Bonjour, mes amis! Nu, nu bonjour, dacă se uită seara?! Salut (Saliu)! Qui est ce que vous avez prepare pour aujourd hui? Nous avons prepare une presentation. Ăăăă – Am lăsat accentul prin liceu, dar am am parcat aici un leu. Cel mai leu. Je suis Mihaela Chirac, ăăă- Michelle Șirac, et il est Peugeot 408. Merci beaucoup, eblogAUTO! Că de n-ar fi, n-am avea cu ce porni. Cheia mereu e uitată în prezentările auto, așa că aș vrea să începem cu ea! Nu are o formă aparte sau cu mult diferită de alte chei de mașini, dar ce vedem aici? Un leu agitat… Leul a fost înfățișat pe scară largă în sculpturi și picturi, pe steaguri naționale, în filmele și literatura contemporană. Și în sigla Peugeot. Iată, deci, un leu… să-i zicem curajos și puternic! Vezi imediat de ce!
Peugeot 408 vine să completeze un segment de piață aflat la intersecția mai multor segmente. Cel al nehotărâților. Sau al celor care le vor pe toate. Visezi la portbagajul unui sedan, agilitatea unui coupe, înălțimea unui SUV și robustețea unui automobil de oraș? Ei bine, iată-le, într-un singur automobil! E frumos, mă, e chiar deosebit! Grila asta zici că e 3D, parcă rânjește leul așa, vezi? Și nu ne oprim aici cu 3D-ul, apare și la interior. Iar farurile parcă ar fi gheruțe. Sunt cu tehnologie Matrix LED. Ceea ce înseamnă că noaptea, își adaptează intensitatea în funcție de mașinile din față sau din sens opus, penru ca fasciculul puternic să nu-i deranjeze pe ceilalți șoferi. La bara din spate, au cam dat-o în bară designerii! Mă rog, e chestie de gust și nu e pe gustul meu. Îi văd, într-adevăr, funcționalitatea: dacă scot ceva voluminos din portbagaj, nu mi-e teamă că zgârii vopseaua! Dar plasticul ăsta parcă nu se integrează cu restul mașinii… Poate ar arăta mai bine cu un strop de culoare! Designerii și-au revenit însă un pic mai sus. E primul automobil cu urechi – pe care-l văd. Sunt ciulite și contribuie la coeficientul de aerodinamică! Touchee! Adăugăm, deci, un punct la sportivitate.
La interior, tinde către premium. Să-i zicem un lux accesibil. Te-ai urcat și te simți ca-n sufragerie, îți vine să te descalți la intrare. Scaunele sunt extrem de confortabile, acoperite cu alcantara și piele. Îmi plac foarte mult cusăturile acestea verzi pe care le regăsim și la bord, și pe volan. Plus buzunarele de pe uși, care DAAA, sunt tapițate și ele și plăcute la atingere! (pune cheie, nu mai zorzone). Și pentru că am ajuns la volan, aș face o petiție să fie pus în forma asta pe toate mașinile! Pur și simplu îl ador! Îmi oferă vizibilitate, mai mult control, iar dacă ar avea și două luminițe aici, sus, să-mi arate când ajung la turația maximă, m-aș simți zilnic ca pe pistă. Daaaar NU promovăm condusul haotic și nici nu ne grăbim nicăieri, că mai avem de povestit! GT – ul te anunță din start că asta este echiparea a mașinii… de top! Touchee din nou! Vezi în fiecare zi filmul călătoriei tale, ai în față un monitor digital 3D. Meniul este intuitiv, îmi place mult cum sunt dispuse toate funcțiile. – arată scaunele încălzite! Din grilele de aer, care par mai multe decât în cazul altor mașini, iese un aer deja filtrat, datorită sistemului de purificare Clean Cabin. Am vorbit despre lumini. Care e culoarea ta preferată? (filmăm lista de culori) Poți selecta albastru, roșu, verde, mov – ca lumină ambientală. Iar în timpul mersului, se schimbă în funcție de modul de condus selectat. Cumva, te anunță când ești ECO sau sportiv. (b-roll) E bine, pentru că la viteze mai mari, nu prea le simți. Peugeot 408 este antifonat excelent: 130 de cai de sub capotă tropăie pe modul Silent, chiar dacă îți aruncă spatele-n scaun.
Și am ajuns la partea mea preferată! Ce se întâmplă când se întâlnește un francez cu un japonez? Mănâncă sushi și croissant? Or mânca, dar în cazul lui Peugeot 408, francezii au mizat pe acuratețea japoneză. Adică au ales cutia de viteze Aisin, prima cutie de viteze automată cu 8 trepte din lume, apărută în 2006, testată milioane de kilometri și pe care o regăsim și în cazul lui Lexus! Schimbările sunt foarte fine, aproape insesizabile, iar costurile de mentenanță sunt mai mici decât dacă ai alege o mașină cu DeSeGe! A, iar mașina e pusă în mișcare de motorul de 1.2, vestitul Puretech Turbo în 3 cilindri! N-am zis nimic despre cei care vor călători în spate. Se vor relaxa la drumurile mai lungi, bancheta parcă ar avea memorie și se adâncește după forma fiecăruia.
Degeaba povestesc eu, dacă nu-l testezi tu! Programează-te la Eurial Brașov să-l iei la o plimbare! Despre ce mașină ai vrea să afli mai multe? Așteptăm sugestiile tale în clipul nostru postat pe TIKTOK!
Nota: