Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Alfa Romeo Junior 2025

Alfa Romeo Junior este crossoverul mezin al familiei italienilor, dar cred că are o mică problemă cu identitatea – trece printr-o perioadă în care preferă să imite, decât să inoveze. La ce mă refer? Vom afla împreună în cele ce urmează.

Știm cu toții că Alfa Romeo este parte a grupului Stellantis, iar asta nu este o rușine, dar nici nu cred că ar trebui să fie o trăsătură definitorie. Toate modelele Alfa Romeo pe care am avut plăcerea să le conduc până acum au avut această trăsătură specială care, de obicei, se referă la manevrabilitatea modelului în cauză.
Giulia poate fi plasată cu precizie milimetrică oriunde vrei tu, Stelvio înlătură legile fizicii și îți oferă o experiență incredibilă într-un SUV, până și Tonale are o agilitate înăscută. Junior, pe de altă parte, se simte ca un produs Stellantis ce poartă frumoasele straie Alfa Romeo.

Poate că era nevoie și de așa ceva – un model Alfa Romeo care se concentrează pe o experiență de condus neutră și lipsită de emoție, dar cred că Stellantis putea să lase treaba asta în slujba unui Citroen sau a unui Opel, nu unui Alfa Romeo.

Junior a avut de la început o viață grea – inițial s-a numit Milano, doar că italienii s-au răzvrătit susținând că o mașină care se numește Alfa Romeo Milano trebuie produsă în Italia, iar acest model este produs în Polonia. Linia de producție nu a putut fi mutată în Italia, dar numele a putut fi schimbat, astfel că din Milano a devenit Junior.

Junior este disponibil și ca mașină electrică, dar cel mai probabil publicul din România nu va fi interesat de așa ceva. Această variantă, mild hibrid, utilizează binecunoscutul 1.2 mild hibrid de la Stellantis, cuplat cutiei dublu ambreiaj în 6 rapoarte.

Această unitate în 3 cilindri are acum distribuție pe lanț, deci nu vă faceți griji din punct de vedere al fiabilității.

136 cai putere sunt trimiși direct la puntea față, știm prea bine această unitate, eu prima dată am condus-o pe Jeep Avenger și am fost plăcut surprins. Atenție, acela era un Jeep Avenger. Acesta este un Alfa Romeo, așteptările sunt altele.

Pentru a mă simți activ implicat în procesul condusului, așa cum mă simt în orice alt model Alfa Rome, ar trebui să am o direcție plăcută și agilă. Asta nu se întâmplă aici. Pedala de frână are o cursă moartă destul de mare și nu-mi oferă vreo informație. Alfa Romeo Tonale, se simte pe alocuri ca un Stelvio mai mic. Dar Alfa Romeo Junior, nu se simte ca un Tonale mai mic sau ca un Stelvio și mai mic. De fapt, nu se simte ca un Alfa Romeo deloc.

Să lăsăm deoparte ceea ce ar trebui să fie un model Alfa Romeo și să judecăm acest model din punctul de vedere al confortului zilnic. Suspensia este ascultătoare și preia bine șocurile, astfel că în oraș nu ești nevoit să încetinești prea mult atunci când ajungi la denivelări sau linii de tramvai.

Cutia de viteze dublu ambreiaj nu te lasă să simți schimburile de treaptă, poate doar din treapta întâi într-a doua, în rest ai impresia că mașina are o singură treaptă. Liniaritatea accelerației este posibilă și datorită faptului că între motor și cutie se află micul motor electric de 28 cai putere care face acest sistem să poată fi numit mild hibrid.

Deși este doar mild hibrid pe 48V poți merge multă vreme doar electric, ceea ce este excelent când vine vorba de consum. În mediul urban, acest Junior condus de mine a consumat 7 l/100 km.

0-100 are loc în 8.9 secunde, ceea ce este perfect adecvat pentru această clasă, dar caracterul Alfa Romeo nu stă în puterea accelerației ci în direcția atât de intuitivă încât mașina pare că se pune singură în cea mai bună poziție din viraj imediat ce tu îți imaginezi unde ar trebui să fie. Acest caracter este sacrificat pe altarul confortului, rezultând o mașină foarte ușor de condus în viața de zi cu zi și atât.

Portbagajul este încăpător, 415 dm3, iar bancheta este mai încăpătoare decât ai crede când auzi de lungimea de 4.1 metri. La capitolul practicitate, cred că Junior se numără printre fruntașii clasei.

Straiele pe care le poartă acest model sunt frumoase, într-adevăr – grila aceea nouă arată foarte bine în realitate, și spatele este frumos desenat, per total, cred că acesta este singurul motiv pentru care cineva ar da 26.000 euro pentru un Junior cu nivel de echipare Ibrida. Și aici zace problema – un Alfa Romeo ar trebui să ofere ceva mai mult decât straie frumoase, deși straiele acestui model sunt foarte frumoase, fără îndoială.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook