19

Test Drive Mazda CX5 2.2 Diesel Bi-Turbo CD150: Attraction San!

Saptamana trecuta am prezentat testul cu Noua Mazda 6 pentru ca o consider cel mai frumos model Mazda si care prezinta cel mai bine tehnologiile SkyActiv. Dar deschizatorul de drumuri a fost modelul Mazda CX5.

 


MOTOR/CUTIE

Modelul testat a fost cel de 2.2l diesel bi-turbo, versiunea CD150 cu o putere de 150 CP si un cuplu de 380Nm inca de la 1.800 RPM. Asa cum am prezentat si la noua Mazda 6, raportul de compresie este de 14/1 ce transforma motorul intr-unul foarte elastic. De asemenea, motorul are o greutate mica raportat la concurenta…ceea ce face ca consumul sa fie si el redus dar cu acceleratii rapide si cu un ruliu scazut. Motorul este sustinut si de una dintre cele mai bune cutii de viteze pe care le-am testat…rapoartele sunt bine etajate si cu o cursa scurta a levierului. NOTA: 4.7

 


CONSUM

Prin tehnologiile SkyActiv, Mazda a incercat sa creasca performantele motoarelor, sa reduca consumul si emisiile poluante. Astfel, consumul ajunge la valori sub media concurentilor directi, adica 5.2l/100 km unde media rivalilor din clasa atinge valoare de 6.5-7l/100km. NOTA: 4.7

 


PERFORMANTE

Performantele modelului se incadreaza in normal, cu o acceleratia de la 0 la 100km/h in 9.4 sec si o viteza maxima de 197 km/h. Valorile sunt asemanatoare cu modele precum Hyundai ix35, Opel Antara, Renault Koleos, Honda CR-V dar inferioare fata de modele precum VW Tiguan. NOTA: 4.5

 


SIGURANTA:

A trecut cu brio testele EuroNCAP unde a fost remarcat sistemul RVM care monitorizeaza traficul din spatele masinii si unghiurile moarte. De asemenea, pe langa cele 5 stele de siguranta si un procentajul ridicat privind protectia adultilor (94%), CX5 se mai lauda cu 6 airbaguri, sistem de control al stabilitati si tractiuni, asistenta la plecarea…NOTA: 4.5
 


INOVARE

Tehnologia SkyActiv face ca motoarele Mazda sa fie mai performante reducand consumul si emisiile.  Impresioneaza si sistemul i-Stop ce il gasesti ca dotare standard si care ajuta la reducerea combustibilului prin oprirea motorului la stationari. Acest sistem este unul dintre cele mai bune tip „start and stop” pe care le-am testat, motorul iti porneste rapid sau nici nu sesizezi oprirea acestuia….NOTA: 4.8

 


TEHNOLOGIE:

Pe langa cele ce tin de tehnologia SkyActiv si siguranta, amintesc aici de sistemul multimedia si audio Bose si cel de navigatie TomTom tactil…ce par a fi preluate dupa BMW sau Mercedes Benz…dar cu preturi net inferioare…NOTA: 4.4

 


INTERIOR

Masina nu impresioneaza prin spatiu, fata de rivali, dar ai destul loc pentru cap si genunchi. Amplasarea butonului de Start al motorului este prost pozitionat, el fiind ascuns in spatele comenzilor pentru stergatoare. In rest totul este la superlativ, impresioneaza calitatea materialelor, comenzile de pe volan si pe consola centrala care sunt bine plasate si intuitive, portbagajul este unul destul de practic si incapator cu un volum de 503l. Vizibilitatea la volan este una buna, cu suprafete vitrate mari la care te ajuta si senzorii de parcare insa la viteze mari…sticla oglinzilor retro se misca. NOTA: 4.5

 


EXTERIOR

Mazda CX5 preia tema design-ului nipon KODO – Sufletul miscarii care inspira „forta si miscarile fine ale ghepardului”. Pentru mine este destul de clar ca producatorul Mazda incearca prin noile modele sa produca emotie si rafinament. Elementele noi ale design-ului sunt placute ceea ce fac din noul CX5 un SUV foarte atragator. Ca un minus, culoarea disponibila pe masina de test drive nu o recomand…cea care se potriveste perfect este albastru asa cum pentru Mazda 6 culoarea ei este rosu. NOTA: 4.5

 


PRET

Pretul modelului testat este de 30.390 euro tva inclus. Pretul este unul foarte bun tinand cont ca rivalii au preturi mai ridicate dar nu cu acelasi dotari cu care se lauda CX5. Spre exemplu Honda CR-V 2.2 d Lifestyle 37.684 euro sau Toyota RAV4 2.2 D-4D Luxury 35.632 euro. Partenerul nostru, www.leasingfocsani.ro, ne-a oferit si urmatoarea solutie de finantare…”in cazul finantarii in leasing, va recomandam oferta BCR LEASING „Start Raliu 2013”. Cu un avans de 25%, perioada 4 ani, valoarea reziduala 0, rata de leasing lunara este de 567 euro (TVA inclus) si veti beneficia de 6 luni gratuit la asigurarea „Full CASCO” oferita prin Omniasig.”. NOTA: 4.5

 

 

PRO: Recomand familistilor sau femeilor (daca tot e la moda :D), confortabila pe distante lungi, design, motor, consum, calitatea materialelor si a finisajelor.
CONTRA: Recomand ca traseele off road sa fie de grad mediu, vibratii puternice pe oglinzile retrovizoare, calitatea imaginii de la display.
Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

19 COMMENTS

  1. Anonymous

    SUVul perfect!

  2. Anonymous

    Neasteptat de obiectiva comparatia la motor: acceleratie de la 0-100 in 9.4 sec, viteza maxima 197 km/h, inferioare celor de pe Tiguan, 10.2 cu 186; Am auzit cum ca Ponta cauta angajati la Statistica. Succes!

    „Masina nu impresioneaza prin spatiu, fata de rivali”. La dimensiuni apropiate, are cel mai mare interior din segment.

    „Amplasarea butonului de Start al motorului este prost pozitionat, el fiind ascuns in spatele comenzilor pentru stergatoare.” Dincolo de exprimarea deficitara, pozitionarea este aceeasi cu 99% din masini. Iar avand in vedere ca nu are cheie fizica, nu reprezinta un impediment.

  3. Robert Drilea

    Anonimule, deja esti un brand pe blog….

    1. Nu a zis nimeni ca are cheie fizica, butonul de pornire a motorului nu are cea mai buna pozitie…

    2. VW Tiguan Facelift varianta 2.0 TDi Track&Style 4Motion are o acceleratie de 8.9 sec 0-100 km/h cu viteza maxima 201 km/h.

    Stiu ca iti este greu sa intelegi dar incearca ;). Colectivul iti multumeste pentru atentia pe care ne-o acorzi.

    PS: Imi rezerv dreptul sa te cenzurez daca vei continua cu astfel de glume „destepte”. De asa zisi „destepti” suntem satui.

    1. Robert Drilea

      Asa si?

      Cum am mai spus pentru versiunea VW Tiguan Facelift varianta 2.0 TDi Track&Style 4Motion apare un timp chiar mai bun decat cel specificat de mine

      Cutie manuală, secunde: 8,5
      Viteza maximă, km/ h, cutie manuală: 202

      Anonimule cred ca ti-am oferit destule explicatii iar raspunsurile tale sunt total pe langa subiect si realizez ca pe blog meu vin si unii anonimi ca tine care din biciclisti se cred acum cunoscatori auto…asa ca te astept cu noi vizite pe blog ca m-am obisnuit deja cu tine ;).

      Cu stima, Robert D.

    2. Anonymous

      Bun asa, eu dau link de la reprezentanta, tu raspunzi cu alde automarket. Macar m-am lamurit ca tu compari 150 cu 170 in loc de 150 cu 140. Bravos.

    3. Robert Drilea

      Ti-am scris si mai sus, pe linkul dat de tine aceleasi valori apar. Eu cred ca nici nu ai citit configuratia…in fine. Ca echipamente si dotari, motor, etc. versiunea specificata de mine mi s-a parut ok. Dintre versiunile de motoare de la Tiguan 110 CP, 140 CP, 170 CP si 177 CP, am ales cea de 170CP…cel de 140 CP este nerelevant. Ok! pentru atata lucru te agiti? Iar baza de date de la automarket este una foarte buna si te ajuta atat pe motorizari cat si pe versiuni de echipare…incearca!

  4. Mihai

    Societatea noastra este bolnava, plina de tampiti. Nu sunt in stare sa poarte o discutie normala fara ironii. Si cum se face ca mereu o dam pe politica.

  5. Robert Drilea

    Va rog sa aveti un limbaj corespunzator si sa dati dovada de o minima decenta altfel voi cenzura aceste comentarii. Astept impresii si critici pertinente nu mistouri sau insulte. Multumesc

  6. Geo b.

    Am citit mai multe comparative si testat cateva dintre modele, iar la capitolul spatiu interior intre Mazda CX5 si Honda CR-V, Toyota RAV-4, KIA Sportage nu exista nicio diferenta. Ba mai mult de atat, toate sunt modele ce ofera o doza egala de praticism cu exceptie facand Tiguan unde pierde in latime.

    In concluzie, Robert te urmaresc de ceva timp si te sfatuiesc sa nu mai raspunzi la aceste rautati iar cine nu iti respecta punctul de vedere este problema lui. Tu daca existi si vad ca ai cateva teste chiar si evenimente organizate de tine, inseamna ca ai cititori, oameni care sunt interesati de opinia ta si asta e tot ce conteaza. Stii tu cum e cu cei care urla pentru o picatura de atentie.

    Inca ceva, cine este „Dan D.” ?

  7. Anonymous

    un design fluid performanta buna si eu zic ca pret foarte bun la ce poate masina asta

  8. Anonymous

    Robert, nu vei reusi niciodata sa multumesti pe toata lumea. Obisnuieste-te! Te cunosc si stiu cum esti 🙂 Salutari calde de la Alex!

  9. Adrian Gherasimescu

    Nu ati specificat ca in alte cazuri, pretul de pornire?

    1. Adrian Gherasimescu

      Multumesc

  10. Ene Td

    Nu stiu ce sa zic. Pe mine nu m-a convins acest model. Poate daca vin cu o oferta buna de pret ma razgandesc. Mai mult se merita un X1.

  11. Anonymous

    Am avut in test Mazda cx5 2.2 diesel 160 cp cutie manuala…o masina superba

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *