Peugeot 508 facelift nu este nimic altceva decât modul francezilor de a face o mașină frumoasă să fie și mai frumoasă. Acesta este rivalul direct pentru VW Arteon, dar cum Arteon-ul ale zilele de producție numărate, ar putea 508 să fie alegerea implicită în această clasă?
Acest Peugeot 508 GT facelift are unicul motor diesel disponibil pe această caroserie, și trebuie să recunosc, e ceva impresionant la faptul că am mers o zi întreaga prin București, apoi am mers până la Tg Jiu și abia ce s-a dus un sfert din rezervor. Consumul mediu pentru această călătorie la drum întins unde mașina nu a fost menajată, 5.8l/100km. Are și dieselul părțile lui bune.
Motorul 1.5 turbo diesel, 130 cai putere și 300 Nm cuplu. Nu sunt numere impresionante, dar masa proprie a acestei mașini este de o tonă și jumătate, adică exact în acel punct în care e îndeajuns de ușoară pentru a fi sprintenă, dar suficient de substanțială pentru a se așeza frumos la drum întins. Sunt sigur că și coeficientul aerodinamic o ajută la drum întins, simți că aerul nu opune rezistență. Am mers noaptea până la Târgu Jiu și pot să vă spun cu mâna pe inimă că aceste faruri Peugeot Matrix Led sunt excelente. Mașina știa când să decupeze participanții la trafic care apăreau pe urcare de după vreun viraj in ac de par pe Dealul Negru și astfel am avut super vizibilitate. Știu că sunt multe mașini care fac acest lucru, dar când te bucuri de un astfel de sistem la un drum precum
București – Tg Jiu, parcă înțelegi de ce ai dat banii. Plus că aceste faruri sunt standard pe echiparea GT. Pe Dealul Negru a fost o încântare această mașină – amortizarea este gândită astfel încât în oraș nu simți atât de mult șocurile – mașina nu e nici ca un Citroen C5X care practic îți permite să nu pui frână deloc înainte de a trece peste o linie de tramvai tipică Bucureștiului, dar 508 este confortabil și sportiv atunci când îi arăți Dealul Negru. Am reușit în timpul nopții să și forțez puțin mașina în niște viraje susținute, nu s-a clintit deloc și ruliul nu a fost extrem. E meritul șasiului, e meritul suspensiei spate multilink, e meritul masei scăzute și meritul acestei coloane de direcție care comunica excelent cu tine prin acest volan mic și drăguț.
Scaunele sunt excelente, portbagajul de 487 litri este ușor accesibil prin hayon iar mașina este euro 6.4, deci nu suferă nimeni prea mult pentru că ți-ai luat diesel. Sistemul de infotainment de 10 inch este ușor de folosit, răspunde bine la comenzi și face tot ce te-ai aștepta.
Pretul este de 45.000 euro pentu un 1.5 diesel. Asta vor auzi cumpărătorii. La banii ăștia, VW îmi dă un 2.0 diesel de 150 cai putere pe un Arteon! Da, dar acesta e abia prețul de pornire pentru VW, pe când 508-ul acesta e deja înalt echipat. Bord digital, sistem audio Focal absolut incredibil, trapă, camere 360, Apple car play, android Auto wireless și poți conecta prin Bluetooth 2 telefoane in același timp!
Nota: