0

Test Drive TOYOTA: Noul AVENSIS vs RAV4 (partea II)

In cadrul Test Drive-ului Toyota, am avut ocazia sa incerc si modelul RAV4, versiunea diesel de 2.2l de 150 CP/3600RPM si un cuplu mai mult decat suficient de 340Nm. Demarajul este unul foarte puternic inca de la 2000 RPM dar puterea o simti cu adevarat de la 2800 RPM. RAV4 iti ofera senzatia unei masini dinamice care se misca repede si bine. Am inceput prezentarea cu motorul pentru ca este unul fenomenal si va sfatuiesc sa o incercati. Cei patru cilindri sunt asistati de o cutie manuala in sase rapoarte care are o etajare a rapoartelor scurta si foarte buna. Chiar daca vorbim de un diesel, capota motorului este bine antifonata si nu se simte in interior zgomot sau vibratii. Ca si performante ale motorului, RAV4 are un demaraj de 10 sec. 0-100km/h. Viteza maxima este de 185 km/h, 15km/h mai putin decat varianta de varf, cea de 177 CP.
Design-ul modelului RAV4 se aliniaza la noua filosofie a companiei. Mezinul, iti ofera acelasi respect, sobrietate si traditie ca a modelului Land Cruiser. Faceliftul a adus un spoiler usor revizuit, o capota cu nervuri, faruri mari si o noua grila frontala. Un alt element important este multitudinea de elemente cromate care vor sa accentueze si mai mult evolutia crossover-ului.
Interiorul este ca si la modelul Avensis, este unul calitativ. Plasticul este unul moale animat de unele insertii argintii si elemente cromate. Ergonomia ramane la fel de buna ca la modelul precendent, comenzile sistemului audiu si de climatizare fiind la indemana soferului. Scaunele sunt la fel ca la Avensis, fara suport lateral dar foarte confortabile care vor sa te invite la o calatorie agreabila si lunga pentru toti cei cinci pasageri existand spatiu mai mult decat suficient mai ales pentru picioare. La bord suntem intampinati de un sistem de climatizare pe doua zone, un sistem audio cu 6 boxe la care putem conecta un iPOD sau MP3 player. De asemenea, intalnim senzori de ploaie, lumina si parcare, un pilot automat, comenzi la volan pentru sistemul audio si computer-ul de bord. Tot in standard, regasim volan si schimbatorul de viteze in piele iar spre deliciul meu, la varianta de 2.2l diesel CAT, beneficiati padele la cutia automata. Cei 400l ai portbagajului vor incapea toate lucrurile utile unei familii fiind depasit in acest segment de modelul coreean Hyundai ix35 cu o capacitate de 591l. In schimb ce trebuie apreciat la RAV4 este deschiderea laterala a usii portbagajului care favorizeaza incarcarea lucrurilor voluminoase. 
Tinuta de drum este una sigura, multumita sistemului de tractiune integrala si a gardei la sol perfecta pentru acest segment. Tractiunea integrala isi mentine aderanta optima indiferent de viraj. Referitor la pretentiile off-road, am incercat-o prin gropile orasului si s-a descurcat bine dar pentru vai adanci, va recomand fratele mai mare, Land Cruiser.
Referitor la siguranta, Toyota nu face compromisuri oferind la RAV4 perdea de airbaguri frontale cu SRS, laterale, cortina, si chiar pentru genunchi. Alte sisteme de siguranta avem ABS cu EBD si BA, sistem de control al tractiunii si al stabilitatii, asistenta la pornire din panta. Chiar daca a fost catalogata cu patru stele EuroNCAP la modelul anterior (din cauza unor probleme la declansarea airbagurilor), Toyota a revenit si a obtinut punctaj maxim.
Modelul testat de noi are un pret promotional de 27.079 euro cu TVA inclus varianta Executive dar va recomandam motorul 2.2l diesel D-CAT cu cutie automata, dar este o parere personala :D.
Si acum sa va spun de ce am insistat cu aceasta expresie „Toyota – Marca celor remarcabili”, asa cum era si o reclama, cati dintre voi au vazut o Toyota cu probleme??? in acest sens Technischer Überwachungsverein (TUV) a dat publicitati topurile celor mai fiabile maşini pe categorii de vechime:
NOUL AVENSIS
PRO: O masina confortabila, spatioasa, rafinata, fiabila si care iti ofera siguranta la un pret foarte bun;
CONTRA: Design-ul sobru si iluminatul ceasurilor bordului cu galben-portocaliu .
RAV4
PRO: Spatiul interior, resursele motorului, accesul la portbagaj si designul dinamic;
CONTRA: Pretul cam piperat al masinii :D.
de Drilea C. Robert
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *