Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Mazda MX-5 este cea mai vândută decapotabilă sportivă din lume

Cu peste 1 milion de unități vândute, Mazda MX-5 este cea mai vândută decapotabilă sportivă din lume, ajungând la a patra generație pe parcursul a 36 de ani de existență. MX-5 a evoluat de-a lungul timpului, dar această evoluție a avut mereu la bază filosofia conform căreia șoferul este una cu mașina, în perfectă armonie. A patra generație a fost lansată în anul 2015, iar anul trecut a primit ultimul facelift, fiind a treia variantă a acestei generații.

Modelul pe care l-am avut la test este RF (Retractable Fastback) Kazari, adică are hard top retractabil și este o ediție specială, separată de cele trei niveluri de echipare standard: Prime-line, Exclusive-line și Homura.

Modelul RF deține cel mai rapid mecanism de retractare a acoperișului, cu o viteză de 13 secunde, chiar și în rularea cu o viteză de până la 10km/h. Acoperișul în două tonuri și tapițeria din piele perforată de la interior sunt elemente specifice Kazari.

Sub capota acestei mașini se află motorul de 1.5 benzină cu 4 cilindri care dezvoltă 132CP și un cuplu de 152Nm. Are tracțiune spate și atinge 100km/h în 8,6 secunde. Această valoare nu este menită să impresioneze deoarece Mazda MX-5 nu este despre viteză, ci este despre plăcerea de a conduce. Plăcerea de a conduce un MX-5 este suma anumitor factori, atât hardware cât și software.

Pe parte de hardware am fost foarte mulțumită de funcționarea duetului ambreiaj-accelerație, întrucât nu am avut nevoie deloc de acomodare cu pedalele pentru a evita plecări de pe loc stângace. De asemenea, tracțiunea spate, cutia de viteze, manuală în 6 trepte, și manevrabilitatea volanului sunt alți factori care intră în discuție. Pe partea de software, sistemul Kinematic Posture Control, introdus în anul 2022, ajută la stabilitatea mașinii în viraje prin frânarea ușoară a roții din interiorul virajului. Un alt sistem este DSC-ul, controlul dinamic al stabilității. Acesta exista și înainte, dar acum cu noul model a fost introdus un mod nou, DSC-track, care este un control al stabilității îmbunătățit, mai permisiv, dar totuși în gardă să intervină în cazul unui derapaj în care șoferul pierde controlul. Toate aceste caracteristici fac din MX-5 o opțiune perfectă pentru cei care vor să facă primii pași în lumea motorsportului. Am scos MX-5 la un drum lung de 500km. Pot spune că este mai mult decât decent de confortabilă, în ciuda faptului că este destul de zgomotoasă în habitaclu.

Pentru mai multe detalii despre ultimul facelift Mazda MX-5 vă invităm să urmăriți clipul de prezentare de pe canalul nostru de YouTube!

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook