Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Audi Q5 poate fi acum și plug-in hibrid!

Audi Q5 poate fi acum și plug-in hibrid!

Actuala generație a SUV-ului Audi Q5 se află în producție încă din anul 2024 și continuă o poveste de succes care a început cu prima variantă a acestui model în anul 2008. În zilele noastre, în care scopul principal al majorității producătorilor auto pare să fie electrificarea cât mai rapidă, cei de la Audi anunță lansarea unei variante de tip plug-in hibrid a modelului Q5.

 

Cu ce se laudă noul Audi Q5 e-hybrid quattro?

Audi Q5 nu este la primul astfel de tratament, generația trecută a acestuia fiind și ea disponibilă ca plug-in hibrid. Cu toate acestea, cea mai nouă generație promite să fie mai eficientă și să ofere o experiență mai plăcută la condus.

Noul model Q5 e-hybrid va fi disponibil în două versiuni diferite de putere, după cum urmează:

Viteza maximă în cazul ambelor variante este de 250 km/h.

Indiferent de versiunea pentru care optează cumpărătorul, motorizarea termică va fi un propulsor TFSI în 4 pistoane, cu o capacitate cilindrică de 2 litri, a cărui putere se situează în jurul valorii de 250 cai-putere.

Transmisia este una de tip S Tronic, ceea ce înseamnă că folosește o tehnologie cu două ambreiaje.

În cazul ambelor niveluri de putere, capacitatea bateriei este una de 25.9 kWh (20.7 kWh net), ceea ce reprezintă o îmbunătățire cu aproximativ 45% față de capacitatea bateriei modelului precedent.

Cei de la Audi spun că noul Q5 e-hybrid poate parcurge până la 113 kilometri în modul de rulare complet electric, iar bateria poate fi încărcată cu până la 11 kW (curent tri-fazic), caz în care un ciclu complet de încărcare va dura aproximativ două ore și jumătate. Viteza maximă care poate fi atinsă în modul de rulare electric este de 135 km/h.

Bateria sistemului hibrid în sine reprezintă și ea un detaliu interesant în cazul noului Q5 e-hybrid. Practic, spre deosebire de generația precedentă, celulele bateriei sunt acum aranjate pe două niveluri și sunt integrate în secțiunea din spate a mașinii. De asemenea, ele nu mai sunt acum plasate în module, ci sunt lipite direct de carcasa bateriei.

Pe scurt, nu doar ca a crescut capacitatea bateriei, dar și spațiul ocupat de aceasta este unul mai mic, ceea ce rezultă într-o eficiență mai mare și mai mult spațiu pentru pasageri sau bagaje.

O altă tehnologie de care cei de la Audi sunt foarte mândri este și cea de recuperare a energiei la frânare. Noul Q5 e-hybrid poate recupera până la 88 kW, iar dacă se dorește, frânarea mașinii poate fi efectuată în proporție de 90% din timp numai prin folosirea motorului electric drept generator. Astfel, circuitul de frânare hidraulic devine necesar doar în anumite situații în care șoferul este nevoit să frâneze brusc și puternic.

Tot la capitolul trenului de rulare, trebuie să menționez și că Audi Q5 e-hybrid vine în echiparea standard cu o suspensie sport S și cu bine-cunoscutul sistem de tracțiune integrală quattro. Ar fi greșit să ne așteptăm la o experiență de condus realmente sportivă, dar putem totuși să sperăm că noul Q5 e-hybrid nu va fi plictisitor în vreun fel.

De asemenea, Q5 e-hybrid va fi disponibil și într-o variantă de caroserie pe care cei de la Audi o numesc Sportback. Pentru cei dintre voi care nu sunt familiari cu acest concept, Sportback înseamnă practic o siluetă mai apropiată de cea a unui coupé, cu un plafon care plonjează spre zona din spate a mașinii.

 

Cum este echipat și cât va costa Audi Q5 e-hybrid?

La bordul noului Q5 e-hybrid se vor regăsi aceleași elemente pe care le știm deja de la versiunea standard, cum ar fi cele două ecrane de mari dimensiuni, unul de 14.5 inch destinat sistemului de infotainment și unul de 11.9 inch pentru instrumentarul de bord Virtual Cockpit. Opțional, va fi disponibil și un al treilea ecran, cu o diagonală de 10.9 inch și care va fi destinat pasagerului din față.

Alte echipamente bine-venite sunt și sistemul de climatizare pe 3 zone disponibil standard, dar și o zonă de încărcare ventilată pentru telefoanele mobile. Opțional, sunt disponibile și dotări precum faruri cu LED Plus sau o echipare interioară S Line.

Portbagajul are un volum de 438 de litri sau 433 de litri în cazul variantei Sportback. Indiferent pentru care optați, banchetele vor putea fi rabatate pentru a oferi un plus de spațiu.

Prețurile oficiale pentru piața din România nu au fost încă anunțate, dar cele pentru piața din Germania, de aproximativ €63 000 și €66 000 pentru varianta Sportback ne pot ajuta să ne facem o idee în acest sens. Este de așteptat ca livrările să înceapă în luna septembrie a anului 2025.

AUTOR:

TAGS:

reclama