0

Test Drive Toyota Yaris Hybrid 2017 [REVIEW]

Când a apărut noul Yaris, trebuie să recunoaștem ca abia așteptam sa îl testăm pentru a putea face comparație cu vechiul model al cărui review îl găsești aici. Am reușit să facem rost fix de aceeași echipare pentru a reuși o paralela cât mai bună.

Am avut tot BI-TONE edition, care se remarcă prin două nuanțe de culoare – atât la exterior, cât și în interior. De data aceasta, modelul testat a fost albastru cu negru atât la interior cât și la exterior.

Performante

Modelul testat este echipat cu aceeasi versiune: 1.5 VVT-i HSD Sol ce dezvoltă o putere maximă combinată de 100 CP (61 CP pe motorul electric, 75 CP pe motorul 1.5 l benzină), cu un cuplu de 169 Nm pe motorul electric și de 111 Nm disponibili de la 3800 RPM pe benzină şi care respectă normele de poluare Euro 6. Cutia de viteze este de tip e-CVT (transmisie hibridă cu variator continuu de turație, gestionată electric). Practic pana aici nu a fost nicio diferenta de configuratie. La bordul mașinii nu observam nicio diferență, fiind semnalizat identic prin-un indicator analog pentru sistemul Charge, Eco şi Power, pentru a indica combinațiile dintre cele două motoare, turometrul fiind absent.

Asa cum precizasem în articolul anterior, cutia de viteze are un mic delay care nu a fost îmbunătățit nici pentru acest model.

Producătorul japonez a anunţat un consum mediu mixt de 3.6 l/100km, iar noi am obținut pe autostrada un consum foarteeee bun de 5.6l/100km, fiind cam același consum ca la modelul precedent. Foarte impresionant a fost faptul că a consumat doar 1,3l pe 56 de km pentru ruta: Câmpina-Lacul Bolboci-Câmpina, traseul fiind foarte mult la deal. Capacitatea rezervorului este de 36 de litri. atinge 100km/h în 11.8 secunde, iar viteza maximă la care ajunge este de 165 km/h. De asemenea, mașina este dotată cu un dispozitiv extern pentru a măsura consumul motorului electric.

Siguranţă

Toyota Yaris a fost testat în 2011 de către EURONCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă.

Pe echiparea Sol masina vine foarte bine dotata:

  • Sistemul VSC (sistemul de control al stabilității vehiculului) care activează automat sistemul de frânare pe fiecare roată în funcție de necesități și controlează putearea motorului, contribuind la menținerea stabilității și prevenirea derapajelor la abordarea cu viteză a virajelor sau pe carosabilul alunecos. Mașina a stat foarte bine în viraje;
  • Senzori pentru avertizare asupra presiunii în pneuri (TPWS);
  • Sistem de asistență la pornirea în rampă (HAC) – previne alunecarea înapoi a mașinii la plecarea din rampă deoarece aplică o presiune suplimentară în instalația de frânare pentru un timp de până la 2 secunde după eliberarea pedalei de frână;
  • Sistem de asistență la frânare (BA) care permite funcționarea sistemului ABS la potențial maxim în cazul unei frânări de urgență;
  • Airbag-uri (SRS – sistem suplimentar de siguranță) – acest model este echipat cu 9 airbag-uri.

Interior

Modelul testat a fost echipat cu sistemul Toyota Touch 2 (cu ecran tactil de 7’’), şase difuzoare (nota 10 pentru claritatea sunetului), Bluetooth, USB şi aux-in. De asemenea, modelul Sol vine cu aceleași echipări ca cele precedente – geamuri electrice faţă/spate, volan multifuncţional, oglindă interioară electrocromă, senzor de ploaie şi control automat al farurilor, dar și sistem Smart Entry & Push Start (pornire fără cheie). Și chiar este un sistem foarte smart, pentru că dacă uiți cheia în mașină și vrei să o încui prin sistemul inteligent de acces, ești avertizat prin semnale sonore. Din păcate, înca lipsește semnalizarea one touch și blocarea automată a portierelor la o viteză de peste 20 km/h.

Am apreciat faptul că de data aceasta scaunul șoferului a fost mult mai confortabil pe o distanță lungă, iar design-ul scaunelor din față este unul foarte cool, dar încă nu au modificat locul destinat relaxării piciorului stâng și este destul de incomod sa îl ții acolo. În spate este suficient loc pentru trei persoane de înălțime medie. Volanul este îmbrăcat în piele, iar aceasta mașina se poate conduce doar cu două degete!  Schimbătorul de viteze nu ne-a placut în mod deosebit. Materialele de la interior sunt de o calitate buna, doar plasticul folosit la mânere este mai slab calitativ.

Exterior

Culoarea este un new entry: albastru electric metalizat, care da, atrage priviri! După culoare vin din urmă jantele (superbe) și pragurile. Cele mai importante dotări la exterior, sunt: jante din aliaj pe 15 inch, lumini de zi cu LED, faruri tip proiector, sistem Follow-me-home, proiectoare ceață, cameră video pentru manșalier (foarte utilă) și stopuri cu LED. Testul la bordură trecut cu brio:

Preţ

Toyota Yaris pleacă de la un preț special de 15.025 euro cu TVA pentru echiparea Terra și ajunge la prețul de 20.760 euro cu TVA pentru echiparea Sol. Garanția este foarte importantă, iar cei de la Toyota oferă 6 ani sau 200.000 de km.

PRO: Consumul, design-ul și tehnologia hybrid.

CONTRA: Systemul Toyota Touch 2, spațiu mic în spate pentru persoanele mai înalte, mici dotări esențiale care lipsesc.

În mintea noastră înca o data Yaris-ul ne confirmă că este mașina ideală pentru oraș, având un consum redus, fiind ușor de parcat și de condus (cu doar două DEGETE).

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele TOYOTA: Click aici!

Cauti o TOYOTA? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Despre autor:

Pasionata de mica de masini, condusul fiind un prilej de relaxare, destindere si voie buna.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *