11

Test Drive Noua Mazda 6 2.2 CD175 Revolution: Samurai Revolution

 

Niponii au reusit sa ii ofere Noii Mazda 6 mult stil si inovare prin gama de tehnologii SkyActiv. Producatorul Mazda si-a indreptat toate eforturile catre cresterea performantelor, reducerea greutatii, a consumului si a emisiilor.
 
MOTOR/CUTIE
 
Motorul diesel de 2.2l cu 175 CP indeplineste deja normele euro 6 avand un raport de compresie de 14/1. Motorul este unul destul de silentios in mod eco fiind confundat adesea cu sistemul Star and Stop. Dar atunci cand soferul i-o cere, motorul este destul de sprinten, cu un cuplu de 420 Nm disponibil inca de la 1.500 RPM. Puterea distribuita este uniforma pe toata plaja de turatie ajungand la turatii inalte, de peste 5.000 RPM fara a avea senzatie de sufocare, caz rar intalnit la diesel-uri. Etajarea cutiei este lunga si precisa, favorizand consumul. Asa cum niponi ne-au obisnut cu aceste motorizari (ex: Toyota), Mazda 6 pierde prin cilindreea ridicata fata de concurenta unde media este de 2 litri referitor la taxele din tara noastra. NOTA: 4.8

 

 

CONSUM
 
Mazda se lauda cu un consum de 4.5l/100km dar in timpul testului am inregistrat cu 1.5l mai mult fata de cel oficial in conditii de regim alert (urban/extraurban). Per total pot spune ca este unul foarte bun luand in considerare ca avem de a face cu un sedan destul de mare. De asemenea, am apreciat sistemul Start and Stop care si-au facut pe deplin treaba. NOTA: 4.7

 

 

PERFORMANTE
 
Modelul testat este capabil sa atinga 100km/h in mai putin de 8 secunde si poate atinge o viteza maxima de 224km/h. Performantele masinii sunt de invidiat mai ales datorita  a coeficientului aerodinamic si a greutatii scazute fata de concurenta. Stiu ca voi fi subiectiv, dar sunetul motorului in turatii inalte iti ofera o senzatie destul de speciala chiar si in a doua unde aveam o viteza de 98km/h. Dieselul este extrem de rafinat prin liniaritatea acceleratiilor si elasticitate. NOTA: 4.6

 

 

SIGURANTA
 
Nivelul de echipare Revolution iti ofera siguranta maxima, atat soferilor cat si a celorlalti participanti in trafic. Avertizarea parasirii benzii de mers, sistemul de atentionare a unghiului mort RVM, pilot automat, Smart City Brake – franeaza automata la o viteza de maxim 30km/h in cazul unui obstacol, sunt doar cateva sisteme de siguranta pe care producatorul nipon le propune pentru acest model. NOTA: 4.5

 

 

INOVARE
 
Niponii au creat un model de succes prin introducerea tehnologiilor SkyActiv, design-ul  superior concurentei, motoare economice, fiabile si toate acestea la un pret competitiv. NOTA: 4.7

 

 

TEHNOLOGIE
 
Sincer, la acest capitol nu prea am ce sa-i reprosez avand in vedere ca regasim sistem audio BOSE cu 11 boxe si amplificator digital, geamuri electrice si oglinzi incalzite, clima duala si intuitiva, sistem multimedia tactil insotit de conexiuni USB si AUX alaturi de un HDD intern de 4GB, camera spate de marsarier si multe alte dotari. Un sistem ce merita amintit este i-ELOOP ce are rolul de ati oferi energia in urma franarii diversilor consumatori de curent (climatizare/sistem audio). NOTA: 4.6

 

 

INTERIOR
 
Senzatia cand am urcat in masina, neluand in considerare volanul, este ca ma aflu intr-un BMW. Mazda 6 te primeste cu un set de scaune sportive ce iti ofera o sustinere laterala foarte buna, tapiterie, schimbator si volan de piele la nivel ridicat de calitate…finisajele bordului sunt clar peste medie. Caracteristica principala a masinii este ergonomia comenzilor. Spatiul pentru picioare si cap este suficient pentru o persoana matura, atat in fata cat si in spate. Portbagajul nu este unul foarte mare, de doar 489l, sub modele precum VW Passat, Skoda Superb sau Peugeot 508. Tinuta de drum este una buna printr-o directie usoara dar precisa si o suspensie care nu te va dezamagi dar prin gropile noastre mioritice, te va zdruncina putin, suspensiile fiind destul de tari. NOTA: 4.4

