Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Mazda CX5 2.2 Diesel Bi-Turbo CD150: Attraction San!

Saptamana trecuta am prezentat testul cu Noua Mazda 6 pentru ca o consider cel mai frumos model Mazda si care prezinta cel mai bine tehnologiile SkyActiv. Dar deschizatorul de drumuri a fost modelul Mazda CX5.

 


MOTOR/CUTIE

Modelul testat a fost cel de 2.2l diesel bi-turbo, versiunea CD150 cu o putere de 150 CP si un cuplu de 380Nm inca de la 1.800 RPM. Asa cum am prezentat si la noua Mazda 6, raportul de compresie este de 14/1 ce transforma motorul intr-unul foarte elastic. De asemenea, motorul are o greutate mica raportat la concurenta…ceea ce face ca consumul sa fie si el redus dar cu acceleratii rapide si cu un ruliu scazut. Motorul este sustinut si de una dintre cele mai bune cutii de viteze pe care le-am testat…rapoartele sunt bine etajate si cu o cursa scurta a levierului. NOTA: 4.7

 


CONSUM

Prin tehnologiile SkyActiv, Mazda a incercat sa creasca performantele motoarelor, sa reduca consumul si emisiile poluante. Astfel, consumul ajunge la valori sub media concurentilor directi, adica 5.2l/100 km unde media rivalilor din clasa atinge valoare de 6.5-7l/100km. NOTA: 4.7

 


PERFORMANTE

Performantele modelului se incadreaza in normal, cu o acceleratia de la 0 la 100km/h in 9.4 sec si o viteza maxima de 197 km/h. Valorile sunt asemanatoare cu modele precum Hyundai ix35, Opel Antara, Renault Koleos, Honda CR-V dar inferioare fata de modele precum VW Tiguan. NOTA: 4.5

 


SIGURANTA:

A trecut cu brio testele EuroNCAP unde a fost remarcat sistemul RVM care monitorizeaza traficul din spatele masinii si unghiurile moarte. De asemenea, pe langa cele 5 stele de siguranta si un procentajul ridicat privind protectia adultilor (94%), CX5 se mai lauda cu 6 airbaguri, sistem de control al stabilitati si tractiuni, asistenta la plecarea…NOTA: 4.5
 


INOVARE

Tehnologia SkyActiv face ca motoarele Mazda sa fie mai performante reducand consumul si emisiile.  Impresioneaza si sistemul i-Stop ce il gasesti ca dotare standard si care ajuta la reducerea combustibilului prin oprirea motorului la stationari. Acest sistem este unul dintre cele mai bune tip „start and stop” pe care le-am testat, motorul iti porneste rapid sau nici nu sesizezi oprirea acestuia….NOTA: 4.8

 


TEHNOLOGIE:

Pe langa cele ce tin de tehnologia SkyActiv si siguranta, amintesc aici de sistemul multimedia si audio Bose si cel de navigatie TomTom tactil…ce par a fi preluate dupa BMW sau Mercedes Benz…dar cu preturi net inferioare…NOTA: 4.4

 


INTERIOR

Masina nu impresioneaza prin spatiu, fata de rivali, dar ai destul loc pentru cap si genunchi. Amplasarea butonului de Start al motorului este prost pozitionat, el fiind ascuns in spatele comenzilor pentru stergatoare. In rest totul este la superlativ, impresioneaza calitatea materialelor, comenzile de pe volan si pe consola centrala care sunt bine plasate si intuitive, portbagajul este unul destul de practic si incapator cu un volum de 503l. Vizibilitatea la volan este una buna, cu suprafete vitrate mari la care te ajuta si senzorii de parcare insa la viteze mari…sticla oglinzilor retro se misca. NOTA: 4.5

 


EXTERIOR

Mazda CX5 preia tema design-ului nipon KODO – Sufletul miscarii care inspira „forta si miscarile fine ale ghepardului”. Pentru mine este destul de clar ca producatorul Mazda incearca prin noile modele sa produca emotie si rafinament. Elementele noi ale design-ului sunt placute ceea ce fac din noul CX5 un SUV foarte atragator. Ca un minus, culoarea disponibila pe masina de test drive nu o recomand…cea care se potriveste perfect este albastru asa cum pentru Mazda 6 culoarea ei este rosu. NOTA: 4.5

 


PRET

Pretul modelului testat este de 30.390 euro tva inclus. Pretul este unul foarte bun tinand cont ca rivalii au preturi mai ridicate dar nu cu acelasi dotari cu care se lauda CX5. Spre exemplu Honda CR-V 2.2 d Lifestyle 37.684 euro sau Toyota RAV4 2.2 D-4D Luxury 35.632 euro. Partenerul nostru, www.leasingfocsani.ro, ne-a oferit si urmatoarea solutie de finantare…”in cazul finantarii in leasing, va recomandam oferta BCR LEASING „Start Raliu 2013”. Cu un avans de 25%, perioada 4 ani, valoarea reziduala 0, rata de leasing lunara este de 567 euro (TVA inclus) si veti beneficia de 6 luni gratuit la asigurarea „Full CASCO” oferita prin Omniasig.”. NOTA: 4.5

 

 

PRO: Recomand familistilor sau femeilor (daca tot e la moda :D), confortabila pe distante lungi, design, motor, consum, calitatea materialelor si a finisajelor.
CONTRA: Recomand ca traseele off road sa fie de grad mediu, vibratii puternice pe oglinzile retrovizoare, calitatea imaginii de la display.

AUTOR:

TAGS: cx5, mazda, test drive,

reclama