0

Test Drive Renault Scenic XMOD 1.6 130 CP

MOTOR/CUTIE:  Primul model Renault Scenic a fost lansat in 1996. A treia generatie a fost prezentata in 2009. Faceliftul l-am cunoscut in 2013, model pe care l-am avut si noi in teste. Modelul testat este un Renault Scenic XMOD, singura echipare disponibila in Romania. XMOD a inlocuit versiunea RX4 care avea o tractiune integrala, unde la modelul de fata lipseste. In schimb, XMOD beneficiaza de sistemul Extended Grip, un fel de Stepway daca facem o analogie cu marca Dacia. Motorul cu care vine echipat modelul este unul diesel, cu patru cilindri de 1.6l ce dezvolta 130 CP la 4.000 RPM si un cuplu de 320 Nm. Motorul este din gama Energy, echipat cu distributie pe lant, optimizat pentru un consum redus si cu un cuplu destul de bun. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu dublu ambreiaj, in sase rapoarte precise si curse potrivite.

 

CONSUM: Renault estimeaza un consum mixt de 4.4l/100km (unde doar Opel Zafira sta mai bine cu un consum de 4.1l/100km), insa noi am realizat un consum mixt de 6l/100km in traficul aglomerat din Bucuresti combinat cu traseul extraurban Bucuresti-Pitesti. Scenic XMOD este echipat cu Start/Stop, printre cele mai bune testate de noi, si ESM ce permite ca energia recuperata (decelerari si din franare) sa incarce bateria astfel reducand consumul. Rezervorul este de 60l ceea ce iti ofera o autonomie de aproximativ 1.000 km.

 

PERFORMANTE: La acest capitolul Renault Scenic XMOD nu sta asa de bine. Acceleratia de la 0-100km/h o face in 10.3 secunde iar viteza maxima este de 195km/h. Concurenta sta putin mai bine. Spre exemplu un Ford C Max atinge 100km/h in mai putin de 10 secunde iar viteza maxima este de 204km/h.

SIGURANTA: Renault Scenic XMOD nu a fost testat EuroNCAP, insa a doua generatie a obtinut fara probleme 5 stele. La modelul testat am gasit mai multe sisteme de siguranta: ESP, ABS, airbag-uri fata/cortina/laterale, sistem de mentinere a benzii, sistem de control al aderentei si sistem de franare in caz de urgenta.

 

TEHNOLOGIE: La Renault Scenic XMOD gasesti tot ce iti trebuie. Cel mai interesat si intuitiv sistem este R-Link la care i-am facut o prezentare video in detaliu, click aici! Un alt sistem pe care l-am apreciat este cel audio, BOSE Energy Efficient Series care ofera performante acustice bune. Redarea audio este CD/MP3, cu 8 difuzoare si subwoofer ce se afla pe scaunul din fata. Alte sisteme pe care le-am gasit pe masina sunt: pilot automat, oglinzi electrice rabatabile, reglaj scaun sofer, camera marsarier cu senzori de parcare, monitorizare pneuri, climatizare pe doua zone si USB (ne-a luat ceva timp sa il gasim, se gaseste in cotiera).

INTERIOR: O data ce intri in masina esti intampinat de scaune confortabile, cu o buna sustinere laterala si actionare electrica. Scaunele din spate se rabateaza 40/20/40 si se pot glisa fata/spate pentru a putea mari spatiul portbagajului. Portbagajul este de 437l iar prin rabatarea scaunelor spate ajunge la o valoare de 1870l, in media clasei. Exista insa si modele care depasesc cu mult modelul nostru. Spre exemplu, Opel Zafira cu 5 locuri poate ajunge si pana la 710l. Cadranele de bord lipsesc; tipic producatorilor francezi. Ele au fost inlocuite de un ecran digital foarte bine gandit si pozitionat pentru sofer. Ecranul este full color si beneficiaza de doua display-uri, unul in stanga ce ofera informatii importante soferului (viteza, turatie, intalnite la bordul unei masini), respectiv in dreapta care iti ofera functiile sistemului infotaiment R-Link. De asemenea, am apreciat calitatea materialelor, finisajul lor si spatiul imens pe care ti-l ofera masina (spatiu amplificat si de cele doua trape fata/spate). La interior vei gasi comutatorul “Extended Grip” care va modifica comportamentul masinii. Mai exact, acest sistem se joaca cu functiile ESP-ului. Sistemul ofera trei moduri de rulare: Sosea, Teren accidentat si Expert.  Modul “Sosea” este pentru situatia in care rulam pe asfalt. Acest mod este activat automat oricand te afli in alt mod si depasesti viteza de 40km/h. Modul “Teren accidentat” ofera posibilitatea sistemului sa preia controlul asupra cuplului motor si a franelor astfel incat sa te poti bucura de o aderenta buna. Pentru a te bucura la maxim de acest sistem este recomandabil ca masina sa fie echipata cu anvelope M+S. Modul “Expert” preia controlul asupra franarii iar soferul va controla cuplul si acceleratia.

 

EXTERIOR: Design-ul este unul atractiv, in stilul Renault, cu accente de masina de teren. Garda la sol este cu 30 mm mai ridicata fata de generatia precedenta si iti ofera posibilitatea sa rulezi pe suprafete softroad.  Un detaliu care a atras priviri si il recomand cu drag este culoarea vopselei, un Autumn Yellow.

PRET: Renault Scenic XMOD il recomand familistilor nonconformisti cu unul, doi sau chiar trei copii. Modelul testat ajunge in jurul sumei de 24.000 euro, un pret corect pentru ce ofera masina. Daca ne uitam la rivali, cu dotari similare, gasim un alt model francez mai scump… Citroen C4 Picasso la pret de 25.200 euro. In partea opusa amintim de Ford C-Max de 2.0l cu 140 CP ce are un pret de 23.000 euro sau chiar Opel Zafira de 1.7l 125 CP cu un pret de 22.500 euro. Insa Renault Scenic XMOD reuseste sa se impuna clar prin motorizarea reusita si lista lunga de dotari ce se regasesc pe masina.

GALERIE FOTO – Test Drive Renault Scenic XMOD 1.6 130 CP

PRO: Motorizare, consum, spatiu, comfort si design.

CONTRA: Existenta unei singure variante care are un pret ridicat pentru entry-level si posibilitatea limitata de offroad.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *