Test Drive Noua Mazda 6 2.2 CD175 Revolution: Samurai Revolution
Niponii au reusit sa ii ofere Noii Mazda 6 mult stil si inovare prin gama de tehnologii SkyActiv. Producatorul Mazda si-a indreptat toate eforturile catre cresterea performantelor, reducerea greutatii, a consumului si a emisiilor.
MOTOR/CUTIE
Motorul diesel de 2.2l cu 175 CP indeplineste deja normele euro 6 avand un raport de compresie de 14/1. Motorul este unul destul de silentios in mod eco fiind confundat adesea cu sistemul Star and Stop. Dar atunci cand soferul i-o cere, motorul este destul de sprinten, cu un cuplu de 420 Nm disponibil inca de la 1.500 RPM. Puterea distribuita este uniforma pe toata plaja de turatie ajungand la turatii inalte, de peste 5.000 RPM fara a avea senzatie de sufocare, caz rar intalnit la diesel-uri. Etajarea cutiei este lunga si precisa, favorizand consumul. Asa cum niponi ne-au obisnut cu aceste motorizari (ex: Toyota), Mazda 6 pierde prin cilindreea ridicata fata de concurenta unde media este de 2 litri referitor la taxele din tara noastra. NOTA: 4.8
CONSUM
Mazda se lauda cu un consum de 4.5l/100km dar in timpul testului am inregistrat cu 1.5l mai mult fata de cel oficial in conditii de regim alert (urban/extraurban). Per total pot spune ca este unul foarte bun luand in considerare ca avem de a face cu un sedan destul de mare. De asemenea, am apreciat sistemul Start and Stop care si-au facut pe deplin treaba. NOTA: 4.7
PERFORMANTE
Modelul testat este capabil sa atinga 100km/h in mai putin de 8 secunde si poate atinge o viteza maxima de 224km/h. Performantele masinii sunt de invidiat mai ales datorita a coeficientului aerodinamic si a greutatii scazute fata de concurenta. Stiu ca voi fi subiectiv, dar sunetul motorului in turatii inalte iti ofera o senzatie destul de speciala chiar si in a doua unde aveam o viteza de 98km/h. Dieselul este extrem de rafinat prin liniaritatea acceleratiilor si elasticitate. NOTA: 4.6
SIGURANTA
Nivelul de echipare Revolution iti ofera siguranta maxima, atat soferilor cat si a celorlalti participanti in trafic. Avertizarea parasirii benzii de mers, sistemul de atentionare a unghiului mort RVM, pilot automat, Smart City Brake – franeaza automata la o viteza de maxim 30km/h in cazul unui obstacol, sunt doar cateva sisteme de siguranta pe care producatorul nipon le propune pentru acest model. NOTA: 4.5
INOVARE
Niponii au creat un model de succes prin introducerea tehnologiilor SkyActiv, design-ul superior concurentei, motoare economice, fiabile si toate acestea la un pret competitiv. NOTA: 4.7
TEHNOLOGIE
Sincer, la acest capitol nu prea am ce sa-i reprosez avand in vedere ca regasim sistem audio BOSE cu 11 boxe si amplificator digital, geamuri electrice si oglinzi incalzite, clima duala si intuitiva, sistem multimedia tactil insotit de conexiuni USB si AUX alaturi de un HDD intern de 4GB, camera spate de marsarier si multe alte dotari. Un sistem ce merita amintit este i-ELOOP ce are rolul de ati oferi energia in urma franarii diversilor consumatori de curent (climatizare/sistem audio). NOTA: 4.6
INTERIOR
Senzatia cand am urcat in masina, neluand in considerare volanul, este ca ma aflu intr-un BMW. Mazda 6 te primeste cu un set de scaune sportive ce iti ofera o sustinere laterala foarte buna, tapiterie, schimbator si volan de piele la nivel ridicat de calitate…finisajele bordului sunt clar peste medie. Caracteristica principala a masinii este ergonomia comenzilor. Spatiul pentru picioare si cap este suficient pentru o persoana matura, atat in fata cat si in spate. Portbagajul nu este unul foarte mare, de doar 489l, sub modele precum VW Passat, Skoda Superb sau Peugeot 508. Tinuta de drum este una buna printr-o directie usoara dar precisa si o suspensie care nu te va dezamagi dar prin gropile noastre mioritice, te va zdruncina putin, suspensiile fiind destul de tari. NOTA: 4.4
EXTERIOR
Pentru mine cel putin, este clar ca am testat cea mai frumoasa masina din clasa ei. Culoarea care se potriveste este firesc nuanta de rosu din test care costa 650 euro fata cea din standard. Jantele de 19″ o face extrem de atragatoare. Sincer sa va spun, la cat de bine arata acest model, mai exact cel testat, face din concurenta sa para invechita la acest capitol. NOTA: 4.9
PRET
Modelul testat este echiparea de varf, adica Mazda CD175 SKYACTIV versiunea REVOLUTION care costa 29.890 euro cu tva inclus. Pentru inca 3.300 euro te poti bucura sistemul de evitare a obstacolelor (SCBS), sistemul de franare automata sau pilotul automat adaptiv. La prima vedere, varful de gama pare destul de scump dar o data ce vei analiza oferta concurentei vei realiza ca nu este chiar asa. Apropiat de pretul Mazdei 6 gasim Honda Accord 2.2i-DTEC Ellegance (27.270 euro), Hyundai i40 1.7CRDi 136CP Supreme+ (25.610 euro) sau Skoda Superb 2.0 TDi 170 CP Elegance (29.612 euro), dar Noua Mazda 6 compenseaza prin oferta de dotari mult mai bogata decat a rivalilor. Incepand cu acest test drive, va vom oferi si solutii de finantare prin partenerul nostru www.leasingfocsani.ro. Pentru Mazda 6 CD 175 Revolution, in cazul finantarii in leasing, va recomandam oferta BCR LEASING „Start Raliu 2013”. Cu un avans de 25%, perioada 4 ani, valoarea reziduala 0, rata de leasing lunara este de 558 euro (TVA inclus) si veti beneficia de 6 luni gratuit la asigurarea „Full CASCO” oferita prin Omniasig. Pentru mai multe informatii si solutii de finantare accesati www.leasingfocsani.ro. De asemenea puteti vizita site-ul dealerului la adresa: http://dealers.mazda.ro/irmex.
NOTA: 4.5
PRO: Design extrem de atragator, motor economic si in aceeasi masura sprinten, directie reusita, cutia de viteze, spatiu, interior.
CONTRA: Vizibilitate, rigiditatea suspensiilor, afisajul sistemului multimedia si ornamentul visiniu la interior care nu cred ca se potriveste.