 

 

EXTERIOR
 
Pentru mine cel putin, este clar ca am testat cea mai frumoasa masina din clasa ei. Culoarea care se potriveste este firesc nuanta de rosu din test care costa 650 euro fata cea din standard. Jantele de 19″ o face extrem de atragatoare. Sincer sa va spun, la cat de bine arata acest model, mai exact cel testat, face din concurenta sa para invechita la acest capitol. NOTA: 4.9

 

 

PRET
 
Modelul testat este echiparea de varf, adica Mazda CD175 SKYACTIV versiunea REVOLUTION care costa 29.890 euro cu tva inclus. Pentru inca 3.300 euro te poti bucura sistemul de evitare a obstacolelor (SCBS), sistemul de franare automata sau pilotul automat adaptiv. La prima vedere, varful de gama pare destul de scump dar o data ce vei analiza oferta concurentei vei realiza ca nu este chiar asa. Apropiat de pretul Mazdei 6 gasim Honda Accord 2.2i-DTEC Ellegance (27.270 euro), Hyundai i40 1.7CRDi 136CP Supreme+ (25.610 euro) sau Skoda Superb 2.0 TDi 170 CP Elegance (29.612 euro), dar Noua Mazda 6 compenseaza prin oferta de dotari mult mai bogata decat a rivalilor. Incepand cu acest test drive, va vom oferi si solutii de finantare prin partenerul nostru www.leasingfocsani.ro. Pentru Mazda 6 CD 175 Revolution, in cazul finantarii in leasing, va recomandam oferta BCR LEASING „Start Raliu 2013”. Cu un avans de 25%, perioada 4 ani, valoarea reziduala 0, rata de leasing lunara este de 558 euro (TVA inclus) si veti beneficia de 6 luni gratuit la asigurarea „Full CASCO” oferita prin Omniasig. Pentru mai multe informatii si solutii de finantare accesati www.leasingfocsani.ro. De asemenea puteti vizita site-ul dealerului la adresa: http://dealers.mazda.ro/irmex. NOTA: 4.5

 

 

PRO: Design extrem de atragator, motor economic si in aceeasi masura sprinten, directie reusita, cutia de viteze, spatiu, interior.
 
CONTRA: Vizibilitate, rigiditatea suspensiilor, afisajul sistemului multimedia si ornamentul visiniu la interior care nu cred ca se potriveste.
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

11 COMMENTS

  1. Anonymous

    Foarte bun review vostru baieti! Prea scumpa pentru mine 🙂

  2. Anonymous

    offf doamne!

  3. Anonymous

    superba spatioasa motor de vis si economic…mazda 6?

  4. Anonymous

    ma intereseaza o oferta si o finantare in leasing.

  5. Anonymous

    am condus si eu masina , exterior frumos , interiorul este o copie stearsa si urata dupa un serie 5 , iar directia si suspensia lasa de dorit. o alta supriza a fost motorul care pare foarte gatuit pentru caii putere declarati. eu conduc un pasat 2 l tdi 2007 de 140 cai si trage mai bine pasatul

    1. Robert Drilea

      Unele aspecte le-ai surprins foarte bine. Insa legat de performantele masinii eu zic ca nu este chiar asa. Ele sunt foarte bune in comparatie cu rivalii ei si trebuie sa tii cont ca motorul corespunde normelor de poluare euro 6 iar modelul amintit de tine este euro 4.

    2. Anonymous

      Nu are importanta ce euro e motorul. Caii putere si cuplul motor sunt unitati de masura standardizate pentru motoare si nu are nici o legatura euro6 sau euro4.
      Asa ca … ori mazda a declarat puteri din burta , ori motorul este foarte slab.

    3. Anonymous

      Ori tu esti unul din cei multi care sustin ca passat-ul e cel mai bun, e nemtesc, etc.

      Am mers si eu la test drive cu mazda 6 si cu ultimul passat 2.0, 140cp si mazda 6 este mai agil. Si cifrele spun asta, si masina se simte mai agila. Mazda 6 este mai usoara si are mai multi CP.

    4. Robert Drilea

      Intr-adevar, Mazda 6 este o masina reusita dar asa cum ai amintit…ar trebui sa o comparam cu Passat asa ca va invit saptamana viitoare sa urmariti primele noastre impresii pe pagina de facebook: https://www.facebook.com/eblogauto (asteptam si un like) ca apoi sa publicam rezultatele finale pe blog 😉

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *