Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive TOYOTA: Noul AVENSIS vs RAV4 (partea I)

Test Drive TOYOTA: Noul AVENSIS vs RAV4 (partea I)

NOUL AVENSIS: Marca celor remarcabili
Gazda: Auto Best Center SRL (pers. DIMA BOGDAN IOAN)
 
Se spune ca cel mai bun prieten al omului este cainele. Dar in urma testului, cei de la Toyota m-au convins ca si noul Avensis poate ocupa oricand aceasta postura mai ales prin oferta tentanta de pret pe care am primit-o. Din punct de vedere estetic, mai ales pentru cei pretentiosi, masina nu este una atragatoare…dar stiti vorba aia ca „prietenii ti-i faci si singur” iar Avensis mizeaza mai mult pe „cei pe care te poti baza oricand„.
 

Modelul testat a fost versiunea Executive cu motor de 1.8l Valvematic benzina de 147 CP/6400RPM, viteza maxima de 200km/h, 0-100km/h in 10 sec, consum 91/5.7/6.9 l/100km si credeti-ma pe cuvant ca datele mi-au fost confirmate in timpul testului.

 
Dar cu ce vine nou Avensis? Au trecut 3 ani de cand Toyota a lansat noua generatie de Avensis asa incat japonezii au considerat ca ar fi oportun un mic facelift pentru modelul lor de clasa medie. Din punct de vedere estetic, modificarile nu sunt majore dar suficiente pentru a-i oferi lui Avensis o imagine de marca impozanta: gasim faruri cu design usor modificat- mai agresiv fiind mai ascutite in colturi, spoilerul are un design nou, extremitatile rotunjite sunt inlocuite de muchii ferme iar grila fata este mai sobra ca oricand iesind mai bine in relief sigla Toyota. Spatele masinii a fost putin modificat, mai exact notam stopurile cu LEDuri orizontale elegante. Per total, modificarile sunt minime dar efectul creat este important, aratand mai stilata si putin mai agresiva.
Interiorul masinii te duce cu gandul la nivelul premium: calitatea materialelor este mult imbunatatita iar varietatea coloristica este mai sofisticata. La bord esti intampinat de indicatoarele ce au un look fresh si mai stilate, iar display-urile au un afisaj clar. Ce mi-a placut cel mai mult a fost ca toate comenzile sunt la indemana iar butoanele au dimensiuni generoase. Scaunele sunt confortabile dar sustinerea laterala nu este una dintre cele mai bune. In schimb, beneficiezi de spatiu suficient pentru 5 adulti iar portbagajul ajunge la 509l. Un alt lucru care mi-a placut a fost antifonarea, cea mai buna pana in prezent la toate modele testate. Chiar si la viteze mari, sunetul aerului fiind singurul element ce isi face auzita prezenta in habitaclul masinii. Un alt mare plus pe care l-am apreciat a fost vizibilitatea ce este caracterizata prin vitrate mari pentru clasa ei, unghiul lunetei si al parbrizului permit un nivel de vizibilitate ridicat in toate conditiile. Pentru siguranta, masina beneficiaza si de o camera video pentru marsarier. Oglinzile laterale au dimensiuni generoase fiind un element important pentru orice tip de traseu. In standard, Avensis-ul vine cu aer conditionat pe doua zone, Radio CD MP3, 6 boxe, comenzi volan, oglinzi electrice si incalzite, scaun sofer cu suport lombar reglabil pe doua directii, computer de bord, conexiune USB, bluetooth, priza auxiliara, senzor de schimbare a treptei de viteza…sper sa nu fi uitat ceva dar credeti-ma ca sirul dotarilor este lung, cu alte cuvinte ai tot ce iti trebuie chiar cu dotari standard in varianta Executive – a doua versiune de echipare
 
 
Privind siguranta, ea este high class, obtinand 5 stele EuroNCAP. In standard gasim airbag-uri frontale si laterale, cortina, pentru genunchii, ABS si EBD, asistenta la franare, tetiere fata active, sistem de control al stabilitatii si o chestie super faina, se mai intampla uneori ca masina sa fie uitata in viteza, ei bine Avensis-ul nu porneste daca nu avem calcata pedala de ambreiaj.
Performantele sportive nu reprezinta o caracteristica a masinii in ciuda faptului ca modelul testat de noi si-a facut pe deplin treaba in depasiri. De asemenea, am incercat-o si in oras unde am cuvinte numai de lauda la adresa directiei fiind una moale la viteze mici – perfecta pentru traficul urban si tare pentru viteze mari, iar suspensia este una destul de moale si a absorbit cu succes gropile orasului accentuand si mai mult calitatea de confort a masinii. Un alt element pe care l-au corectat japonezii este aderanta si stabilitatea in viraje fiind acum ireprosabila
Pretul de achizitie este unul foarte bun, mai ales daca beneficiati de promotia Optimo. Astfel, modelul testat de catre noi, modelul de 1.8l Valvematic benzina cu cutie manuala – varianta Executive, costa 20.633 euro cu TVA inclus dar pentru inca 1.500 euro aveti cutia de viteze Multidrive S. Mai mult de atat, aceasta versiune de Avensis este mai ieftina si mai bogata in dotari decat alte modele din clasa ei, amintim aici Latitude, Passat, Mazda6 sau Superb.
In concluzie, Noul Avensis nu va castiga prea curand vreun concurs de frumusete auto, el nefiind cel mai aratos model dar nici cel mai urat, dar in schimb este o masina care iti va oferi confort, siguranta si fiabilitate. Incep sa vorbesc ca un adevarat familist in devenire si nu va ascund faptul ca aceasta masina este una din preferatele mele. Maine, 30 mai, voi prezenta modelul RAV4 testat de noi, o analiza de fiabilitate dat publicitati de TUV si aprecierile PRO/CONTRA referitor la ambele modele Toyota

reclama