Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Mazda CX-80 2025

De ce ai avea nevoie de o mașină atât de mare precum Mazda CX-80? Am venit ieri cu mașina acasă și exact cât mi-a luat să ajung de la dealer până în fața blocului mi-a luat și să dau ture în cartier ca să găsesc un loc de parcare. Problema este că mașina aceasta are și un preț agresiv pentru ceea ce primești, și tare mă tem că se umple Bucureștiul de ele. Hai să vedem care e treaba cu Mazda CX-80.

Mazda ne-a tot amenințat în ultimii ani că plănuiește o ofensivă în segmentul premium și că își dorește să ridice atât de mult nivelul calității încât să fie greu să distingi o Mazda de o mașină a unui producător Premium. Vă spun cu mâna pe inimă că a devenit mai greu acest lucru, iar calitatea interioarelor Mazda a crescut semnificativ în ultima vreme.

CX-80-ul pe care eu îl conduc este nava amiral a japonezilor și pentru că este nevoit să poarte acest stindard, modelul nipon se bucură de toate tehnologiile de ultimă oră. Haideți să începem cu sistemele de propulsie – ai 2 variante – fie un diesel mild hibrid 6 în linie de 3.3 litri, fie un Plugin hibrid ce are la bază un benzinar atmosferic de 2.5 litri în 4 cilindri. E oare ceva greșit că mi-aș dori să văd cum e diesel-ul ăla 3.3?

Ambele sisteme sunt împerecheate cu o cutie automată în 8 rapoarte și beneficiază de tracțiune integrală, dar haideți să vedem care sunt particularitățile acestui plugin hirbid.

Întreg sistemul dezvoltă 327 cai putere și 500 Nm cuplu, ceea ce permite acestui bloc ANL să atingă 100 km/h în 6.8 secunde și să aibă o viteză maximă de 195 km/h, în ciuda masei de 2.2 tone. A și în caz că vă întrebați, mastodontul nu are 5 metri lungime. Are 4.95 metri. A, și poate să tracteze 2.5 tone.

Dar dacă îți iei un Plugin hibrid, ai unde să încarci mașina și te interesează să mergi cât mai mult electric. Bateria sistemului are 17.8 kwh și Mazda estimează 60 km autonomie. Ca toți producătorii, Mazda este o companie optimistă, dar e adevărat că eu am condus mașina în cele mai vitrege condiții – afară sunt -2,-3 grade, a fost nevoie de climatizare în mod constat și am stat o grămadă în trafic, ceea ce a rezultat într-o autonomie pur electrică de 25 km. Mie tot mi se pare în regulă, având în vedere că ajungi acasă sau la serviciu și o pui la încărcat.

Pentru că așa trebuie folosit un Plugin hibrid, trebuie încărcat cât mai des, la fel ca o mașină electrică. Nu-ți lua un plugin hibrid dacă nu ai unde să încarci mașina zilnic, altfel dai banii degeaba pe o tehnologie pe care nu o vei utiliza și cari o baterie de 180 kg, în cazul lui CX-80, degeaba!

Când mergi pur electric, motorul electric ce se află între motorul cu combustie și transmisie angrenează puntea spate cu 175 cai putere care sunt suficienți pentru traficul greu din oraș, tot pentru confortul tău în trafic ai și autohold activabil cu ușurință de aici.

Eu nu am folosit autohold-ul, dar trebuie să recunosc că am simțit o mică poticnire atunci când plecam de pe loc în modul electric, accelerând fin. Nu este ceva deranjant, dar e ceva subtil ce poate fi observat dacă vei căuta nod în papură, așa cum fac eu. E posibil ca acest comportament să se datoreze faptului că mașina nu utilizează un convertizor, ci un ambreiaj.

Este o mașină confortabilă? Este. Este o mașină super confortabilă? Nu, de aceea încă mai există BMW X7, dar la preț aproape dublu. Mașina nu are suspensie adaptivă, dar modul în care au fost gândite arcurile, amortizoarele și componentele suspensiei rezultă într-o caracteristică de manevrabilitate neutră și subviratoare. Este exact ce trebuie să fie pentru un astfel de model.

Unde mi se pare că mașina aceasta face minuni este în diametrul de bracaj. Posibil și această arhitectură cu motor longitudinal să permită roților din față să bracheze mai mult, nu știu ce vrăjitorii au făcut japonezii, cert este că un Audi Q7 este cu 7 cm mai lung doar și are un diametru de bracaj de 12.5 metri. Mazda CX-80 reduce această valoare la 11.6 metri. Deși e mare precum casa poporului, mașina aceasta se întoarce în loc precum un tirbușon.

Din punct de vedere al calității interiorului, felicitări Mazda, aproape că m-ai putea păcăli că acesta este un interior premium. Bine, mai sunt unele detalii de rezolvat, dar având în vedere cât plătești pentru ceea ce primești, cred că mașina aceasta este echipată corect.

Prețul pentru această Mazda CX-80 Homura Plus cu această culoare și sistemul plugin hibrid este de 66.000 euro. Știu că sunt mulți bani, dar cumva nu mi se par atât de mulți, având în vedere ce primești. Ori mașinile noi încep din nou să aibă prețuri normale, ori cei de la Mazda sunt foarte agresivi. Să ai toate aceste dotări pe un Plugin hibrid la jumătate din prețul unui X7, nu e rău deloc.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook