0

Test Drive Noul DS 5 (ex Citroen) 2.0 BlueHDi 180 EAT6 SPORTCHIC

Da, DS şi nu Citroen. Începând cu anul 2014, DS a devenit marcă proprie şi marcă premium a grupului PSA. Astfel, această schimbare aduce un facelift subtil modelului DS5.

Motor/Cutie: Gama de motorizări disponibile pe noul model sunt în număr de cinci: două pe benzină THP de 165 CP (cutie robotizată) şi de 210 CP (cutie manuală) şi trei pe motorină BlueHDI ce pot dezvolta puteri între 120 CP şi 180 CP. Va exista şi o versiune hibridă, care va promite emisii de noxe sub 100g şi un consum mediu de 3.5l/100km. Modelul pe care l-am avut în teste este echipat cu motorizarea diesel HDI de 2.0l şi 180 CP (cu 20 CP mai mult decât vechiul model). Acesta respectă normele de poluare Euro6. Motorul este destul de puternic, silenţios la interior, cu un cuplu destul de generos de 400Nm. Cutia este automată, are 6 trepte și se împacă foarte bine cu motorul, însă feedback-ul este incert când accelerăm mai brusc. Situaţia se îmbunătățește atunci când selectăm modul Sport deși maşina nu este una sportivă. Aș spune că este perfectă pentru călătoriile lungi datorită comfortului pe care îl oferă scaunele şi suspensia moale.

x

Consum: Pe toată durata testului, am obţinut un consum mixt de 6.5 litri, o valoare destul de bună mai ales că am rulat atât economic cât şi sportiv.

Performanţe: Cum spuneam şi mai devreme, maşina nu este o sportivă, însă valorile ei sunt în mediile clasei. Astfel, pentru a atinge 100km/h are nevoie de 9.2 secunde iar viteza maximă este limitată la 220 km/h.

a

Siguranţa: Modelul DS5 facelift nu a fost încă testat EuroNCAP însă versiunea precedentă a obţinut cu uşurinţă cele 5 stele, mai ales datorită multitudinii de sisteme de siguranţă: sistem de avertizare la părăsirea benzii, sistem de control al stabilităţii, asistenţă în rampă etc.. De asemenea, a obţinut un punctaj foarte bun pentru pasagerii adulţi și unul mai puțin bun pentru protecţia pietonilor. O altă noutate este introducerea butonul SOS, care apelează “112” în situaţiile de urgenţă.

Tehnologie: Când te urci într-un DS5 facelift, prima impresie este că te afli la manşa unui avion de lux. Există o multitudine de butoane atât pe consola centrală cât şi pe panoul superior. Pentru a-şi cuceri clienţii, pachetul tehnologic vine cu o echipare bogată: aer condiţionat cu reglare automată pe 2 zone, keyless, camera de marşarier, dotări premium (afişaj head-up, sistem HI-FI Denon, faruri cu tehnologie LED, o nouă interfaţă multimedia ce include sistemul Mirror Screen, care conectează maşina la internet prin ajutorul smartphone-ului, datorită interfeţei fiind eliminate 12 comenzi față de modelul precedent).

Interior: Materialele sunt de o bună calitate, finisajele de excepţie, iar ceasul de pe bord îţi oferă o senzație vizuală deosebită pe timp de noapte. Sistemul de infotaiment este intuitiv şi destul de uşor de folosit. De asemenea, poziţia de condus este una înaltă, ca într-un crossover, ce îţi permite să o ai o vizibilitate foarte bună în faţă. În timpul testului, am invitat o persoană cu o înălţime de 1.80 m, pe bancheta din spate şi am observat că maşina nu este suficient de înaltă, persoana nestând într-o poziţie confortabilă. Ca şi în cazul lui Citroen C4 Coupe, hayonul este împărţit în două zone, astfel încât vizibilitatea nu este chiar atât de bună. Portbagajul are un volum de 468l, cam cel mai mic volum din clasă.

t

Exterior: Design-ul este unic. Maşina arată precum un glonţ. Liniile sunt fluide şi accentuate pe alocuri de crom. Faceliftul a primit o grilă frontală nouă care prezintă noul logo al brandului. De asemenea, farurile primesc tehnologie LED iar jantele de 18 inchi oferă un efect deosebit maşinii. DS5 este o maşină elegantă, cu design dinamic şi diferit, care îţi oferă o experienţă deosebită. În mod sigur va atrage multe priviri.

Preţ: Modelul testat are un preţ de 28.000 de euro fără TVA. Dacă adăugăm opţionale, ajungem la suma de 31.500 euro fără TVA. Preţul este unul foarte bun dacă ne uităm la concurenţă. Rivalii modelului francez sunt Audi A4 Avant şi BMW Seria 3 Gran Turismo, care depăşesc lejer 40.000 de euro fără TVA, versiuni ce echivalează modelul testat. Din punctul meu de vedere, dacă analizăm design-ul şi preţul lui DS5, unicul rival este Volvo V60, care pleacă de la un preţ de 28.000 euro fără TVA și versiunea care echivalează modelul testat este D4 2.0 163 CP AT6, cu un preţ de 38.900 de euro fără TVA. Dar că să va faceţi o idee corectă despre maşină va recomand ca întotdeauna să o luaţi în test atât în oraş cât şi în afară oraşului.

Galerie foto: http://bit.ly/TestDS5poze

PRO: Design exterior şi interior, confortul scaunelor, pachetul tehnologic, motorizarea şi materialele de calitate.

CONTRA: Vizibilitatea, spaţiile de depozitare, portbagajul şi spaţiul oferit pasagerilor din spate la nivelul capului.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *