2

Test Drive Hyundai ix35: Punctul ix!

In urma testului de la Salonul Auto cu i40, cei de la Helios Service ne-au invitat pe noi si Blogosfera Vranceana la test cu SUV-ul ix35. Se stie ca micul caraus a inlocuit celebrul Tucson. Dar se pare ca ix35 a pastrat doar aptitudinile offroad a predecesorului, in rest Hyundai a evoluat radical. Pot spune ca se contureaza prestanta de fiabilitate ca in cazul marcii Toyota iar liniile fluide ale caroseriei iti da senzatia unei masini bine gandite, atragatoare ca in cazul BMW ce produce masini sportive. Dar sa revenim la aprecierile testului. El s-a desfasurat in Focsani, in oras si in afara lui. Pe viitor asteptam invitatii si pentru un test pe offroad.
 
 
Detalii tehnice a modelului testat CLICK AICI! (ix35 2.0 diesel CRDI 184 CP, 392Nm, DPF, 4×4 si Cutie automata 6 rapoarte).
 
Motorizare:
 
Am testat puternicul motor de 2.0l cu 184CP/392Nm asistat de o cutie automata cu 6 rapoarte. Motorul este foarte bine antifonat ca de altfel toata masina. Acesta este silentios si dezvoltand un sunet placut dupa depasirea celor 3.000 RPM iar reactia la kickdown este una foarte utila in depasiri dar care iti da senzatia ca uneori ar mai avea nevoie de putere. Cutia de viteze in mod manual are un timp de reactie lent si din acest motiv este preferabil ca in oras sa folositi modul automat. Totusi, ix35 este unul din cele mai apreciate SUV-uri pe piata autohtona, fiind un SUV printre cele mai cumparate in Romania. Poate unul din motive poate fii si consumul mic din categoria din care face parte, de numai 7.2l/100km mixt, un consum mai mic decat modele ca Qashqai, Koleos, Tiguan, Actyon dar mai mare ca un RAV4. Insa, intr-un comportament decent la volanul ix35 si in modul ECO, consumul poate inregistra cifre usor mai mici.
 
Design exterior: 
 
Asa cum aminteam in articolul lui i40, ix35 este primul model ce a adus o data cu el si filozofia brandului Hyundai, forme fluide imprumutate de la conceptul ix-onic. Design-ul este unul foarte bun, o masina care se potriveste perfect tabloului citadin. In opinia mea, ix35 este unul dintre cele mai frumoase modele de la Hyundai.
 
Interior:
 
 
Masina este mai lunga cu 9cm decat Tucson dar acest castig nu se regaseste la nivelul ampatamentului, acesta crescand cu doar cu 1cm. Interiorul este confortabil in special pentru cei din fata si suficient pentru cei din spate. De apreciat este spatiu destinat depozitarii de diverse obiecte (sticle 1l, doze, etc.). Calitatea materialelor este una foarte buna fiind caracterizate ca solide si bine asamblate iar designul bordului este unul modern si putin sobru. In calitate de sofer am apreciat ceasurile de bord (in special culoarea albastra), functiile de asistenta, sistemul audio, pozitia de condus si vizibilitatea. Am lasat la urma portbagajul. El este de 591l si e pur si simplu urias…perfect pentru fanii calatoriilor.
 
Hyundai rasfata soferul cum o multitudine de functii printre care amintim: asistenta in panta, functia ECO si una dintre cele mai precise sisteme de autoparking testate de catre noi pana acum: VIDEO DEMONSTRATIV!
 
Privind siguranta, ix35 este un SUV cu 5 stele EuroNCAP, 6 airbag-uri, ABS si ESP. Directia si suspensiile ofera un feedback decent fiind optimizate pe partea de confort. Ca o concluzie la acest capitol, masina e perfecta pentru oras sau pentru calatoriile lungi. Privind regimul off-road ramane de vazut.
 
Pret:
 
Modelul testat ajunge la 26.701 euro sau 24.051 euro in varianta REMAT. Pretul este unul decent tinand cont de concurenta (Kuga, Qashqai, etc.).
 
PRO: Primul lucru pe care doresc sa laud este marketingul firmei care ne-a pus la dispozitie o masina cu toate functiile ei pentru un feedback corect asupra modelului. Privind masina testata, sistemul de autoparcare, este foarte usor de manevrat, iti ofera o senzatie de siguranta, design-ul exterior este unul deosebit, spatiul interior si portbagajul sunt mai mult decat suficiente, sistemul audio unul foarte bun, un motor diesel puternic recomandat in modul automat al cutiei de viteze, indicatorul de recomandare a schimbarii treptei de viteze si sistemul de asistenta in panta.
 
CONTRA: Plasticul usilor lasa putin de dorit si luneta spate iti poate creea probleme privind vizibilitatea dar daca te obisnuiesti repede cu camera din bord pentru marsarier nu ai probleme.

de Drilea C. Robert
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. Moghy

    SUPER ! 😀

  2. Anonymous

    frumos!

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *