Lansat în urmă cu aproape 15 ani, Audi Q3 este unul dintre pilonii de bază la Ingolstadt, fiind vândut în peste două milioane de exemplare. În urmă cu câteva zile a fost lansată cea mai nouă generație a crossoverului de dimensiuni mici și acesta vine la pachet cu un număr important de noutăți.
Prin această nouă generație a lui Q3, cei de la Audi au urmărit să abordeze o temă a designului care să transmită puțin mai multă emoție. În mod evident, nu se aștepta nimeni să ajungă la nivelul unei Alfa Romeo, dar totuși imaginea lui Q3 pare ca s-a schimbat în bine.
La o primă vedere, noul Q3 pare să fie o versiune în miniatură a lui Q5, lucru care a fost valabil și în trecut. Aceasta nu este o critică la adresa designului, ba chiar este o laudă, noul Q3 având acum un aspect care îl face să pară mai robust decât în trecut.
În partea din față se pot observa noile faruri Matrix LED, care promit o vizibilitate mai bună în condiții meteo precare, datorită folosirii tehnologiei cu „micro-LED”. Grila rămâne una de mari dimensiuni, în stilul caracteristic Audi.
Pe laterale pot fi observate elemente precum o linie care unește farurile cu stopurile, împărțind astfel suprafața mașinii în două zone diferite. De asemenea, evazarea aripilor atât față, cât și spate aduce aminte de originalul quattro din anii ’80.
Jantele disponibile au diametrul cuprins între 17 și 20 inch, iar lățimea anvelopelor variază între 215 și 235, în funcție de varianta pentru care se optează.
Partea din spate a noului Q3 continuă aceeași temă a robusteții, putând fi observate stopurile care sunt unite de o bandă LED montată pe toată lățimea hayonului. Din fericire, cei de la Audi au renunțat la ornamentele care imitau evacuările.
Un aspect asupră căruia cei de la Audi au insistat la noul Q3 este coeficientul de aerodinamică, a cărui valoare este de 0.30. Conform nemților, nu doar că este unul mai bun decât cel al generațiilor trecute, dar și confortul acustic este îmbunătățit din același motiv. Antifonarea cât mai bună pare să fi fost o prioritate pentru noul Q3, acesta putând fi comandat în premieră și cu geamuri acustice.
Știu, probabil ați văzut deja multiple articole care aduc în discuție faptul că Audi Q3 nu mai are o manetă de semnalizare. Da, acest lucru este, mai mult sau mai puțin, adevărat, dar noul Q3 vă va oferi în continuare posibilitatea de a indica direcția în care doriți să mergeți.
Cum? Prin intermediul unui comutator plasat în locul manetei clasice de semnalizare, care va controla inclusiv ștergătoarele. Este aceasta o soluție mai bună? Probabil că vom afla în urma testelor.
Comutatorul de semnalizare al noului Q3 – motiv de controversă?
La interior, noul Audi Q3 adoptă o tematică puțin mai sobră și concentrată mai mult pe partea de funcționalitate. De asemenea, interiorul noului Q3 pare să fie unul mai „aerisit”, prin comparație cu cel al generației precedente.
Acest fapt se datorează, în principal, datorită mutării selectorului transmisiei pe coloana volanului. O contribuție la senzația de spațiu este și cea a planșei de bord, care pare să fie mai mult împinsă spre baza parbrizului.
La bordul noului Q3, pot fi observate în primă fază două ecrane de mari dimensiuni. Primul este cel al instrumentarului de bord și are o diagonală de 11.9 inch, iar cel de-al doilea este destinat sistemului de infotainment MMI și are o diagonală de 12.8 inch. În sistemul de infotainment va fi integrat și un asistent care folosește inteligența artificială care va putea fi controlat inclusiv prin comandă vocală. Consola centrală este orientată către șofer.
De asemenea, vor fi disponibile și diverse pachete de dotări în ceea ce privește iluminarea ambientală, care va avea scopul de a accentua noua temă de design.
Opțional, va putea fi comandat un sistem de sonorizare premium de la SONOS. Acesta va avea nu mai puțin de 12 difuzoare și va avea o putere de 420 W.
Vor fi disponibile toate sistemele de siguranță și asistență la condus la care vă așteptați deja, precum un asistent la parcare care va putea învăța anumite manevre individuale sau un pilot automat adaptiv care funcționează împreună cu sistemul de asitență de menținere a benzii.
Printre altele, se vor număra și frânarea automată de urgență, o cameră care va detecta dacă șoferul este obosit sau nu este atent la drum și un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație.
Pentru tapițerie, noul Audi Q3 va folosi în cea mai mare parte materiale reciclabile, fiind disponibile 9 pachete diferite în acest sens.
Volumul portbagajului este unul de 488 litri, care poate fi extins până la 575 litri prin culisarea banchetei în față și reglarea acesteia în poziție dreaptă. Prin rabatarea completă a banchetei se obține un volum total al portbagajului de 1 386 litri.
Volumul portbagajului poate fi extins prin culisarea banchetei
La capitolul trenului de rulare și al motorizărilor disponibile, noul Audi Q3 promite câte o variantă pentru fiecare, după cum urmează:
Revenind puțin asupra capitolului baterie, cei de la Audi susțin că prin folosirea unui încărcător DC cu o putere de 50 kW, o încărcare de la 10% la 80% va dura mai puțin de 30 de minute.
Suspensia noului Audi Q3 poate fi comandată în 3 variante diferite:
Suspensia adaptivă disponibilă opțional în cazul noului Audi Q3 folosește un sistem cu două supape, care promite să reacționeze extrem de rapid în funcție de factori precum accelerare, frânare sau unghiul de bracaj al volanului.
Suspensia adaptivă opțională a noului Audi Q3
În cazul în care noul Q3 este comandat cu sistemul de tracțiune integrală quattro, acesta va avea un mod de rulare denumit „Offroad plus”, care va regla mașina astfel încât să ofere performanțele maxime în regim de teren accidentat.
Comenzile pentru noul Audi Q3 au fost deschise deja din vara acestui an, urmând ca lansarea oficială să se desfășoare în luna octombrie a anului 2025. Prețul de pornire în Germania va fi unul de €44 600 pentru varianta 1.5 TFSI și de €49 300 pentru versiunea e-hybrid.