai nouă generație a lui Panda să îi calce pe urme din punct de vedere al aspectului.
Influența retro în ceea ce privește designul noului FIAT Grande Panda este una evidentă. Sunt convins că oricine a văzut măcar o dată orice generație a lui Panda ar putea să o recunoască pe aceasta chiar și în absența oricăror sigle care să o dea de gol.
În ceea ce privește dimensiunile lui Grande Panda, deși „grande” înseamnă mare în limba italiană, aici vorbim despre o mașină mică. Cu o lungime de 3.99 metri, o lațime de 1.76 metri (fără oglinzi) și o înalțime de 1.57 metri, Grande Panda este în mod evident destinat călătoriilor urbane.
În partea frontală pot fi observate niște faruri cu tehnologie PXL LED, care au ca scop accentuarea inspirației de design retro. Practic, farurile par a fi constituite din mai mulți pixeli, asemănători cu cei din jocurile digitale de acum patru decenii.
Pe laterale pot fi observate jantele cu dimensiunea de 16 sau 17 inch și protecțiile de plastic din jurul aripilor, care îi conferă noului Grande Panda un aspect de crossover. Apropo de asta, vă mai aduceți aminte de variantele 4×4 ale lui Panda?
Partea din spate continuă tema designului angular și reușește să accentueze imaginea robustă a noului Grande Panda. Un detaliu interesant este reprezentat de inscripția FIAT de dimensiuni mari în relief de pe hayon.
În ceea ce privește paleta de culori, italienii se țin de cuvânt și nu vor oferi culori plictisitoare, mai exact, noul Grande Panda nu va putea fi comandat în culoarea gri.
Tema designului de inspirație retro se continuă și la interiorul noului Grande Panda. Aici avem parte de un amestec de linii drepte și forme rotunjite care rezultă într-un aspect modern, dar în același timp chiar atemporal.
În interiorul unui „oval”, care de fapt ar trebui să semene cu faimosul circuit de teste de la Lingotto, se află două ecrane, cu diagonale de 10, respectiv 10.25 inch. Primul dintre ele este destinat instrumentarului de bord, iar cel de-al doilea este destinat sistemului de infotainment.
FIAT se laudă cu faptul că la interiorul noului Grande Panda sunt folosite foarte multe materiale reciclate, dar și cu folosirea unui material textil care folosește fibre din bambus adevărat, o premieră în industrie.
Tot la capitolul interior, mai exact, la spațiul interior, noul Grande Panda se laudă cu un volum al portbagajului de 361 litri, în cazul versiunii electrice.
Nu mai e o noutate pentru nimeni: chiar și cele mai mici și ieftine mașini disponibile pe piață în zilele noastre au multe echipamente care până nu de mult timp erau rezervate doar mașinilor de lux!
Prin intermediul sistemului de infotainment, noul FIAT Grande Panda oferă o conectivitate avansată, cu funcții de tip SOS (apel în cazul urgențelor), găsirea vehiculului sau de navigare. La bord va fi disponibilă și încărcarea fără fir a telefonului mobil, care va fi suplimentată și de 4 porturi USB-C.
Echipamente precum aerul condiționat manual, transmisia automată eDCT sau frâna de parcare electronică vin în standard la noul Grande Panda.
De asemenea, toate sistemele de asistență la care vă așteptați, precum senzorii de parcare, frânarea automată de urgență, pilotul automat sau asistentul de menținere a benzii vor fi disponibile pe noul Grande Panda.
Noul FIAT Grande Panda va fi disponibil cu două sisteme de propulsie diferite, după cum urmează:
Revenind asupra variantei cu sistem de propulsie 100% electric, care presimt că va avea un succes mai mare decât cea mild-hybrid, prin intermediul încărcării rapide DC cu 100 kW va dura numai 27 de minute pentru un ciclu complet.
De asemenea, Grande Panda se poate încărca și folosind cablul retractabil din fața mașinii, la o putere de 7 kW, caz în care o încărcare de la 20% la 80% va dura 4 ore și 20 de minute. Se poate folosi și un port de încărcare din spate, la o putere de 11 kW, un ciclu de la 20% la 80% durând astfel 2 ore și 50 de minute.
Prețul de pornire pentru noul FIAT Grande Panda este de aproximativ €18 600 pentru varianta mild-hybrid și de aproximativ €22 900 pentru varianta electrică, ambele în absența oricăror reduceri precum cele datorate Programului Rabla.