0

Test Drive Renault Megane GT 2016

Trebuie să recunosc că n-am fost niciodată o fană a mașinilor franțuzești din mai multe motive, dar eram foarte curioasă să văd dacă noile modele ale celor de la Renault îmi va schimba această părere, cum alte mărci auto au reușit. Într-o piață din ce în ce mai competitivă, pot spune că noul Megane GT întoarce multe capete pe stradă, dar pentru șofer motorul este cel care îl face să zâmbească.

Performanțe

Megane-ul GT vine cu o singură motorizare, pe benzină, Energy Tce 205CP (deși motor de 1.6 litri, te poți baza pe el în orice depășire) și respectă normele de poluare Euro 6. Tipul motorului este integral din aluminiu cu 4 cilindri, având un cuplu maxim de 280 Nm, tipul de transmisie fiind pe lanț, iar sunetul pe care îl scoate motorul face toți banii:). Cutia de viteze este automată de tip EDC cu dublu ambreiaj, având 7 viteze. Cutia de viteze are reacții instantanee, delay-ul fiind insesizabil, mi-a plăcut mult acest lucru. Cred însă că mai au un pic de lucrat la retrogradări, uneori acestea fiind mult prea “în hopuri”, având senzația că mașina “tușea sec”.

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-4

Producătorul a echipat modelul cu un rezervor de 50 de litri și a anunţat un consum mediu mixt de 6 l/100km, însă eu am obţinut un consum mediu mixt de 8.8 l/100km. Dacă ții mașina în ture, consumul este unul foarte ridicat, scădea autonomia mașinii atât de repede încât m-am decis să trec pe modul eco. Consumul urban a fost de 14 l/100km. Există posibilitatea să îți alegi sau să îți personalizezi modul de condus. Buton R.S. Drive se accesează foarte ușor, iar schimbarea modului de condus se face instant. Pe lângă cele 3 moduri de condus predefinite (Confort, Neutral, Sport), există și posibilitatea să îți personalizezi după bunul plac setările care vor rămâne salvate (aici am setat ca totul să fie pe eco).

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-5

Noul Megane GT atinge 100km/h în 7.1 secunde, iar viteza maximă la care ajunge este de 230 km/h. De asemenea, modelul este dotat cu funcția de Launch Control. Pentru a fi activă, mașina trebuie să fie pe modul sport, iar apoi șoferul trebuie să tragă de ambele padele spre el, să țină un picior pe pedala de frână și unul pe cea de accelerație, iar când își ia inima în dinți să plece de pe loc:) trebuie să ridice piciorul de pe frână și să țină bine de volan. Senzația este…extraodinară!

Siguranţă

Noul Megane GT a fost testat în 2015 de către EURONCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă. Testul îl găsiți aici:

Noua versiune vine bine echipată, cu tehnologie de ultimă generație precum:
– Pachetul “Drive Safely” (alertă de depășire a limitei de viteză cu recunoașterea panourilor de semnalizare, alertă pentru păstrarea distanței de siguranță etc.);
– ABS cu sistem de asistență la frânarea de urgență (AFU);
– Airbag-uri frontale, airbag-uri laterale bazin/torace, airbag-uri laterale de tip cortină;
– Senzori de presiune pneuri;
– Tempomat – limitator de viteză (Cruise Control);
– Oglindă retrovioare electrom (cu efect automat anti-oribire);
– ESP + Asistență la pornirea în rampă;
– Sistem de asistență la parcarea cu spatele;
– Faruri cu tehnologie “full LED” PURE VISION etc.

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-7

Interior

În ceea ce privește interiorul, o să vorbesc în prima parte despre confort, care deși este o mașină cu suspensii sport, atât eu cât și pasagerii ne-am simțit foarte bine și pe distanțe scurte și pe distanțe mai lungi. Într-avedevăr, suspensia spor este suspensie sport până la urmă, iar traversatul șinelor de tramvai nu este cel mai plăcut lucru, dar comparativ cu alte modele sport testate, pot să spun că este chiar confortabilă. Singurul disconfort vizibil l-ar avea pasagerul din spatele șoferului, dacă șoferului este unul înalt, deoarece locul din spate ar fi foarte mic deși cei de la Renault au mărit dimensiunile modelului.

Design-ul interior este unul senzațional!!

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-3

Pe lângă faptul că arată bestial, interiorul este compartimentat pe gustul meu, materialele sunt de foarte bună calitate, butoanele din consolă sunt ușor de accesat, sonorizarea bună, până chiar și cheia are un design foarte mișto.

