2

Test Drive Citroen C3 2012: Design "sic"

INTRODUCERE: Bun, sa o luam cu inceputul! Va invit sa tragem cu ochiu la exteriorul masinii, ca mai apoi sa patrundem in interiorul acesteia. Deci! Si folosesc “deciul” doar pentru a fi sigur ca ma ascultati. Avem un exterior frumos, rotund, foarte rotund, bombat ca posteriorul unei dame pe tocuri. Ce sa mai…e o masina feminina menita sa atraga atentia barbatilor. 
Interiorul e maricel si voi folosi vreo doua cuvinte in plus in descrierea lui pentru ca nu ma grabesc. Aici nu ma bate soarele in cap, iar clima se pricepe foarte bine sa racoreasca atmosfera. Avem un volan altfel, simplu, fara comenzi pe el, dar usor de manevrat, dar care iti permite o buna vizualizare a cadranelor de pe bord. Si stiti ce? Cadranele nu mai sunt digitale, ceea ce imi place. Bordul e lucios si pompos, iar acesta contine pana si un buton pentru parfum. Torbedoul a fost reconstruit in asa fel incat sa ofere un spatiu generos genunchilor pasagerului din dreapta. Si tot interiorul striga din toti rarunchii: Vreau o femeie! 
Motorul e unul de 1.4, 70 de CP, suspensiile sunt McPherson, cutia de viteze e una bunicica in 5 trepte, iar toate acestea urla in cor: PSA!!!
Una peste alta avem in fata o masina de oras care imi place. E spatioasa, are un portbagaj maricel, pozitia in scaun e foarte buna, te ajuta sa vezi usor toate colturile masinii, iar exteriorul va atrage toate privirile. 
 
Surorile mele, spor la joaca!
MOTOR/CUTIE: Modelul testat de echipa noastra a fost un Citroen C3 1.4l HDI cu 70 CP si un cuplu de 160Nm. C3 se doreste o masina de oras care s-a achitat cu brio pe toata perioada testului. Reprizele de accelerare sunt ajutate de un cuplu al motorului suficient dupa parerea noastra, simtit din plin la turatii de peste 2.000 RPM. In schimb, la viteze ceva mai mari, motorul in patru cilindri incepe sa ofere simptome de oboseala. Este clar ca acest model se adreseaza condusului citadin sau a calatoriilor pe distante scurte. Cei patru cilindri sunt asistati prin intermediul unei cutii de viteze in sase rapoarte. Cutia este una precisa, cu primele doua rapoarte scurte ce favorizeaza demarajul iar urmatoarele ceva mai lungi pentru a oferi soferului un consum minim. In schimb ce dezamageste C3 este la antifonare. Izolarea fonica face ca motorul in patru cilindri sa fie galagios iar in turatii mici ofera vibratii destul de neplacute…NOTA: 3.5
CONSUM: Asa cum saptamana trecuta am acordat o nota destul de mare Peugeot-ului 208 pentru consumul lui, acelasi lucru este valabil si acum pentru Citroen C3, model din cadrul grupului PSA. Rezervorul C3-ului are o capacitate de 48l care ii ofera o autonomie de peste 1.000 km. In timpul testului, am obtinut un consum mediu de 5.8l/100km in regim mai mult urban si sportiv. Producatorul a anuntat ca in regim de viteze ce nu depasesc 100km/h iar schimbarea treptelor cutiei este conforma cu indicatorul din bord, se poate atinge un consum de numai 3.8l/100km ceea ce este demn de toata lauda. Astfel noi ii acordam NOTA: 4.7
PERFOMANTE: Cum spuneam si la inceput, nu poti sa ceri prea mult de la aceasta masina. Ea este facuta pentru oras si o face cu brio. Demarajul de la 0-100km/h nu poate fi mai bun de 14 sec iar imediat ce depaseste 110km/h simti cum motorul urca din ce in ce mai greu in viteza. Viteza maxima a masinii este de 163km/h, mai mult decat suficient pentru drumurile noastre…NOTA: 3.8
SIGURANTA: Masina a fost testata in 2009 de euroNCAP si care a primit doar 4 stele. Un rezultat dezamagitor datorat lipsei ESP din dotarea standard. O alta problema a fost la impactul cu pietonii unde capota masinii nu ofera protectia necesara capului. Insa la capitolul impactului frontal si lateral a inregistrat o siguranta sporita. Masina pe care am avut-o pe test, avea airbag-uri frontale si laterale, ABS cu EBD si ESP…NOTA 3.8
INOVARE: Masina de test nu avea parbrizul Zenith dar merita amintit pentru ca este o idee foarte interesanta a celor de la Citroen prin care li se ofera ocupantilor din fata o panorama cu totul speciala. Prin acest mic detaliu, C3 devine o arma de seductie adresata sexului feminin…NOTA: 3.9
TEHNOLOGIE: Avem un sistem audio destul de bunicel, USB, iPOD sau MP3 player, climatizare automata si rezervor cu parfum de ambianta..NOTA: 3.8
INTERIOR: Pretul acestei masini este reflectat incepand cu plasticul folosit pe bord pana in partea de interior a acoperisului. Din pacate, nu exista oglinzi in parasolare si pentru domnisoare ar suna ingrozitor acest mic detaliu. In schimb, cum spuneam, mi-a placut calitatea materialelor folosite la interior. De asemenea, ca si in cazul Peugeot 208, am intalnit scobitura din bord care ofera destul loc pentru genunchii ocupantilor locurilor din fata. Astfel, prin spatiul suplimentar creat, ramane destul spatiu si pentru pasageri din spatele masinii…NOTA: 4.3

EXTERIOR: Fata de modelul vechi, noul C3 pare mai practic, robust si consider ca ar putea deveni o solutie acceptata si de cumparatori sexului masculin. Liniile line ale caroseriei, fara unghiuri agresive, ii ofera masinii un aspect frumos. C3 sigur inca atrage privirile trecatorilor, in special pentru parbrizul Zenitih care poate seduce sexul feminin… NOTA: 4.3

PRET: Modelul testat ajunge in jurul valorii de 12.305 euro cu TVA inclus. Este un pret de achizitie normal daca facem referire si la concurenta. Fara sa o mai lungesc, va invit si pe voi sa faceti un test drive cu noul C3 iar pentru programare sau alte informatii vizitati showroomul Citroen Focsani, Calea Moldovei nr. 21 (Centura Focsani – langa Peco Sima), Tel/Fax: 0237 217 589, Mobil: 0751 303 155, persoana de contact Liviu CartasNOTA: 4.0

PRO: Calitatea materialelor din interior, consumul urban redus.
CONTRA: Zgomotul si performantele motorului diesel.
Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. andreea

    Am cumparat acum 3 luni una si sunt foarte multumita

  2. Anonymous

    doua stiluri de reviewuri total diferite. imi place.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *