Opel Frontera era cândva un nume important în lumea auto și caută să redevină la fel de important în 2025. Doar că pretențiile cumpărătorilor s-au schimbat, așa că hai să aflăm dacă noul Frontera mai reușește să convingă oamenii să pășească în showroom.
Pentru început, să ne readucem aminte ce era Frontera. Produs de-a lungul a 2 generații, Frontera A și Frontera B din 1992 și până în 2003, Opel Frontera nu era nimic altceva decât un Isuzu cu siglă europeană. Dar pe care de bine sună Opel Frontera, pe atât de ciudat suna numele mașinii originale pe care se baza: Isuzu MU. Era o platformă cu motor longitudinal și pune motrică spate sau tracțiune integrală.
Motoarele erau în mare parte fiabile și, deși Frontera nu avea cine știe ce performanțe off road, să nu uităm că în acele vremuri exista deja Toyota Land Cruiser, Frontera a avut vânzări decente și a reușit să rămână în mentalul colectiv. Eu și acum țin minte că cineva din cartier avea o Frontera vișinie care arăta extrem de bine și m-a făcut să dau atenție suv-urilor.
Actualul Frontera nu mai are reductor și tracțiune integrală pentru că nu se mai bazează pe o platformă de off Roader, ci platforma Stellantis ce utilizează tracțiune față și un motor de 1.2 litri turbo montat transversal. Poți alege și un Frontera complet electric, dar mă îndoiesc că vrea cineva așa ceva la ora actuală în România.
Motorul 1.2 în 3 cilindri are acum distribuție pe lanț! Puterea totală dezvoltată este de 145 cai putere, 136 cai putere de la 1.2-ul turbo + 28 cai putere de la motorul electric integrat în transmisie. O cutie de viteze cu 6 rapoarte, dublu ambreiaj, pune în mișcare puntea față.
Cum este să conduci mașina asta? Este sprintenă, 0-100 în 9 secunde, are o masă excelentă pentru dimensiunile sale, de circa 1.4 tone și, în oraș, merge mai mult decât te aștepți în modul electric.
Bateria sistemului mild hibrid este mică, dar avantajul acestui lucru este că se încarcă și se descarcă repede, iar, în timp, dacă vei fi nevoit să o schimbi, te va costa foarte puțin comparativ cu o baterie mare a unui sistem full hibrid sau chiar plugin hibrid.
La mers în oraș, cutia aceasta dublu ambreiaj poate avea ezitări, la fel le poate avea și dacă o trezești brusc cu pedala de accelerație după ce ai lăsat-o să doarmă liniștită în trafic pentru câteva minute.
Noul Frontera arată bine, mai ales că noi am avut varianta GS, prețul total e de 26.000 euro, dar consider că primești multe de acești bani.
Frontera este un SUV care arată bine și cred că va reuși să fure câțiva clienți de la Dacia. Ce e important de știut – este o mașină cu motor mai fiabil, are un interior cu finisaje plăcute, poate fi cumpărat cu 7 locuri, deși ultimele 2 chiar sunt destinate doar copiilor de până în 10 ani.
Nota: