2

Test Drive Skoda Kodiaq 150 CP DSG [REVIEW]

Brand-ul Skoda este unul dintre cele mai populare brand-uri auto din România și unul foarte îndrăgit. Acest lucru s-a impactat imediat asupra noului model Kodiaq și spunem asta pentru că pe unde parcam, mereu venea cineva să ne întrebe ce model este sau cum se pot înscrie la dealer-ul Avia Motors pentru test drive sau alte detalii despre mașină. Cu alte cuvinte: “ochii văd, inima cere” este mesajul pe care Kodiaq îl transmite la prima vedere.

Înainte de a intrat în detalii trebuie să precizăm neapărat că mașina merge extraordinar și că așteptările ne-au fost cu mult depășite!

Performante

Modelul testat este Kodiaq Style TDI 4×4 DSG ce dezvoltă o putere maximă de 150 CP, având un cuplu de 340Nm şi care respectă normele de poluare Euro 6. Cutia de viteze este de tip DSG (transmisie cu ambreiaj dublu) cu 7 viteze.

Mașina este dotată și cu modul Eco pentru oraș și schimbă viteza până în 2000 de ture, dar are o foarte bună reacție la kick-down, dar în modul sport nu se observă o diferență sesizabilă față de modul Eco la reacția instantă, diferențiîndu-se doar prin faptul că viteza este schimbată la 4500 ture. În concluzie, cutia de viteze are un mic delay pentru modul sport.

Producătorul a anunţat un consum mediu mixt de 5.6 l/100km, însă noi am obţinut 6.7 l/100km și un consum urban de 6.7 l/100km, iar noi am obținut în modul Confort 9.8 l/km și în modul Eco 8.4 l/km. Chiar dacă este o diferență foarte mare, pentru gabaritul mașinii și pentru traficul din București este un consum foarte bun. Volumul rezervorului este de 60 de litri. Modelul testat atinge 100km/h în 10 secunde, iar viteza maximă la care ajunge este de 194 km/h.

Siguranţă

Kodiaq a fost testat anul acesta de către EURONCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă, vezi aici. Pentru siguranța adulților din autovehicul a obținut un procentaj de 92%, pentru siguranța copiilor de 77%, iar pentru siguranța pietonilor de 71%.

Această versiune vine bine echipată. Iată câteva sisteme opționale:

  • Crew Protect Assist – sistem proactiv pentru protecția șoferului și a pasagerilor;
  • Detectare oboseală șofer;
  • Lane assistant și Blind spot detection;
  • Parking assistant;
  • Travel assistant și traffic sign recognition;
  • Airbag-uri laterale spate.

Modelul testat a fost echipat cu sistemul de navigație Amundsen MIB2 cu touch-screen color (ceea ce este super tare, în plus am fost foarte încântați de claritatea sunetului), AUX-IN, USB, cititor card SD și hărți Europa incluse, inclusiv Smartlink+.

De asemenea, mai regăsim Skoda Connect Care Connect, SunSet (geamuri laterale spate și lunetă de nuanță închisă), Start-Stop, geamuri electrice faţă/spate, volan încălzit multifuncţional îmbrăcat în piele (comenzi radio, telefon și padele selectare trepte de viteză cutie DSG), oglindă interioară electrocromă,scaune încălzite înclusiv pentru pasagerii din spate!, senzor de ploaie și duze stropitoare parbriz încălzite.

Foarte utile sunt și priza de 230 V și USB în consola mediană spate, DAB (recepție audio vizuală), Area View ( 360 grade view prin infraroșu – opțional de clasă premium!) și pachet LED exterior și Intelligent Light Assistant (activare/ dezactivare automată a luminilor de drum).

 

Pe partea de 4×4 foarte util este sistemul de Driving Mode Selection care include Dynamic Chassis Control și funcția Off Road.

Am plecat la drum 5 prieteni, tocmai pentru a testa confortul pasagerilor pentru o distanță lungă parcursă, cât și spațiul de depozitare. Volumul portbagajului este de 720 litri, ceea ce rezultă că există spațiu suficient pentru muuulte bagaje.

Este suficient loc în spate pentru 3 persoane, inclusiv la picioare pentru persoane mai înalte. Nu știm însă cum arată versiunea de 7 locuri, probabil pe lângă portbagajul mai mic și confortul de la picioare al pasagerilor din spate este mai redus. De asemenea, confortul asigurat șoferului pe distanțe mari este unul foarte bun, scaunele fiind foarte comode, iar cotiera reglabilă pe înălțime.

Volanul este îmbrăcat în piele, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul meu. Schimbătorul de viteze este îmbrăcat în piele, dând o notă de eleganță mașinii.

Spațiile de depozitare de la interior sunt suficiente și foarte utile (inclusiv plasă portbagaj), asupra unui singur lucru suntem sceptici – materialul folosit pe portiere în locul de depozitare este foarte greu de întreținut, imitând catifeaua. Family pack conține – coș de gunoi, parasolar geamuri spate, siguranțe copii uși spate acționabile electric.

Pentru că au ieșit din tipar, ne-au încântat în mod deosebit și design-ul pedalelor (pedalier sport), al padelelor, butonul de reglare al volumului și semnalizarea suportului de telefon.

Aspectul la interior este de nota 20, atât în ceea ce privește design-ul (tapițeria selectată fiind disponibilă fără cost suplimentar – Stofă, Bej, culoare plansă bord – negru/ bej), cât și în ceea ce privește majoritatea materialelor folosite la interior care sunt de foarte bună calitate.

Cehii au excelat inclusiv la vizibilitatea șoferului atât în față, cât și în spate.

Exterior

Primul impact – design-ul superb, al doilea impact – culoarea superbă (Magnetic Brown), al treilea impact sistem all-wheel-drive electronic care oferă o tracțiune ridicată, stabilitate și siguranță de condus (poate fi selectat printr-o simplă apăsare a unui buton).

Singurul lucru care nu ne-a încântat a fost grila din față vizibil plasticoasă.

Dotările opționale pe care le-am remarcat au fost: bare longitudinale portbagaj de culoare argintie, lumini de zi cu LED, faruri tip proiector, sistem Follow-me-home, proiectoare ceață, cameră video pentru manșalier, sistem portbagaj cu inchidere automată și stopuri cu LED.

In concluzie, SUV-ul de lungime 4,70m este un adevărat all-rounder.

Preţ

Pentru modelul testat, cu echiparea Style și toate celelate dotări, prețul total al configurării a ajuns la 37.524,27 euro, din care dotările opționale au fost în valoare de 5315 euro la care se adaugă 452 de euro culoarea Magnetic Brown. Echiparea pentru modelul Style pleacă însă de la 31.757,53 euro.

PRO: Design-ul, materialele și dotările de la interior ca pentru gama premiul și prețul.

CONTRA: Grila de la exterior și cutia DSG pe modul sport.

În încheiere dorim să subliniem că este mașina atrage multe priviri și chiar dacă este un SUV, este ușor de condus și potrivită inclusiv pentru femei.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele SKODA: Click aici!

Cauti o SKODA? Completeaza formularul si te ajutam sa iti gasesti unul: CLICK AICI!

Rating Editor
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Rating Utilizator
  • Performante
  • Siguranta
  • Interior
  • Exterior
  • Pret
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. Stefi

    Pai si un review video nu?…

    1. Robert Drilea

      Salut Stefi, din pacate nu insa speram ca in cel mai scurt timp posibil sa revenim si cu un update video.

      Robert Drilea

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *