0

Test Drive Nissan Micra 1.2 litri benzina DIG-S cu Stop&Start

Orasele devin din ce in ce mai aglomerate si incepe sa fie evident ca masinile compacte devin mai practice ca oricand. Totusi, o masina compacta buna trebuie sa fie si practica in acelasi timp. Sa vedem daca Nissan Micra reuseste sa treaca testul!

Motor/Cutie: Cam cat de uimiti ati fi daca v-as spune ca modelul Micra testat de noi avea sub capota un motor cu 4 cilindri in linie, doua turbine si un numar de cai-putere din 3 cifre? Da, si eu as fi fost uimit, dar nu este cazul. Motorizarea pe care am testat-o noi este de fapt una pe benzina, 1.2 litri, 3 cilindri, 98 de cai putere, alaturata unei cutii automate CVT. De ajuns cat sa propulseze micuta masina prin oras, reusind chiar sa o faca sa fie sprintena la plecarile de la semafor. Aceste performante sunt ajutate si de faptul ca masina este usoara, asa ca motorul nu trebuie sa faca eforturi prea mari pentru a muta caroseria de colo-colo. Cutia CVT este un pic elastica, dar se potriveste per total cu caracterul masinii, facand-o sa fie usor de condus in majoritatea situatiilor in care se va afla in oras. Plecarile de la semafor sunt chiar o placere in Nissan Micra: cutia cupleaza imediat iar masa redusa a masinii permite motorului sa fie pe cat de eficient posibil atat ca performante, cat si din punct de vedere al consumului.

nissan-micra-2016 (2)

Consum: Pentru inceput, sa va spun cum am folosit masina pe perioada testelor noastre: 95% din timp am mers in oras, restul de 5% fiind facuti pe centura sau la drumuri cu viteza constanta. Prin urmare, o sa judecam consumul acestei masini din punctul de vedere al consumului urban dat de producator. Nissan estimeaza pentru Micra un consum urban de 6.1 litri/ 100 km, dar noi am reusit un consum de 7.8 litri, avand functional si sistemul Stop-Start. Pentru o masina pe benzina, e destul de economica. Pentru o masina de clasa compacta pe benzina nu e cel mai stralucit consum… sa zicem ca am fi preferat sa nu treaca de 7 litri/100 km.

Performante: Nu am condus sportiv aceasta masina, in ciuda faptului ca pe schimbatorul de viteze se afla un buton bine ascuns care activeaza modul “Sport”. Are nevoie Nissan Micra de un astfel de mod? Nu, nu cred ca are si nici nu se simte vreo diferenta prea mare atunci cand il activezi. Da, apare in bord un martor “Sport”, dar nu cred ca are si vreun alt efect acest buton misterios. Totusi, Micra reuseste sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 11.8 secunde, atingand o viteza maxima de 175 km/h. Masa redusa o face sprintena in oras, dar motorul mic o face sa ramana fara aer la viteze mai mari.

nissan-micra-2016 (5)

Siguranta: Exista un motiv foarte intemeiat pentru care SUV-urile compacte si crossover-urile se vand intr-una in ultima vreme: siguranta. Ca atare, Nissan Micra nu are 5 stele Euro NCAP, ci are 4. O masina mai joasa si mai usoara asa cum este micuta Micra nu poate sa tina piept fratilor mai mari cand vine vorba de siguranta. Totusi, masina are airbag-uri pentru sofer si pasager si airbag-uri laterale tip cortina. Acestor sisteme de siguranta li se adauga si ABS + ESP… Si cam asta e. Pentru o masina compacta, chiar si cele 4 stele Euro NCAP reprezinta un punct forte.

Vezi si alte teste cu modele NISSAN

Inovare: La acest capitol, putem aminti de sistemul care masoara locul de parcare care are grija ca soferul sa nu incerce degeaba o parcare laterala care nu este posibila din punct de vedere al dimensiunilor masinii. Cum functioneaza? Indata ce sistemul e pornit, soferul poate selecta partea pe care vrea sa parcheze folosind semnalizatorul. Apoi, masina foloseste senzori pentru “masura” spatiile dintre masinile parcate pe partea pe care vrea soferul sa parcheze si afiseaza un “OK” in bord atunci cand un loc prielnic a fost gasit. Dupa toate acestea, conducatorul auto poate incepe manevrele aferente unei parcari laterale.

nissan-micra-2016 (4)

Tehnologie: Am fost placut surprins sa vad ca Micra era mai plina de tehnologie decat as fi crezut initial. Pentru inceput, pe consola centrala m-a intampinat sistemul Nissan Connect – sistemul de infotainment bine cunoscut al contructorului nipon. Nissan Connect e usor de folosit si dispune de o interfata intuitiva. Din punct de vedere al conexiunii, masina dispune de Bluetooth, mufa AUX si USB. In echiparea noastra masina avea un sistem audio cu 6 boxe care se auzea destul de bine. Tot aici intra si sistemul amintit la capitolul anterior – sistemul de masurare a locului de parcare. Pe motorizarea noastra am avut disponibil si sistemul Stop&Start care poate fi oprit la dorinta soferului.

Interior: Interioriul lui Micra este un loc foarte primitor. Materialele folosite nu sunt neaparat din cele mai premium, dar design-ul este bine gandit, avand in vedere ca aceasta masina este destinata in principal publicului feminin. Culoarea si formele interiorului adauga la sentimentul general ca Micra este mai mult pentru dame decat pentru domni. Dupa cum va asteptati, spatiul in aceasta masina este limitat: cei din fata cu siguranta au mai mult loc decat cei din spate. Un lucru care m-a uimit este ca bancheta din spate nu este rabatabila in varianta de baza a acestei masini. Avand in vedere dimensiunile reduse, as fi crezut ca aceasta facilitate ar putea fi acordata de constructorul nipon chiar si pe varianta de baza. Portbagajul e destul de incapator, avand o capacitate totala de 265 de litri, astfel ca ai destul loc pentru cumparaturile de la sfarsitul saptamanii. Totusi, este mai mic decat cel al Toyotei Yaris care are 286 de litri.

nissan-micra-2016 (3)

Exterior: Fata de modelul anterior, Micra facelift arata mai bine, avand linii mai frumos definite. Chiar si asa, nu exista nicio indoiala: aceasta este o masina pentru sexul frumos – nu neaparat datorita dimensiunilor reduse ce o fac usor de condus, dar si datorita aspectului exterior un pic efeminat.

Pret: Modelul testat de noi ajunge la un pret total de 19.643 euro. Pare mult pentru o masina asa mica, dar este varianta de top cu toate optionalele. Micra porneste de undeva de la 9.560 euro, asa ca pe undeva prin lista de echipari va fi cu siguranta o varianta ce ofera un raport pret/calitate bun. Ca idee, Toyota Yaris porneste de la 9.900 euro.

Vezi galeria foto completa a testului cu Nissan Micra

Pro: design interior, design exterior, motorul

Contra: cutia automata, portbagajul, consumul

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *