Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

YANGWANG U9 Xtreme este cea mai rapidă mașină de serie din lume

YANGWANG U9 Xtreme este cea mai rapidă mașină de serie din lume

Indiferent despre ce fel de autovehicul vorbind, fie el de serie sau doar un exemplar unicat construit din pură ambiție, orice record de viteză pe uscat este impresionant. Și totuși, un record de acest gen devine cu atât mai impresionant atunci când autovehiculul în cauză va fi produs în serie, ceea ce înseamnă că există o șansă să fie văzut cândva pe străzile publice.

Gândiți-vă la mașini precum Bugatti Veyron sau McLaren F1, ale căror performanțe sunau realmente SF în vremurile lor și totuși acestea sunt destinate condusului pe drumurile publice. Iată că acum în era electrificării, se pare că avem un nou rege la capitolul viteză maximă, sub forma unui hypercar electric denumit YANGWANG U9 Xtreme. Viteza atinsă de acesta? 496.32 km/h! Și va fi produs în serie!

Despre modelul YANGWANG U9 Xtreme și recordul său

Știu, numele său nu vă spune mare lucru și vă face să vă întrebați „cine mai sunt și ăștia?”. Aflați totuși că YANGWANG este un producător chinez de automobile, acesta făcând parte din concernul BYD, de care probabil ați mai auzit până acum.

Mașina în cauză, adică modelul U9 Xtreme este un derivat al unui alt hypercar care a fost lansat de către cei de la YANGWANG în anul 2024. Acesta se numește simplu U9 și dezvoltă 1306 cai-putere. Are patru motoare electrice, o suspensie DiSus-X, o baterie cu tehnologie Blade de tip LFP și o aerodinamică foarte avansată.

Următoarea provocare? Să duci așa ceva la extrem! Așadar, numele „Xtreme” nu a fost ales întâmplător, fiindcă hypercarul U9 Xtreme chiar duce lucrurile la extrem.

În primul rând, motoarele electrice au fost modificate, fiind capabile acum de până la 30 000 rpm, iar puterea combinată a celor patru unități este de 3019 cai-putere! De asemenea, toate cele patru motoare au posibilitatea de vectorizare a cuplului de peste 100 de ori pe secundă.

Arhitectura folosită este una la 1200 V, față de 800 V a variantei „normale” de U9, iar densitatea celulelor bateriei LFP a lui U9 Xtreme a crescut cu 170% față de sistemul la 800 V.

Suspensia de tip DiSus-X a lui U9 Xtreme este capabilă de reglaje ultra-rapide în timpul mersului, aceasta fiind capabilă să reducă ruliul și tangajul mașinii la niște valori minime.

Anvelopele au fost dezvoltate în colaborare cu compania Giti, acestea fiind unele de tip semi-slick, acestea având dimensiunile de 325/35 ZR20 112Y pentru toate cele patru roți.

Masa lui YANGWANG U9 Xtreme este de 2480 kg, adică cu doar 5 kg în plus față de versiunea standard U9.

Astfel, cu pilotul german Marc Basseng la volan, la circuitul de teste de la Papenburg, Germania, hypercarul YANGWANG U9 Xtreme a reușit să atingă o viteză maximă de 496.32 km/h, devenind astfel cea mai rapidă mașină de serie din lume! Și da, în această clasificare s-a ținut cont de toate mașinile fabricate vreodată, inclusiv cele cu motoare termice, nefiind vorba de un record în rândul electricelor.

YANGWANG U9 Xtreme va fi totuși un model rar, urmând să fie produse doar 30 de unități.

Apropo, dacă doriți să vedeți cum s-a desfășurat întreaga acțiune, videoclipul în care YANGWANG U9 Xtreme stabilește recordul poate fi urmărit AICI.

AUTOR:

TAGS:

reclama