Anul viitor marchează jumătate de secol de la apariția primei generații de Volkswagen Golf GTI, motiv pentru care nemții și-au făcut temele din timp și au lansat o ediție specială ca să comemoreze acest eveniment. Așadar, faceți cunoștință cu Golf GTI EDITION 50, cel mai rapid Volkswagen de serie pe circuitul Nordschleife!
La o primă vedere, Golf GTI EDTION 50 nu pare să fie foarte diferit de varianta normală. De fapt, nici nu este, diferențele în ceea ce privește designul exterior fiind unele pe care doar un ochi antrenat le poate observa.
Jantele au dimensiunea de 19 inch și au un design specific acestui model, elemente precum carcasele oglinzilor sau plafonul sunt vopsite într-un negru contrastant, iar inscripțiile GTI 50 își fac apariția pe eleronul de pe portbagaj și interiorul oglinzilor.
La interior, diferențele sunt la fel de subtile. În afară de inscripția GTI 50 de pe volan, centurile roșii sau scaunele cu tapițerie în carouri, restul detaliilor sunt greu de observat pentru cine nu este familiar cu acest model.
Cu toate acestea, Golf GTI rămâne o mașină arătoasă cu un design care nu a îmbatrânit, chiar dacă au trecut aproape 6 ani de la lansarea actualei generații de VW Golf.
Deși în ceea ce privește designul, Golf GTI EDITION 50 nu vine cu foarte multe schimbări, cei de la Volkswagen s-au asigurat că diferența se va simți în ceea ce privește experiența de condus a noului model. Și pare că au făcut o treabă excelentă în acest sens!
Motorizarea lui EDITION 50 rămâne în continuare bine-cunoscutul 2.0 TSI, dar spre deosebire de varianta de serie care dezvoltă 265 cai-putere și 370 Nm cuplu maxim, aici vorbim despre o putere de 325 cai-putere și un cuplu maxim de 420 Nm.
După cum probabil vă așteptați deja, au fost făcute și toate modificările aferente pentru ca EDITION 50 să gestioneze puterea mai mare fără probleme.
Transmisia este o unitate DSG cu două ambreiaje și 7 trepte, care transmite puterea motorului la roțile față prin intermediul unui diferențial autoblocant care a fost modificat pentru a fi și mai eficient decât în trecut.
Suspensia este una de tip MacPherson pentru puntea față și una de tip multi-braț pentru puntea spate. În cazul lui EDITION 50, vorbim despre o gardă la sol care a scăzut cu 15 mm prin comparație cu varianta standard a lui GTI.
Dacă se optează pentru pachetul „Performance”, garda la sol scade cu încă 5 mm, iar șasiul promite să fie chiar mai dinamic decât era până acum. Tot împreună cu acest pachet vin și jantele forjate de 19 inch care sunt echipate cu anvelope semi-slick Bridgestone Potenza. Acestea sunt cu 1.1 kg mai ușoare per bucată în comparație cu niște anvelope normale.
De asemenea, sistemul de evacuare semnat de Akrapovič este fabricat din titan și scutește încă 11 kilograme din masa totală a lui EDITION 50.
Datorită tuturor modificărilor aduse, EDITION 50 stabilește un nou record în ceea ce privește mașinile de serie produse de Volkswagen.
În mâinile pilotului Benjamin Leuchter, Golf GTI EDITION 50 a parcurs cei 20.832 kilometri ai circuitului Nürburgring Nordschleife, supranumit „Iadul Verde”, în numai 7 minute, 46 de secunde și 13 milisecunde.
Acesta a lăudat mașina pentru încrederea pe care o inspiră și pentru comportamentul neutru, amintindu-i de bine-cunoscutul Golf GTI Clubsport S.
Producția lui Golf GTI EDITION 50 va începe la sfârșitul anului 2025 și se va desfășura la fabrica din Wolfsburg, Germania, urmând ca livrările spre clienți să înceapă undeva în primele luni ale anului 2026.