0

Test Drive Mercedes-Benz A45 AMG: Hot Hach Killer

Săptămâna aceasta am primit în teste de la SF TEX Galați – dealer Mercedes Benz Galati, cel mai puternic hot hatch din lume.  Cifrele și senzațiile pe care ni le-a oferit sunt fantastice și ne-a facut să ne îndrăgostim instantaneu de ea. Dar haide să vă prezentăm review-ul nostru despre acest model…

MOTOR/CUTIE:  Modelul testat poartă numele de A45 AMG Edition 1 4MATIC.  Puterea motorului este incredibilă și dezvoltă 360 CP cu 450 Nm disponibili de la 2000 RPM. Motorul este unul biturbo de doar 2.0l (1991cmc) care îndeplinește normele de poluare Euro6 și are un raport CP/l incredibil de doar 181CP/l. Astfel, A45 AMG devine cel mai puternic A Klasse construit vreodată, cel mai puternic hot hatch și reușește să bată fără drept de apel concurența reprezentată de Audi RS – 300 CP și BMW M1 – 320CP. Pentru a reuși să controleze această forță, Mercedes a pus pe model o tracțiune integrală tip 4MATIC cu un sistem de răcire ce se regăsește și pe SLS. Pentru a amplifica tenta sportivă mașina are un sistem de evacuare special dezvoltat de AMG, cilindri modificați, suspensii sport și un sistem ESP destul de complex asistat de Curve Dynamic Assist ce face ca modelul testat să rămână fixată de asfalt.  Toate acestea sunt cuplate la o cutie automată în 7 rapoarte tip SpeedShift.

CONSUM: Pe hârtie avem un consum de 7.1 mixt (9.1 urban/5.9 extraurban) însă noi am realizat un consum 14l/100km în regim exclusiv sportiv. Considerăm a fi un consum corect și bun raportat la performanțele obținute.

PERFORMANȚE:  La acest capitol, modelul testat ne face să îi oferim nota maximă pentru că performanțele pe care le înregistrează în clasa lui sunt fantastice. Astfel, accelerația de la 0-100km/h o obține în doar 4.6 secunde iar viteza maximă este de 250km/h, limitată electronic.

SIGURANȚA: Nu e o surpriză pentru nimeni când spunem că A45 AMG a primit 5 stele de la EuroNCAP. Sistemele de siguranță sunt multiple dar amintim o parte dintre ele: șapte airbaguri, controlul stabilității, frâne adaptive cu semnalizare de urgență, sistem Attention Assist, camera marșarier, senzor unghi mort  și senzori de oboseală.

GALERIE FOTO COMPLETA!

INOVARE: În mod clar, punctul forte al modelului Mercedes-Benz A45 AMG este motorul de 2.0l cu cei 360 CP și cutia de viteze care oferă schimbări de trepte rapide și liniare, fără lag sau întreruperi de accelerație. Accelerația te împinge puternic în scaun și singurul lucru la care te poți gândi este cât de sigure îi sunt frânele.

TEHNOLOGIE: O dată ce esti fascinant de performanţele motorului AMG, este greu să îţi mai concentrezi atenţia către gadgeturile maşinii. Totuși, de remarcat ar putea fi sistemul de sonorizare Harman Kardon Logic 7 care impresionează pentru acuratețea sunetului.

INTERIOR: Posibilitățile de personalizare sunt multiple. Ce am remarcat în mod special sunt scaunele tip sport din piele Artico, volanul multifuncțional completat cu padele și bordul acoperit cu fibră de carbon. Portbagajul se încadrează în limitele clasei cu un volum de 341l.

EXTERIOR: Design-ul exterior arată foarte bine în comparație cu vechea generație a Clasei A. Modelul A45 AMG vine cu un pachet aerodinamic AMG cu grilă “twin-blade”, oglinzi laterale, difuzor față, ornamente pe praguri, jante de 19”, eșapament dublu cromat și eleronul destul de generos ce te face să crezi că ești pilot și nu sofer.

PREȚ: SF TEX Galați ne-a comunicat un preț de pornire de 41.145 euro fără TVA la care am adăugat niște opționale de 15.815 euro fără TVA. Astfel, modelul testat de noi – Mercedes-Benz A45 AMG 4MATIC Edition 1, ajunge la incredibila sumă de … țineți-vă bine, 70.630,40 euro cu TVA inclus. Oferta completă a acestui model o găsiți aici. Rivalii direcți, BMW 3.0 M135i xDrive cu 320 CP/ 450 Nm are un preț de 48.360 euro fără TVA iar Audi S3 Sportback 2.0 TFSi Stronic6 Quattro 300 CP/ 380 Nm are un preț de doar 45.501 euro fătă TVA. Acum, dacă ai bani să iți cumperi un A45 AMG, cumpărăți-l! Se merită!

PRO: performanțe incredibile ale motorului, manevrabilitate și senzația de la volan.

CONTRA: cost de achiziție și consum.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *