Doamnelor și domnilor, vă prezint viitoarea mașină second hand preferată a românilor din anii 2030 – Volkswagen Passat B9. Mașina pe care o conduc astăzi are un preț de listă de 48.000 euro, deci cu cât o vei cumpăra tu la mâna a doua în 5-7-10 ani? Va merita că o cumperi second hand? Hai să aflăm.
Cea mai mare noutate pentru Passat B9 este că de acum înainte cunoscutul model va veni doar în variantă break și doar cu cutie automată DSG. Nu mai poți cumpăra un Passat sedan sau un Passat cu cutie de viteze manuală. Ceea ce conduc eu azi are un 2.0 TDI sub capotă, tracțiune față și DSG-ul în 7 rapoarte.
Hai să începem cu motorul – codul pentru această unitate este EA288 EVO și este un motor diesel care, deocamdată, nu are un sistem mild hybrid, dar nu cred că mai durează mult și vom putea vedea și așa ceva, totul în numele scăderii noxelor.
Tot pentru a reduce noxele, acest sistem are un catalizator, 2 DPF-uri și 2 injectoare AdBlue. Din punct de vedere al celor care vor să cumpere această mașină la mâna a doua, n-ar fi rău să verificați cele 2 DPF-uri, mai ales dacă mașina pe care o vreți are peste 150.000 km făcuți în mare parte în trafic urban greu, similar celui din capitală. Un DPF este în spatele motorului, pentru a se încălzi rapid și a fi eficient cât mai repede, iar al doilea este sub mașină.
Lăsând la o parte faptul că acesta este unul dintre cele mai curate diesel-uri puse vreodată în producție, și consumul este bun – în cazul de față, eu am mers cu mașina doar în București și am un consum de 7 litri/100 km. Să ne înțelegem, mașina aceasta are 4.9 metri lungime și 1700 kg, deci nu e chiar așa ușor de plimbat de colo-colo.
În același timp, ai și performanțe decente – 0-100 în 9 secunde, cuplu de 360Nm și viteza maxima de 220 km/h. Vă spun toate aceste lucruri pentru că am auzit și eu vocile care spun – mamă, au gâtuit 2.0 diesel-ul, nu mai face nimic, e un motor mort acum. Nu e chiar așa. Ba dimpotrivă, nu știu dacă de din cauza etajării DSG-ului, sau a motorului, dar în oraș, mașina aceasta e foarte sprintenă.
La 48.000 euro, acest Passat Elegance are și câteva opționale din care amintesc scaunele față încălzite, ventilate și cu masaj. Dar pentru că e un Passat, e bine gândit – la oglindă ai un USB-C pentru a-ți alimenta cu ușurință o cameră de bord. Finisajele și calitatea nu ar face de rușine nici măcar un Audi. Ecranul din fața ta e foarte ușor de personalizat iar sistemul de infotainment se mișcă extrem de bine în orice ai vrea să faci. În afara faptului că nu am climatizarea pe butoane fizice, interiorul acesta e aproape perfect pentru această mașină și utilizatorul ei.
VW Passat B9 este o super mașină, dar nu la un super preț. Vă zic, ar putea oricând să aibă o siglă Audi având în vedere tehnologia și finisajele, dar nu are și lumea zice – vai un Volkswagen de aproape 50.000 euro care nu e Touareg. Nu se poate. Știți care e partea bună? La 15.000 euro asta o să fie o super mașină și abia atunci ne va invada țara, dacă mai permit legile Uniunii.
Nota: