0

Vanzarile auto pe primul semestrul din anul 2012

„In 2001 se vindeau pe piaţa românească puţin peste 92.000 de autovehicule, din care cca. 72.000 autoturisme. Datele de vânzări înregistrate la jumătatea lui 2012 justifică (din păcate!) pe deplin posibilitatea ca în acest an să avem un volum similar cu cel de acum 11 ani. Astfel, pe primele 6 luni din 2012 au fost vândute cca. 36.000 de autoturisme si aprox. 7.000 de vehicule comerciale şi microbuze, aceste volume ducând piaţa auto, pe ansamblul său, la un -16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.” conform comunicatului APIA.
 
Cu alte cuvinte, piata auto este in cadere libera. Datele prezentate de APIA prezinta ca productia nationala auto a ajuns la un numar de 22.462 de masini, mai putin 30% mai putin decat in luna trecuta, iar 93% din productia interna a fost doar pentru export. De aici reiese interesul tot mai scazut a cererii interne pentru masinile noi. Cel mai vandut model la export ramane in continuare Dacia Duster (10.108), urmat de Logan si Sandero.
 
Vanzarile de masini au scazut cu 15.8% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011. Cele mai vandute marci in primul semestru 2012 sunt: Dacia (27%), VW (11.2%), Skoda (9.3%), Renault (7%), Ford (6.5%) si Hyundai (4.2%). Referitor la cel mai bine vandut model, conduce Dacia Logan cu un volum de 4.875 de unitati, urmat de Dacia Duster, Skoda Octavia, Renault Clio si Logan MCV.
 
O tendinta de crestere se pastreaza in continuare pe segmentul premium si SUV. Astfel, pe segmentul premium inregistram o crestere de 33% (517 unitati) iar pe cel de SUV, o crestere de 2.9% (7.300 unitati).
 
Aceeasi tendinta de scadere si-o pastreaza si categoria masinilor comerciale, inregistrand o scadere de 10% in primele 6 luni.
 
Evolutia pietei auto noi pe 2012 este in continuare scadere si mai mult ca sigur, daca trendul se pastreaza, vom inregistra vanzari comparative cu anul 2001. Aceasta situatie ar trebui sa devina un semnal serios de alarma pentru dealeri auto. Un alt factor care ar trebui sa ii ingrijoreze este faptul ca majoritatea posesorilor de auto noi le-a expirat perioada de garantie iar acestia au libertatea de a-si alege servisarea masinii. In cele mai multe cazuri, alegerea se face doar din punct de vedere financiar.
 
In schimb, se inregistreaza o crestere puternica a masinilor rulate intrate, aproximativ de 2.5 ori mai mare decat cele noi, fata de aceeasi perioada a anului trecut cand cresterea era de 66%. Acest fapt inrautateste imaginea parcului auto romanesc. Ca un exemplu, masinile care au peste 10 ani vechime ocupa 45% din autoturisme din tara noastra si 60% din vehiculele comerciale.
 
de Robert Drilea
 
Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *