0

Test Drive Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGi 128 CP 4×2 DLX

Ssangyong Tivoli: nu judeca o carte dupa coperta! Doua lucruri m-au facut sa nu fiu prea incantat atunci cand mi s-a spus ca voi avea in teste Ssangyong Tivoli: 1 – nu prea imi plac crossover-urile, 2 – nu ma prea incanta ideea de a testa ceva facut de un producator despre care nu stiam prea multe lucruri bune. Ce am descoperit, m-a facut sa imi schimb parerea complet despre segmentul crossover si, mai ales, despre constructorul sud-coreean. Cateodata, mai primesti o lectie de acest gen: nu judeca o carte dupa coperta!

Motor/Cutie: Masina pe care am avut-o noi la dispozitie a avut motorul pe benzina cu capacitate de 1.6 litri si cutia manuala cu 6 rapoarte ce transmitea cei 128 de cai putere doar catre rotile din fata. Ne-ar fi placut sa incercam si versiunea cu tractiune integrala, dar ne-am multumit cu ce am avut. Motorul este o unitate ce se infige exact cat si unde trebuie atunci cand esti intr-un trafic cum este cel din Bucuresti, gratie cuplului de 160 Nm. Ca sa va zic despre cutia de viteze, hai sa va povestesc cum am fost sa iau masina. Trebuia inital sa ma duc pe la pranz sa o iau. Ma duc in fata reprezentantei si sun la numarul la care stiam ca trebuie sa sun ca sa vina omul de la ei sa imi dea masina. Omul imi raspunde la telefon si se mira ca am venit asa devreme si imi spune sa revin la 16:00. Stau cu el in telefon si ii explic ca e stabilit de vreo saptamana ca eu sa vin si sa iau masina la pranz dar nu rezolv nimic. Pana la urma, fac in asa fel incat sa imi rezolv ce aveam de rezolvat inainte sa iau masina si ma duc pe la 17 sa o ridic. Ajung acolo, masina nu era spalata cum trebuie. A trebuit sa mai astept 20 de minute si abia apoi mi s-a adus masina cum trebuie sa mi se aduca. Deja eram nervos si plictisit. Vorbesc un pic cu omul de la reprezentata si plec gandindu-ma ce review prost o sa scriu pentru ca m-a enervat lipsa asta de organizare. Dar cat eu ma gandeam la chestiile acestea, se intampla un lucru incredibil: bag masina in treapta 1 ca sa plec de pe loc. Bine, nu asta e chestia incredibila, ci mai degraba cum am simtit cutia atunci cand o operam. Ies de la ei din parcare si selectez treapta a 2-a. Nu-mi venea sa cred. Rapoarte relativ scurte si incredibil de precise. Ajung in treapta a 3-a. Masina accelera bine si selectia vitezelor era impecabila. Nu imi venea sa cred! Simteam nevoia sa ies un pic la drum lung doar ca sa pot sa selectez si treapta a 4-a si sa mai accelerez putin masina! Ajung la un semafor. Ma uitam la schimbator de parca se transformase in dinozaur si incerca sa ma invete tabla inmultirii cu 4. Am crezut ca mi s-a parut tot ceea ce se intamplase in ultimele minute. Semaforul se face verde si ma pregatesc sa plec de la semafor. Ambreiaj, treapta 1, putin acceleratie si ridic ambreiajul. In continuare simteam cutia impecabila. Mai schimb vitezele pana ajung in treapta a 4-a. Trag pe dreapta si il sun pe Robert, colegul de la eblogauto si ii spun ca tocmai m-am indragostit de o cutie manuala care este pe cat de simpla, pe atat de functionala. Opresc motorul intr-o parcare si incep sa cuplez treptele masinii in ordine crescatoare. Totul mergea atat de mecanic si lin! Las schimbatorul in viteza intai si incerc sa il misc ca sa vad daca exista joc in timp ce vitezele sunt cuplate: nimic! Nici macar un pic de joc! Ca sa concluzionez tot ce am scris mai sus: daca vrei un crossover cu o cutie manuala foarte buna, Tivoli este raspunsul. Imi cer scuze pentru toata polologhia de mai sus, dar trebuia sa va fac sa intelegeti intr-un fel sau altul ca aceasta cutie manuala este foarte buna. Continuam.

ssangyong tivoli test drive 2015

Consum: Masina a fost condusa in mediul urban pe durata testului nostru asa ca va trebui sa ne ghidam dupa estimarile de consum urban facute de producatorul sud-coreean. Ei spun ca varianta cu tractiune fata a acestei masini, fara a folosi sistemul Start-Stop si dotata cu cutia manuala ar trebui sa consume in oras 8.6 litri/100 km. Stim cu totii ca producatorii mint atunci cand vine vorba de aceste estimari, dar se pare ca nu si Ssangyong. Tivoli-ul nostru a avut un consum mediu de 9.0 litri/100 km. Cand vine vorba de alti producatori, pentru a afla consumul real al masinii trebuie sa mai adaugi 2 litri la consumul estimat de ei. Nu si in cazul sud-corenilor. Bila alba!

Performante: Sa nu credeti ca Tivoli este o masina sport in haine de crossover. In ciuda faptului ca exceleaza in anumite loocuri, performantele masinii nu sunt speciale. Viteza maxima este de 170 km/h iar cuplul maxim este de 160 Nm la 4600 rpm. Timpul de la 0-100 nici macar nu conteaza. Ce conteaza este ca masina sta bine in curbe si este agila atunci cand este folosita in trafic. Cutia excelenta face ca motorul sa puna puterea imediat pe asfalt. Nu o sa te intreci cu niciun Juke Nismo, dar o sa ajungi la munca la timp.

ssangyong tivoli test drive 2015

Siguranta: Pe langa toate sistemele electronice cum ar fi: ESP, ARP (controlul electronic al traiectoriei), HSA (asistenta la pornirea in rampa), HBA (asistenta activa la franare), ESS (sistem de semnalizare la franare de urgenta), FTCS (sistem de control al tractiunii), masina vine si cu 6 airbag-uri in varianta standard, cele pentru genunchii soferului find optionale. In afara de aceste sisteme, inaltimea masinii va oferi sentimentul de siguranta oricarei persoane ce o conduce sau e pasager in acest automobil.

Inovare: La acest capitol, coreeni nu incearca sa ne impresioneze si poate ca e mai bine asa. Masina nu vine cu cine stie ce tehnologii nebunesti pentru ca nu asa este gandita. Scopul ei este sa fie o masina bine construita, care isi indeplineste functiile de baza cat mai bine pentru un pret rezonabil comparativ cu cei din grupa sa. Exact acest tip de gandire s-ar putea sa faca din aceasta masina una ce va fi vanduta bine in Romania. Asta, daca scumpii nostri compatrioti vor putea vreodata sa treaca peste faptul ca sigla nu este una nemteasca.

ssangyong tivoli test drive 2015

Tehnologie: Versiunea testata de noi – DLX – nu a avut in dotare optiunea Smart Audio cu ecran tactil de 7” asa ca nu putem vorbi de prea multa tehnologie in masina noastra de test. In acelasi timp, putina tehnologie cu care era dotata masina isi facea treaba de minune: telefonul meu s-a conectat imediat la Bluetooth si meniul nu a fost greu de navigat. Odata conectat, telefonul a ramas asa pe intreaga perioada cat am ascultat muzica sau am vorbit prin microfonul masinii. Chiar daca nu este echipat cu touch-screen, sistemul de infotainment din versiunea DLX este practic si usor de folosit. Am avut la dispozitie si o mufa AUX si un conector USB. De curand am avut de a face cu un Renault Koleos din 2012 cu sistem de navigatie si computer de bord fara touch screen. Mi-a luat o ora sa conectez un telefon prin Bluetooth la acea masina (nu exagerez). Verdictul este: putina tehnologie, dar folosita cum trebuie.

Interior: Nu credeam ca aceasta masina ma va uimi prin calitatea interiorului dar a facut-o. Sa nu credeti ca e ceva iesit din comun cu interiorul asta pentru ca nu este. Ideea este urmatoarea: am condus masini mai scumpe care nu ofereau un interior asa primitor ca cel al Tivoli-ului. Da, pe consola centrala se gaseste un plastic lucios care poate fi observat si pe usi in anumite zone, dar in rest nu am multe lucruri sa reprosez acestui habitaclu. Scaunele sunt confortabile, materialele folosite par a fi durabile iar pasagerii din spate au destul de mult loc. La consola centrala trebuie sa recunosc ca am fost placut uimit de simtul tactil al butoanelor: rotita de care invarti ca sa setezi temperatura habitaclului are o miscare satisfacatoare, ca si cum ar fi unsa, butoanele sunt satisfacatoare la atingere. Aceste lucruri poate nu par importante, dar inseamna un lucru capital: aceasta masina a fost gandita cu calitate in minte! Interiorul acesta e facut sa fie trainic.

ssangyong tivoli test drive 2015

Exterior: Partea din fata a masinii arata bine, LED-urile accentuand un caracter agresiv al unei masini ce nu are nevoie de a fi agresiva. Si din laterale arata bine – linia geamurilor are o taietura ce urca spre spate dand o dinamica interesanta masinii. Masina noastra a avut plafonul alb, in vreme ce restul era albastru, aceasta combinatie aratand foarte bine. Dar, ajungem si in spatele masinii si aici lucrurile nu mai sunt asa roz. Nu ma deranjeaza sigla sau numele Tivoli scris pe orizontala in partea de jos a hayonului. Imi place cum este integrata a 3-a lampa de frana, dar nu stiu la ce s-au gandit cand au desenat stopurile. Arata ca si cum nu s-au putut hotara cum vor sa le deseneze: sa le facem pe orizontala sau pe verticala? Sa fie doar pe spate sau sa se prelungeasca si pe lateralele masinii? Si pentru ca nu s-au hotarat, au folosit toate ideile.

ssangyong tivoli test drive 2015

Pret: Dupa cum am spus si in testul video, versiunea testata de noi este DLX, penultima treapta de echipare, cu un pret de pornire de 17.890 de euro. Ba chiar mai mult, coreeni ofera un discount de 1000 de euro pentru aceasta versiune echipata cu motorul pe benzina. Pentru ceea ce ofera aceasta masina, pretul este mai mult decat corect si cel mai mult apreciez ca nu ma simt obligat sa cumpar un model cu o echipare mai scumpa pentru a avea tot ceea ce am nevoie. Daca sunteti in cautare de un cross-over de oras, va recomand sa treceti pe la Ssangyong si cu siguranta nu veti fi dezamagiti. Mitul calitatii germane a fost spulberat de cand cu scandalul motoarelor diesel, asa ca nu aveti ce pierde daca incercati un Tivoli.

Pro: pret, calitate interioara, cutie de viteze.

Contra: design-ul spatelui masinii, anumite materiale la interior.

Galeria foto o puteti vedea accesand urmatorul link: http://on.fb.me/1NQiwmE

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *