Test Drive Renault Latitude: Un Renault de lux si inca ceva mai mult…
De ceva timp, Renault isi reinventeaza imaginea stiind ca design-ul Renault nu este unul din cele mai apreciate. In acest sens, cu toti ne asteptam ca anul trecut, la lansarea Festivalului de Film de la Cannes, sa vedem o noua Laguna. Dar cei de la Renault ne-au surprins cu o masina noua, comfortabila, parca se simte amprenta Nissan, mai exact se bazeaza pe platforma de Laguna modificata de coreeanul Samsung SM5. Aaaa! si ce era cel mai important, avem un nou nume, Latitude.
Date tehnice a modelului testat Renault Latitude 2.0 DCI:
Motorizare2.0 dCi 16V (175Hp) FAP
Uşi 4
Putere175 CP
viteza215 km / h
Demaraj 9.9 sec/100km
Rezervor70 l
Cilindree 1995 cc
Cuplu360Nm/2000 RPM
Combustibildiesel
Consumul
în oraş8.4 l./100 km.
în afara 5.5 l./100 km.
combinat6.5 l./100 km.
Masina se vrea una de „businessman – executive” dar este perfecta pentru o familie ce au venituri peste medie. Spatiul interior si volumul portbagajului este unul enorm. Impresioneaza prin confort, antifonarea foarte buna, calitatea materialelor, masaj in scaun, navigatia, camera pentru mers inapoi foarte precisa si incredibilul sistem audio Bose cu 10 difuzoare
Varianta testatacu un motor de 175 CP este asistata de o cutie manuala in 6 rapoarte. Va vine sau nu sa credeti, nu este un model economic, prezinta unele mici lag-uri la acceleratii puternice dar o data depasit 2.000 RPM masina devine o balena propulsata de o racheta. De asemenea, stiu ca va este greu sa intelegeti, dar in aglomeratie, isi face pe deplin treaba prin sistemul audio excelent ( „Vara nu dorm” 🙂 ), masajul pe care il primesti in timp ce astepti culoarea verde a semaforului sau cand cel de langa tine la semafor nu intelege de ce tu zambesti cand alti claxoneaza ca berbeci.
Motorul trage bine astfel ajunge la 100km/h in mai putin de 8 sec iar consumul inregistrat in timpul testului (preponderent in oras) a fost undeva la 11l.
Latitude reuseste sa te rasfete si cu climatizare auto trio-zona, filtru de carbon activ, sistem de ionizare Samsung Super Plasma bi-mod, 6 airbag-uri, ABS, AFU, card centralizare, maini libere, computer si panou in limba romana, ESP, ASR, etc. Merita sa o vezi ca sa intelegeti high class-ul acestui model.
Pretul este unul decent in aceasta clasa si porneste de la 20.000 euro cu TVA inclus.
PRO: Confortabila, sigura, cu dotari high class, o cutie precisa si un pret decent.
CONTRA: Motorul parca are prea putina putere comparativ cu greutatea masinii, costuri ridicate de intretinere si un risc sporit privind devalorizarea rapida a masinii intr-o perioada scurta de timp.