Bineînteles, dotările de la interior sunt foarte multe, dar mie mi-au plăcut în mod deosebit luminile ambientale, praguri cu design specific și aeratoarele cu contur cromat pentru locurile din spate.

Consider că NU au fost gândite bine butoanele de pe portiera șoferului care deschid geamurile, blochează ușile, deoarece pentru un șofer de înălțimea mea, scaunul este tras mult în față, iar pentru a accesa aceste butoane trebuie oarecum să stau cu mâna întoarsă și nu este deloc o poziție comodă. De asemenea, comparativ cu alte mașini, mi-a luat ceva până m-am obișnuit să schimb melodiile pentru că la volan în loc de un buton simplu, este o rotiță care uneori schimbă mai repede, alte ori mai încet decât preconizai și trebuie să te obișnuiești.

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-2

Volanul este îmbrăcat în piele, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul meu, dar nu și faptul că padelele erau fixe și nu se mișcau odată cu volanul. A, și să nu uit, mi-a plăcut faptul că vizibilitatea din habitaclu este foarte bună atât în față, cât și prin lunetă.

Tehnologie: Eram destul de nerăbdătoare să testez sistemul 4CONTROL și vreau să zic că într-adevăr mașina are o stabilitate și o aderență incredibilă în viraje. De asemenea, cu ajutorul sistemului MULTI-SENSE, mașina se adaptează la stilulul de condus al șoferului, cât și la tipul de drum.

4control-renault-eblogauto

Funcții pe care le consider WOW pentru o mășină din clasa de volum. Consider însă că șoferul va avea nevoie de o perioadă de acomodare cu sistemul 4CONTROL, este bine însă că acesta nu intervine la schimbări mici de direcție.

Sistemul multimedia m-a impresionat, touch-ul display-ului este foarte bun având un ecran tactil multitouch de 7”(18cm), navigația este de tip Birdview (2,5D – Hotelul Intercontinental și Casa Poporului fiind foarte bine definite) cu harta României inclusă, conectivitate internet și aplicații dedicate sunt și ele disponibile, cât și multimedia și conectivitate extinsă la telefonul mobil.

Sistemul audio este BOSE (10 difuzoare, subwoofer și amplificator digital), unul din brand-urile mele preferate deoarece claritatea sunetului este impecabilă și la nivelul maxim.

Eu sunt fană a semnalizării one touch și mă bucur că am regăsit-o și pe acest model. De asemenea, în momentul când te apropii cu cheia de mașină, aceasta automat aduce oglinzile la forma lor inițială, evident fără a descuia mașina.

Am găsit ușor enervant faptul că dacă vrei să asculți muzică și în aceelași timp ai și gps-ul pornit, chiar și dacă dai pe mute gps-ul, tot sunt momente când volumul melodiei se diminuează pentru că ai depășit viteza sau alte motive.

Exterior

Așa cum am precizat și la începutul articolului, mașina întoarce multe capete, mai ales când se aude sunetul motorului. DIn punctul meu de vedere, francezii de la Renault au reușit să ii dea un aer futurist mașinii, iar mie imi place în mod deosebit spatele.

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-0

Care sunt din punctul meu de vedere cele mai importante dotări la exterior: jante din aliaj pe 17 inch specifice Megane GT cu design Decaro, două canule de eșapament, oglinzi retrovizoare cu aspect “dark metal”, lumina de întâmpinare sub oglinzile exterioare, lumini de zi față LED (6 led-uri), lumini de semnalizare LED în oglinzile laterale și stopuri spate cu lumini de zi 3D LED.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele Renault: Click aici!

Preţ

Megane GT-ul pleacă de la un preț de bază de 22.250 euro cu TVA, la care bineînteles se adaugă echipamentele opționale după bunul plac. Consider că este un preț foarte bun pentru cei care își doresc o mașină sport mai accesibilă.

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-6

Cei de la Renault nu sunt însă foarte competitivi atunci când vine vorba de garanția constructorului care este de 36 luni sau 100.000 km (oferă în schimb 6 ani garanție anticoroziune pentru caroserie și 3 ani garanție pentru vopseaua caroseriei).

renault-megane-gt-review-2016-eblogauto-8

PRO: Design-ul interiorului, sistemu de sonorizare și sistemul 4CONTROL.

CONTRA: Consumul, suspensiile sport și pozitionarea butoanelor de pe portiera șoferului.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Pasionata de mica de masini, condusul fiind un prilej de relaxare, destindere si voie buna.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *