0

Test Drive Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 CP DSG REVIEW & VIDEO

In ciuda faptului ca Volkswagen trece prin cateva probleme grele cu toate scandalurile pe care le au pe cap, germanii continua sa rafineze modelele ce se vand foarte bine. Un astfel de model este Tiguan-ul, masina preferata a familistilor din ultima vreme. Venise de mult momentul ca aceasta masina sa primeasca un facelift, dar in sfarsit Volkswagen i-a acordat importanta pe care o merita.

Performante

Masina noastre de test a venit echipata cu unul din cele mai dezirabile motoare de pe acest model, anume diesel-ul de 2.0 litri si 150 cai putere. Tiguan-ul folosea toate rotile pentru a pune puterea pe sosea (varianta noastra avea tractiunea integrala 4Motion) si o cutie automata DSG. In ciuda faptului ca producea un cuplu de 340 Nm, acceleratia nu era foarte abrupta iar sentimentul sportiv nu prea era de gasit. Cutia de viteze era elastica iar schimburile se faceau cu economia de carburant in minte – asa cum ar trebui sa faca o masina de familie. La depasirile facute pe autostrada, masina parea ca are nevoie de un pic mai mult cuplu, uneori reactionand mai lent decat ne-am fi asteptat, dar adevarata performanta a lui Tiguan nu se afla pe strazi, ci dincolo de ele. Noul Tiguan cauta sa fie mai putin un Golf mai mare, si mai mult un Touareg mai mic. Avand acest lucru in minte, am zis sa mergem si sa-i aratam masinii niste drumuri mai putin practicabile. Surprize, surprize! Masina nu a avut probleme mari in a trece peste tot felul de povarnisuri cu pamant sau piatra alunecoasa, in tot acest timp avand aerul conditionat functional. Ce-i drept, ar fi fost bine daca masina ar fi avut un unghi de atac mai generos, dar chiar si asa, era perfecta pentru drumurile de tara/munte fara asfalt.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (2)

Confortul este la el acasa in aceasta masina, suspensia permitandu-i sa stea la fel de bine pe asfalt cum sta si pe teren accidentat. Ba mai mult: am gasit o portiune de drum neasfaltat si am putut sa rulam cu viteze de pana la 90 km/h, fara sa simtim mare lucru. La depasirile facute la viteze mari, ruliul este minim, dar atunci cand bruscam masina la viteze mici putem simti imediat suspensia cum este chinuita. Masina se conduce cu mare usurinta, mai ales ca versiunea noastra era echipata cu cutia DSG, ceea ce a insemnat ca nu trebuia sa depunem foarte mare efort la condusul pe teren accidentat. Am fost martor la multe demonstratii de virtuozitate pe teren accidentat a fratelui mai mare – Touareg, dar cred ca de acum inainte s-ar putea sa vedem si Tiguan-ul mergand mai des pe drumurile mai putin practicabile, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (3)

Dar pana sa ajunga pe teren accidentat, Tiguan-ul trebuie sa isi faca treaba cat mai bine pe asfalt! Un criteriu important ramane consumul, valoare ce in cazul de fata este in parametri normali pentru o masina de aceste dimensiuni. Chiar daca germanii estimeaza un consum mediu de 5.7 litri/100 km, noi am reusit fix pe dos: 7.5l/100 km. In mare parte am mers prin oras, dar am avut si momente de mers la drum lung si, poate cele mai stresante momente pentru masina, cele in care am condus pe teren accidentat. Luand in considerare toate aceste medii in are am condus masina, putem spune ca 7.5l/100 km cu aerul conditionat deschis in permanenta nu e chiar asa rau.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (4)

Siguranta

In ciuda faptului ca este o masina cu garda la sol mai mare decat a unei berline, Tiguan-ul reuseste sa obtina 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP, avand ruliul bine tinut sub control. Inca din varianta Trendline, masina vine cu airbag-uri de toate tipurile (cortina, genunchi, laterale, etc.), astfel ca in cazul unei intamplari nefericite toti ocupantii sunt bine protejati. Ca sisteme de prevenire a diferitelor situatii neplacute, masina vine cu sisteme precum Lane Assist, Front Assist si Pedestrian Assist, toate folosind senzori plasati in jurul masinii pentru a scana ceea ce se intampla. Deoarece modelul nostru era echipat si cu tractiune integrala 4Motion, masina dispunea si de Hill Descent Control, astfel ca atunci cand erai nevoit sa cobori vreun deal, nu trebuia sa tii piciorul pe nicio pedala: masina frana exact cat si cum trebuia in locul tau.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (6)

Interior

Interiorul lui Tiguan este exact asa cum te-ai astepta de la o masina nemteasca din aceasta clasa: simplu, sobru si functional. Pozitia la condus este poate un pic prea inalta, dar te obisnuiesti repede. Chiar daca as fi vrut ca scaunul sa poata fi coborat un pic mai mult, trebuie sa recunosc ca inaltimea imi oferea vizibiliatate excelenta. Masina noastra nu avea camera pentru marsarier si nici nu am simtit nevoie de asa ceva – senzorii de parcare si vizibilitatea masinii erau de ajuns pentru a parca lejer. Materialele folosite la interior erau placute la atingere, dar design-ul era monoton.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (1)

Cel mai interesant lucru la acest interior erau cu siguranta suporturile pentru pahare din consola centrala: mecanismul de deschidere era ingenios si trebuie sa recunosc ca m-am jucat mult cu acest sistem. Un sistem mai important decat cel al suportului de pahare este cel de infotainment – acelasi ca pe toate celelalte masini Volkswagen, dar simplu si functional. Mi-am conectat cu usurinta telefonul prin Bluetooth, iar GPS-ul a fost perfect functional. Din punct de vedere tehnologic, nu pot sa inchei acest capitol fara a vorbi de 4Motion Active Control – sistemul ce controleaza cand si in ce mod este folosit sistemul 4*4. Sunt oferite 4 moduri de condus: Onroad (modul normal de mers pe asfalt), Snow (modul pentru zapada si suprafete alunecoase), OffRoad (modul pentru teren accidentat unde masina activeaza diferentialul electronic si porneste tractiunea integrala) si OffRoad Individual (la fel ca selectia OffRoad, doar ca se pot seta individual deferiti parametri). Eu am folosit destul de mult modul Offroad si trebuie sa recunosc ca masina nu m-a dezamagit – daca unghiul de atac si cel de degajare ar fi un pic mai generoase, Tiguan-ul ar putea fi chiar o optiune viabila pentru offroad usor si mediu.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (8)

Exterior

Tiguan-ul avea nevoie neaparat de o redesenare la exterior si ceea ce ofera producatorul nu dezamageste: sunt folosite linii mult mai drepte si mai agresive in ton cu limbajul de design general al marcii in prezent. Per total, Volkswagen Tiguan este o prezenta mult mai agresiva decat era inainte – da mult mai mult impresia de Tiguan mai mic decat de Golf mai mare.

2017-vw-tiguan-review-eblogauto (7)

Pret

Asa cum era echipa modelul nostru, masina ajunge la 33.631 Euro – trebuie mentionat ca Tiguan-ul nostru avea echiparea de mijloc (ComfortLine) cu cateva optionale. Aceste fiind zise, trebuie mentionat ca Tiguan-ul porneste de la 21.013 Euro si poate fi dotat cu optionale pana la 36.581 Euro. Cea mai ieftina echipare ce vine cu motorul diesel de 2.0 litri, 150 cai putere si sistemul de tractiune integrala 4Motion ajunge la 26.486 Euro. Nu pot sa spun ca este cea mai mare afacere din lume, dar cu siguranta este un pret in ton cu ceea ce se “poarta” in aceasta clasa. Ca idee, Toyota RAV4 Hybrid, o masina cu mai mult spatiu la interior si cu sistem de propulsie ce consuma mai putin ajunge la 38.982 Euro, dar in acesti bani sunt mai multe dotari, printre care si o camera pentru marsarier. Alegerea este a cumparatorului.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele VOLKSWAGEN: Click aici!

Pro: sistemul 4Motion si exteriorul
Contra: interior

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *