0

Test Drive Mercedes-Benz Clasa V

MOTOR/CUTIE: La invitatia SF-TEX Galati (www.sftex.mercedes-benz.ro), am ales sa testam noua clasa V de la Mercedes-Benz, mai exact varful de gama V250 CDi BlueTec AVANTGARDE cu motor diesel de 2.2l ce dezvolta 190 CP si un cuplu de 440 Nm. Dinamica masinii are o tenta usor sportiva poate si datorita cutiei automate 7G Tronic Plus. Datorita motorului si cutii, va recomandam sa conduceti aceasta masina pentru ca se merita. Cutia schimba lin si insesizabil iar motorul iti ofera un confort sporit ce fac calatoriile lungi o placere.

CONSUM: Mercedes-Benz V250 CDi obtine un consum mai mare decat V220 CDi cu 0.3l/100 km, o diferenta foarte mica. De asemenea, sa nu uitam ca V250 BlueTec inlocuieste V6 de 3l care consuma mai mult si care avea o greutate mult mai mare. In cartea tehnica, avem un consum mediu de 6l/100km dar noi am atins unul de 8l/100km in modul Eco, in regim urban/extraurban si cu optiunea Start/Stop activata.

PERFORMANTE: Fiind gama de varf de la Mercedes-Benz Clasa V, acceleratia de 0-100 km/h se atinge in onorabilul 9.4 secunde iar viteza maxima este de 206 km/h.

SIGURANTA: La testele EuroNCAP, Mercedes-Benz Clasa V a obtinut 5 stele iar sistemele de siguranta sunt intalnite si pe modelul Clasa S, cum ar fi: Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, Attention Assist – senzor de oboseala, Active Park Assist – senzori de parcare cu parcare automata si camera de 360 grade, DistronicPlus, Collision Prevention Assist, Traffic Sign Assist sau inventia Mercedes, LED Intelligent Light Sustem cu Adaptive Highbeam Assist.

INOVATIA: Pe langa faptul ca avem o noua clasa, Mercedes-Benz are acum la Clasa V luneta indepedenta de la hayon. Aceasta se poate deschide separat oferind o facilitate foarte utila in cazul parcarilor aglomerate. Deschiderea hayon-ului se poate face chiar si electronic prin apasarea unui buton.

TEHNOLOGIE: Marea majoritate a echipamentelor sunt imprumutate de la Clasa S. Pe langa cele care le-am amintim la capitolul siguranta, mai putem aminti numeroase mufe USB, display generos pe consola centrala, un sistem audio performant cu cate doua difuzoare joase fata/spate si 20 CD player, sistem de navigatie cu Garmin MAP Pilot, climatizare in 3 moduri: Focus, Medium si Diffuse, si acestea sunt doar cateva dintre ele.

INTERIOR: Fata de vechiul Viano, Mercedes-Benz Clasa V iti ofera mai mult lux si este de apreciat gradul de silentiozitate. De asemenea, ne-a impresionat manevrabilitatea si cat de bine se intelege directia cu suspensia pentru ati oferi un grad maxim de confort. Pentru noi este clar ca cei de la Mercedes-Benz incearca prin noua Clasa V sa ofere clientilor de Clasa R (ce a fost scoasa anul trecut din productie) o alternativa. Fiind un MPV de lux, nu are rost sa spunem ca la capitolul spatiu este perfect pentru o familie numeroasa iar luand in calcul si rafinamentul, se potriveste perfect mediului de afaceri.

EXTERIOR: Mercedes-Benz Clasa V inlocuieste modelul Viano de la care preia multe caracteristici tehnice dar cu un nou design frontal, mult mai agresiv si de actualitate. Noul model ne place si e clar „Mercedesul MPV-lor”.

GALERIE FOTO – MERCEDES-BENZ CLASA V

PRET: Noua Clasa V are ca scop sa acopere golul lasat prin scoaterea din productie a Clasei R oferind clientilor acelasi spatiu si rafinament. Pretul de pornire a Clasei V incepe de la 37.019 euro cu TVA pentru varianta V200 CDi de 136 CP cu cutie manuala in 6 rapoarte si ajunge la 41.962 euro cu TVA pentru varful de gama V250 CDi de 190 CP cu cutie automata in 7G fara optionale. Modelul testat de noi are un pret de 57.807 euro cu TVA inclus. Concurentul direct a modelului testat de noi este VW T5 Multivan nivelul de echipare 4MOTION CL KR Comfortline cu motorul de 2.0l si 180 CP cuplat la o cutie DSG in 7 rapoarte ce are un pret de 48.436 euro cu TVA (mai mare cu 6.474 euro decat pretul standard V250 CDi AVANTGARDE). Astfel, Mercedes-Benz Clasa V devine o varianta serioasa mai ale ca are un pret foarte bun fata de concurenta.

PRO: Design exterior, lux si rafinament, motorizare puternica, manevrabilitate, confort sporit si cutia 7GTronic Plus este foarte rafinata.

CONTRA: Rezervor mic (57l), dotarile importante sunt optionale si tractiunea spate.

Parteneri: SF Tex Galati – dealer Mercedes-Benz (www.sftex.mercedes-benz.ro), F64.ro, AHE Holding (www.ahe-holding.ro) si Altdorf Tehnik.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *