Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Volkswagen Golf 8.5 2024

Nu pot să cred că spun asta, dar îmi place foarte mult acest Golf. Golf 8 nu a fost foarte mult pe placul meu, dar acest 8.5 mă uimește și azi vom afla de ce, alături de acest Golf 1.5 eTsi DSG R Line care costă 35.000 euro.

Spun că acest model mă uimește pentru că redescopăr plăcerea condusului alături de el și nu credeam că mașinilor noi le mai pasă de așa ceva. Ei bine, 8.5 R Line este o mașină care se mișcă așa cum cred că ar face-o un GTI, dar fără prețul și motorizarea mari.

La exterior avem modificări subtile pentru faruri și stopuri, iar la interior avem un nou sistem de infotainment și un volan cu butoane normale, nu din acelea capacitive pe care nimeni nu le-a suportat. Sistemul cel nou, se numește MIB4, are un procesor mai rapid și se mișcă mai bine. Deasemenea, pentru prima dată sunt iluminate controalele pentru climatizare și volum – un lucru incredibil pe care germanii l-au omis până acum.

Orice pachet ai alege pentru al tău Golf 8, de la 150 cai putere în sus, Volkswagen îți oferă suspensie independentă pe spate, iar acest lucru adaugă la plăcerea condusului acestui model. De fapt, Golf 8.5 R Line ar putea fi mai plăcut la condus doar dacă ar avea o manuală cu cursă scurtă, în rest, germanii cred că au făcut tot ce se putea cu acest șasiu și acest lucru se simte imediat când te urci la volan.

Nici masa mașinii nu e foarte mare, 1366 kg are acest model dotat cu propulsorul eTSI și cutia DSG în 7 rapoarte. Încă un motiv pentru care dinamica acestei mașini este una care incită plăcerea condusului.

Motorul 1.5 eTSI este un mild hibrid pe 48 de Volți și dezvoltă un total de 150 cai putere. Codul acestui motor este EA211 evo 2 și are o grămadă de tehnologie menită să reducă consumul și noxele. Sistemul mild hibrid pe 48 de volți nu este nimic altceva decât un starter alternator mai puternic ce ajută mașina să repornească ușor când folosești start stop, ajută motorul să elimine din lagul specific unui motor mic turbo la plecare de pe loc, dar poate să și mențină funcționali consumatorii atunci când motorul este oprit.

Spun asta pentru că Golf 8.5 eTSI se bazează mult pe coasting – atunci când iei piciorul de pe accelerație pentru câteva secunde, mașina oprește motorul cu combustie internă și tu aluneci frumos în față fără să consumi carburant. Ba mai mult, atunci când ești la drum întins, mașina poate susține viteza de croazieră doar cu 2 cilindri – acest motorul are sistem de dezactivare a cilindrilor și există moment când mergi doar cu 2 din 4 cilindri.

Nu simți nicio secundă că cilindri sunt dezactivați sau că sistemul mild hibrid umple golul de cuplu de la turații joase, totul se întâmplă lin și frumos, așa cum ar trebui într-un Golf. Cei 150 cai putere sunt dezvoltați între 5000 și 6000 rotații pe minut, deci vei avea putere atunci când apeși tare pe accelerație, iar cuplul de 250 Nm e disponibil de la 1500 rotații pe minut.

Există și un lucru care nu-mi place, nu e ceva ce greșește doar Volkswagen în ultima vreme, nu pot să spun că sunt mare fan al sentimentului pe care mi-l oferă pedala de frână. Nu mi se pare progresivă frânarea, parcă la un moment dat mai apeși 2 mm și în loc să frânezi cu 10% mai mult, frânezi cu 40% mai mult. Acest lucru se întâmplă din cauza sistemului de recuperare a energiei și, după cum spuneam, cam toți producătorii cu astfel de propulsoare au asemenea probleme.

Dar a meritat toată această tehnologie, a scăzut consumul? Da, dar nu incredibil de mult. În oraș, mașina aceasta mi-a oferit un consum de 8.5 l/100 km, absolut respectabil având în vedere traficul intens. Ei bine, asta e tot despre Golf 8.5 – arată mai bine, se conduce mai bine, cel puțin în această variantă R Line, face totul mai bine decât Golf 8. Asta mă face să mă întreb, oare cum va fi Golf 9?

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook