Pentru testul de astăzi, avem un Ford Puma ST X, cu motor de 1.0 ecoBoost mild hybrid. Prima experiență cu un motor 1.0 ecoBoost mHEV a fost un Ford Fiesta de care am fost foarte încântată. Adăugăm peste acea motorizare și o configurație specială orientată către performanța sportivă și avem acest Ford Puma.
Această buburuză din desene animate, după cum mi se pare mie că arată, are câteva detalii diferite în ceea ce privește aspectul exterior, astfel încât înfățișarea să fie puțin mai potrivită cu caracterul sportiv al acestui model. Sunetul pe care îl scoate motorul în 3 cilindri este muzică pentru urechile mele, deși, dacă tot am vorbit despre înfățișare, nu este neapărat mașina pe care te aștepți să o vezi la auzul unui astfel de sunet. Și nu este doar o formă fără fond, acest sunet; totul de la scaunele sport, suspensia sport, direcția foarte precisă și ușor rigidă, modul în care accelerează, totul lucrează împreună la a oferi o experiență de condus sportiv în adevăratul sens al cuvântului.
Motorul dezvoltă 160 CP și un cuplu de 248Nm făcând din Ford Puma STX o mașină suficient de rapidă, reușind o performanță de la 0 la 100 km/h în 7,4 s. Am zis că e suficient de rapidă, în ciuda faptului că poate 7 secunde nu este o valoare prea impresionantă; senzația pe care o ai când conduci este chiar plăcută în ciuda cutiei de viteze în 7 trepte care te poate brusca ușor uneori, atunci când schimba vitezele.
Cât despre confort, se așteaptă cineva la așa ceva?? Glumesc, dar evident că nu excelează la acest capitol. Cu toate acestea, nu este nici exagerat de rigidă și sunt convinsă că există oameni care pot folosi o mașină cu acest nivel de rigiditate fără probleme și ca transport pentru deplasările zilnice.
Pentru mai multe detalii despre noul Ford Puma STX, vă invităm pe canalul nostru de Youtube!
Nota: