0

Tractiunea integrala – BMW a implinit 30 de ani

Prima incursiune BMW pe piaţa tracţiunii integrale a venit cu prezentarea BMW 325i „Allrad” la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) din 1985. Din exterior, debutantul nu-şi dezvăluia imediat calităţile interioare, aşa că performanţele sale pe circuit, când a fost testat de jurnalişti, au fost mai mult decât impresionante. Primul BMW din istorie care dispunea de sistem de tracţiune integrală nu numai că beneficia de tracţiune îmbunătăţită pe suprafaţa şoselelor şi în condiţii meteo nefavorabile, ci şi de un comportament mai dinamic în viraje. „Noul BMW este noul campion în privinţa manevrabilităţii” a fost verdictul dat de examinatorii revistei auto germane Auto Zeitung la puţin timp după prezentare.

Actuala generaţie a sistemului BMW xDrive este controlată de sistemul Integrated Chassis Management (ICM / gestiune integrată a şasiului), care asigură că xDrive reacţionează întotdeauna în mod corespunzător în cel mai scurt timp posibil, pe baza detectării şi monitorizării fiecărei situaţii de condus. Intervenţiile pot fi realizate fie integral de BMW xDrive, fie de xDrive în combinaţie cu Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) sau Dynamic Performance Control (DPC / controlul dinamic al performanţelor). Rezultatul este un control rapid şi precis al distribuţiei puterii, care asigură caracteristicile de manevrabilitate specifice BMW chiar şi în virajele abordate foarte dinamic.

Sistemul de tracţiune integrală este dezvoltat plecând de la caracteristicile tracţiunii spate specifice BMW. Cu alte cuvinte, la modelele cu tracţiune integrală, o mare parte din putere este transmisă roţilor spate, chiar şi în condiţii normale de condus. Aceasta menţine reacţia precisă a direcţii – tipică BMW -, cu aproape nici o influenţă a cuplului asupra direcţiei. Pentru virajele strânse şi stabilitate mare pe trasă, sistemul BMW xDrive de ultimă generaţie creşte nivelul de putere transmisă punţii spate imediat ce automobilul intră într-un viraj, îmbunătăţind suplimentar plăcerea condusului pentru care este renumită marca BMW.

1985: Primul model de serie cu tracţiune integrală din istoria BMW, BMW 325i „Allrad”, este prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Acesta este urmat în 1988 de BMW 325iX touring.

1991: Tracţiunea integrală – acum controlată electronic – este introdusă la BMW Seria 5 (BMW 525iX). BMW 525iX touring, cu aceeaşi tehnologie, urmează în 1992.

1999: BMW prezintă BMW X5, care dispune în echipare standard de tracţiune integrală, ca primul Sports Activity Vehicle (SAV) din lume.

2003: Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este lansat odată cu noul BMW X3. Este primul sistem de acest fel din lume, care monitorizează situaţiile de condus şi, dacă este necesar, ia măsuri corective, în unele cazuri intervenind proactiv.

2005: Versiunile specifice de model ale BMW xDrive sunt oferite pentru variantele Sedan şi Touring ale BMW Seria 3 şi Seria 5. Ulterior, xDrive este furnizat şi pentru BMW Seria 3 Coupé.

2006: A doua generaţie BMW X5 reprezintă apariţie sistemului Integrated Chassis Management (ICM / gestiune integrată a şasiului), care integrează toate sistemele de control dinamic al automobilului, inclusiv xDrive.

2007: BMW prezintă primul Sports Activity Coupé (SAC) din lume, BMW X6, la Salonul Auto de la Frankfurt Motor Show (IAA); sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este dotare standard. Totodată, Dynamic Performance Control (DPC / controlul dinamic al performanţelor), sistemul de distribuţie variabilă a cuplului între roţile punţii spate, îşi face debutul în segmentul premium.

2009: Tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive este introdusă şi la BMW Seria 7.

2010: BMW ActiveHybrid X6 combină, în premieră, tracţiunea integrală cu un sistem de propulsie hibrid.

2012: Lansarea primelor două modele cu tracţiune integrală de la BMW Seria 6: BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Cabriolet.

2013: Noul BMW Seria 4 îşi face debutul. Încă de la lansare, BMW Seria 4 Coupé este disponibil cu tracţiunea integrală inteligentă. El este urmat în 2014 de BMW Seria 4 Cabriolet şi BMW Seria 4 Gran Coupé. 2013 înseamnă şi debutul BMW xDrive la BMW Seria 1.

2014: BMW Seria 2 Active Tourer combină BMW xDrive cu o configuraţie complet nouă, cu tracţiune faţă.

2014: Noul BMW X4 transferă conceptul de succes Sports Activity Coupé în segmentul premium al clasei medii. Tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive este echipare standard.

2014: BMW i8 este echipat cu o formă specială de tracţiune integrală. Automobilul sport cu 2+2 locuri, cu sistem de propulsie hybrid plug-in, combină un motor termic, care acţionează puntea spate, cu un electromotor, care acţionează roţile faţă.

2015: Modelul hybrid plug-in BMW X5 xDrive40e combină BMW xDrive cu BMW eDrive. Prezentarea BMW 225xe, care combină propulsia hybrid plug-in cu o platformă modernă cu tracţiune faţă, în timp ce oferă tracţiune integrală electrificată.

2015: A doua generaţie BMW X1 este lansată. Acest SAC din segmentul premium al clasei compacte se bazează acum pe platforma cu tracţiune faţă.

2015: La noul BMW Seria 7, BMW xDrive poate fi combinat cu Integral Active Steering (direcţie adaptivă integral).

În prezent, BMW oferă peste 110 de modele – indiferent de tipul de propulsie – cu tracţiune integrală BMW xDrive, în 12 game de model. Suplimentar, automobilul sport hybrid plug-in BMW i8 dispune tracţiune integrală legată de drum.

Aproximativ cinci milioane de modele cu BMW xDrive au fost vândute la nivel mondial până la finalul lunii septembrie 2015.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *